دسته‌ها
اخبار

غذاهای چهارمحال بختیاری غذاهای مخصوص شهرکرد-غذای رژیمی

اگر می‌خواهید طعم یک کباب خوشمزه را در لرستان امتحان کنید، به سراغ دنده کباب بروید. سس مخصوصی که همراه دنده کباب سرو می‌کنند، طعمی خاص به کباب می‌دهد و آن را از دنده کباب‌هایی که در سایر شهرها طبخ می‌شود، متمایز می‌کند. غذایی مقوی و سالم که می توانید در زمان سفرتان به شهرکرد با مراجعه به رستوران بختیاری آن را سفارش داده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

  • ابتدا گوشت با استخوان را به یک عدد پیاز خورد شده به همراه کمی روغن تفت داده شده سپس ادویه و فلفل را اضافه کرده و با مقداری آب روی حررات گذاشته تا کاملا پخته شود.
  • هنگامی که ماش ها پختند می توانید رشته‌ آش را تهیه کنید.
  • یکی دیگر از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری که با استفاده از گوشت و لوبیا سفید تهیه می شود گوشت و گندم است.
  • به ، پیاز، آلو ،شکر، روغن، گوشت، رب گوجه و نمک مواد تشکیل دهنده آن است.پیاز هارا با گوشت و فلفل سرخ می کنیم سپس یک لیوان آب در آن میریزیم و سایر مواد را اضافه می کنیم.

این کباب از فیله گوسفند، سینه مرغ، فلفل دلمه ای، پیاز، روغن زیتون، پودر سیر و زعفران تهیه می شود. گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زیتون و پیاز مخلوط می کنند، با زعفران آغشته نموده و سپس تکه تکه کرده و یک قطعه مرغ و یک قطعه گوشت را به سیخ می کشند و روی زغال کباب می کنند. این غذا از جمله غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری است که به علت تولید مواد اولیه آن در مناطق مختلف استان به عنوان یک غذای بومی استان شناخته شده است. این غذا از طعم خاص رنگ و بو خواص فراوانی برخوردار و مانند دیگر غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری با توجه به تولیدات کشاورزی منطقه تهیه می شود. در ادامه به معرفی تعداد ی از غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری می پردازیم. رستوران شمال شهر برای لوکس‌پسندانی که عاشق غذاهای سنتی ایرانی هستند، بهترین انتخاب است.

مواد لازم برای تهیه آش بلگ بختیاری

تنظیم فشار و قند خون، اشتها اور، نشاط اور، ضد درد معده ، خوشبو کننده دهان ، رفع تنگی نفس ، درمان میگرن و دردهای عصبی و دارای طبیعت گرم درجه2 است. درمان سرماخوردگی ، نشاط اور، ضد بلغم و صفرا، بالابرنده ی قوی فشار خون ، مقوی اعصاب.

لذیذترین غذاهای استان خوزستان

پیاز را با استفاده از رنده ریز رنده کنید و آن را روی یک آبکش یا فیلتر مناسب قرار دهید تا آب پیاز جدا شود. می‌توانید یک دستکش به دست کنید و پیازها را فشار دهید تا آب آن جدا شود. در روش دوم همان مراحل بالا را انجام دهید و فقط لازم است کباب بختیاری با سیخ چوبی در ماهیتابه طبخ شود.

طرز تهیه کباب بختیاری رستورانی

غذاهای این استان غالبا گرم و تند هستند و مواد غذایی ماهی، گیاهان و سبزی های بومی مانند گشنیز و شنبلیله، تمبر هندی، نخود و رب انار در بیشتر غذاهای این منطقه دیده می شود. نخود، در بسیاری از غذاها استفاده می شود زیرا فیبر دارد و تنظیم سیستم دستگاه گوارش و منظم کردن گردش خون را منجر می شود. هم چنین به دلیل داشتن پروتئین فراوان می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت باشد و گیاه خواران و یا افرادی که می خواهند کمتر از گوشت استفاده کنند، می توانند از آن استفاده کنند.

از سمت جنوب با خلیج فارس و از سمت غرب با کشور عراق هم مرز است. مردم خوزستان در تاریخ ایران تاثیر به سزایی داشته اند از زمان پادشاهی هخامنشیان گرفته تا ورود اسلام به ایران و یا جنگ تحمیلی و … از جمله هتل های معروف این استان می توان هتل جهانگردی دزفول وهتل پارس اهواز را نام برد.