دسته‌ها
اخبار

غذاهای محلی شهرکرد و طرز تهیه آنها جاذبه ها-غذای رژیمی

4_ در صورت تمایل می توانید از فر نیز برای پخت این کباب لذیذ و خوشمزه استفاده کنید. توجه داشته باشید، که باید فر را در درجه حرارت بالا قرار دهید. سپس کاسه محتوی گوشت ها را از یخچال بیرون می آوریم و اول یک تکه از فیله های مرغ را سیخ می کنیم و بعد یک تکه از فیله های گوشت قرمز را قرار می دهیم تا یکی در میان سیخ شوند.همه گوشت ها را به همین شکل سیخ می کنیم. (می توانید ۱ الی ۲ قاشق آب لیمو ترش تازه نیز اضافه کنید) و روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۴ ساعت استراحت کنند.اگر زمان کافی دارید از شب تا صبح اجازه بدهید استراحت کنند. در ادامه زعفران دم کرده، روغن مایع، ماست چکیده و کمی فلفل سیاه و نمک روی گوشت ها می ریزیم و با دست همگی گوشت ها را زیر و رو می کنیم تا کاملا مواد به همه نقاط گوشت ها آغشته شود و مزه دار شوند. غذای خانگی کندو یک آشپزخانه بسیار مدرن و خلاق در شهر تبریز است که در زمین ارائه…

  • یکی از لذیذترین غذاهای سنتی لرستان آش شله ماش است که به خاطر داشتن مواد تشکیل دهنده آن مثل لوبیا چیتی، عدس، ماش، آب گوشت و برنج خاصیت بسیار زیادی دارد و انرژی لازم در طول روز را تامین می‌کند.
  • اگر به این استان رفتید، غذاهی سنتی ، بومی و محلی شهرکرد را امتحان کنید.
  • این نان طعم شیرینی دارد و پس از پخته شدن، می‌توان به آن شیره انگور یا خاک قند اضافه کرد.
  • برای این که ترکیب کباب به خوبی مزه دار شود، بهتر است نیم ساعت قبل از پخت آب لیمو را اضافه کنید.

ماهی از لحاظ غذایی برای بدن بسیار مفید است و از بیماری های متعدد و شایع چون بیماری های قلبی، فشار خون، بیماری های مغزی، تجمع پلاکت و نامنظم بودن ضربان قلب جلوگیری می کند. هم چنین دارای پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، امگا۳، مس، املاح معدنی و ویتامین های آ، ب و د است و از سوی دیگر چربی کمی دارد. با توجه به این موارد از نظر متخصصان تغذیه توصیه می شود.

رزرو هتل کیش

را در اختیار ساکنان قرار داده تا مردم این استان بتوانند با استفاده از این مواد غذایی غذاهای رنگین و لذیذ تهیه کنند. یکی از لذیذترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری خوراک جگر است. آش انار به عنوان یکی از خاص ترین غذا های محلی استان چهارمحال و بختیاری مطرح است که مورد استفاده افراد محلی در روستای دورک قرار می گرفته است. این غذا دارای مزه ملس متمایل به ترش ودارای خواص فراوان است. طرز تهیه کباب بختیاری سخت نیست و آماده کردن مواد آن نیز زمان زیادی نمی برد. اما برای بهتر شدن طعم غذایتان بهتر است از کره محلی و گوشت راسته گوسفندی استفاده کنید.

هویت ایرانی، غذای ایرانی در کبابی گلپایگانی0 (

پرورد دوغ غذای محلی دیگری از استان چهارمحال و بختیاری است که این غذا شامل سبزی آش، برنج، دوغ، آرد و پیازداغ است. درست نیم ساعت قبل از آغاز پخت کباب بختیاری مقداری آب لیمو ترش تازه به گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید کمی نمک به گوشت قرمز اضافه کنید. برای به سیخ کشیدن مواد باید از دو تکه گوشت و دو تکه مرغ در کنار هم استفاده کنید.

لیست معروف ترین و بهترین کبابی تهران (خرداد

موقعیت مکانی رستوران نیز در شهر خوب است و به‌راحتی می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. بهداشت و پاکیزگی در رستوران و چیزهایی مانند رعایت فاصله اجتماعی و ماسک نیز در این رستوران کاملاً دقیق اجرا می‌شوند و نباید نگران آن‌ها باشید. در این شهر از هرکسی که سراغ یک کباب قفقازی خوب را بگیرید،‌ قطعاً به شما رستوران قصر را پیشنهاد خواهد داد. فضای دلنشین رستوران و منویی کامل از غذاهای مختلف ایرانی که قیمتشان هم مناسب است، باعث شده که این رستوران بین مردم محبوب شود. رستوران قصر ۳ سالن مجزا دارد که برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها استفاده می‌شوند.

آش ترخینه هم یکی دیگر از غذاهای لری است که ماده اصلی آن کشک و بلغور گندم به همراه سبزی‌های کوهی است. اگر به لرستان سفر کردید، حتما این آش را امتحان کنید چون سبزی معطری که در آن استفاده می‌شود، مخصوص این منطقه است و مانندش را در جایی دیگر پیدا نخواهید کرد. به آش ترخینه آنتی بیوتیک طبیعی هم می‌گویند که در زمان سرماخوردگی و فصل سرما می‌پزند. رستوران آشپزخانه سبز تبریز یکی از بهترین رستوران های این شهر است و از محبوبیت… از غذاهای مجلسی قوم بختیاری پلو خورش بهمی باشد که طبع معتدل به گرم دارد و خواص فراوانی دارد . این غذا منبع فیبرو سبوس مناسب برای پوکی استخوان ,خونساز است و دارای انواع ویتامین ها می باشد .