دسته‌ها
اخبار

غذاهای محلی گیلان؛ لیست کامل غذاهای اصیل گیلانی-غذای رژیمی

همچنین به لطف محبوبیت کافه رستوران ماسا و شلوغ بودن هایپر سنتر خزر، جای پارک در نزدیک و مقابل کافه رستوران هست و در شلوغ ترین روز های سال هم جای پارک در نزدیک رستوران به آسانی پیدا می شود. همانطور که گفتیم، رستوران امیر طوبایی در میدان امام خمینی تنکابن قرار دارد. جایی که تقاطع خیابان های امام خمینی، تختی و طالقانی است و چون نزدیک به رود چشمه کیله قرار دارد از پر رفت و آمد ترین میادین شهر محسوب می شود. رستوران امیر طوبایی در ضلع جنوبی میدان امام خمینی یعنی مابین خیابان های طالقانی و امام خمینی قرار دارد و در این بخش، بین کلی تابلو و مغازه رستوران امیر طوبایی را پیدا خواهید کرد. دوش را به تکه‌های ریز خرد می‌کنند و چند ساعت در خلال پیاز استراحت می‌دهند تا حسابی طعم بگیرد.

  • غذا های محلی هم شامل جوجه ترش، کباب ترش، مرغ ترش یا همان خوراک مرغ محلی اناردون هستند.
  • مواد تشکیل‌دهنده این آش شامل اسفناج، عدس، پیاز، سیر، زیره سبز، نمک، فلفل و زردچوبه می‌شود و به دلیل وجود اسفناج و عدس در آن، برای کسانی که دچار فقر آهن یا مشکلاتی همانند یبوست و هموروئید هستند، بسیار مناسب است.
  • همانطور که گفتیم، رستوران امیر طوبایی در میدان امام خمینی تنکابن قرار دارد.
  • یکی دیگر از رستوران‌های لوکس که غذای گیلانی سرو می‌کند و در هتل تاج محل قرار دارد رستوران ماهی ماهی است.

یکی دیگر از بهترین غذاهای شمالی با بادمجان است که آن هم نیز دیگر محدود به مناطق شمالی نمی‌باشد و در دیگر نقاطی کشور طبخ می‌شود. گوجه فرنگی، تخم مرغ، سیر، رب و ادویه جات به همراه بادمجان کبابی، مواد اولیه تهیه میرزا قاسمی هستند. خورشت ناردون از جمله بهترین غذاهای شمال ایران است که حتما باید امتحان کنید. این غذا از ترکیب گوشت مرغ، رب انار، انار ترش، پیاز، سیر، شکر و ادویه‌جات تهیه می‌شود.

پیاز، مغز گردوی آسیاب‌شده و سبزی‌هایی مانند چوچاق تازه، گشنیز، شنبلیله و سیر هم در همراهی با رب انار و نارنج به ترکیب اضافه می‌شود. غذاهای محلی که در منو گیلار وجود دارد شمال مرغ ترش، فسنجان با اردک و ماهی سفید شکم پر و کباب ترش است. البته در منو غذاهای دیگر مثل انواع کباب هم دیده می‌شود که این موضوع باعث می‌شود تا منو از انحصار غذاهای محلی در بیاید و برای کسانی که میلی به سفارش ماهی یا اردک ندارند هم بتواند با جوجه کباب و کباب کوبیده کاردی مناسب باشد. در تهیه این خورش از گوشت مرغ یا گوسفند، شکر، آلو سیاه و قیصی استفاده می‌شود. این خورش به دلیل وجود شکر، آلو سیاه و آلو قیسی، طعم ترش و شیرین لذیذی دارد.

طرز تهیه ترش واش گیلانی و خورش ترش واش مازندرانی و حتی ترش واش لنگرود هم بسیار شبیه است. سبزی ترش واش در کنار طعم فوق‌العاده، خواص درمانی زیادی هم دارد. لیست غذاهای شمالی بدون آش های خوشمزه کامل نمی شود، آش های مقویی و خوش عطر و طعم که مخصوصا خوردن آن ها در ماه های سرد زمستان خیلی می چسبد. برای درست کردن این آش از اسفناج، عدس، سیر، پیاز و زیره سبز استفاده می شود. در خیلی از غذاهای شمالی و مازندرانی از باقلای پلویی استفاده می شود که طعم بینظیری به غذا می دهد.

لیست غذاهای شمالی با مرغ

سلامبرای شما آژانس هستید و در گردشگری دستی دارید بسیار ناپسند هست که شمال ایران رو فقط گیلان و مازندران بدانید. لطفا این دوست نویسنده رو یک سفر به گلستان بفرستید تا هم با غذاهای اینجا آشنا بشه و هم استان شمالی دیگه ایران رو ببینند. برای درست کردن کال کباب بادمجان کباب شده در گمج (ظرف سنتی سفالی) با گوشت کوب کوبیده می‌شود.

کلفتیکو – غذای لذیذ با گوشت گوسفند

امروزه رستوران‌های سنتی زیادی در شهر رشت و سایر شهرهای شمالی ایران، با کیفیت و ویژگی های متفاوت وجود دارد. برای شناخت بهترین رستوران رشت و بهترین رستوران گیلان در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. این غذا یک آش خوشمزه و محبوب است که اغلب در روزهای سرد سال درست می‌شود.

طرز تهیه مرغ لونگی خوشمزه و مخصوص به روش اصیل شمالی

در ترکیبات این غذای ترش، تخم‌مرغ، سیر، خالواش، اسفناج، گشنیز، برگ چغندر، نعنا و شوید به کار رفته است و طعم منحصربه‌فرد آن می‌تواند شما را شیفته ترشی کند، به‌خصوص زمانی که به آن مقداری آب نارنج هم اضافه کنید. این غذای پرطرفدار از نارنج، رب انار، گوشت چرخ‌کرده، سبزیجات معطر، آرد نخودچی درست شده و به‌واسطه داشتن همان رب انار، طعم جذابی را به وجود آورده است. این غذا را می‌توانید با کته یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده نوش جان کنید.

در یک جمله باید بگوییم، محال است به شمال سفر کنید اما از غذاهای متنوع و رنگارنگ آن نچشید و لذت نبرید. ادامه مطلب را دنبال نمایید تا با بهترین غذاهای شمال ایران آشنا شوید. بطور کلی، منوی غذایی رستوران ماسا به دو بخش ایرانی و فرنگی تقسیم می شود. در بخش غذای ایرانی منوی رستوران، پیش غذا هایی مانند سیر ترشی، زیتون پرورده، چند مدل ماست ساده، موسیر و بوران و میرزا قاسمی به چشم می خورد.

کارکنان این رستوران گیلکی به درستی با شما برخورد خواهند کرد و بسیار مؤدب هستند. از غذاهای شمالی با بادمجان می توان به خورشت مرغ ترش، خورش ترشه واش و خورشت کدو و بادمجان اشاره کرد. میرزا قاسمی هم مثل باقلاقاتق یکی از مشهور ترین غذاهای شمالی است که به علت مزه ی عالی آن به تمام ایران صادر شده است و امروز در تمام شهرهای ایران بخشی از سفره ی ما ایرانی هاست. اگر به دنبال یک دسر بسیار خوشمزه می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً اکمک کادایف را امتحان کنید. برای تهیه این دسر از شیر، آرد، شکر و تخم مرغ استفاده شده است.

این چاشنی خوشمزه، طعم متفاوتی از بادمجان کبابی را زیر زبانتان می‌آورد. ترکیب این ترشی خوشمزه، بادمجان کباب شده، گوجه‌فرنگی، پیاز، آبغوره، نعنای خشک و رب انار است. یکی از خوشمزه‌ترین چاشنی‌هایی است که می‌توانید همراه با غذای گیلانی میل کنید. فیبیج یا ماهی سفید شکم‌پر، یکی از انواع غذاهای مخصوص گیلانی‌ها است که طعم بی‌نظیری دارد. این ماهی شکم‌پر از سیر، گردو، رب انار و سبزیجات معطر درست شده که در شمال معمولاً آن را در تنور یا گمج می‌پزند.