دسته‌ها
اخبار

غذاهای محلی استان چهار محال و بختیاری بیا تور-غذای رژیمی

را در اختیار ساکنان قرار داده تا مردم این استان بتوانند با استفاده از این مواد غذایی غذاهای رنگین و لذیذ تهیه کنند. یکی از لذیذترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری خوراک جگر است. آش انار به عنوان یکی از خاص ترین غذا های محلی استان چهارمحال و بختیاری مطرح است که مورد استفاده افراد محلی در روستای دورک قرار می گرفته است. این غذا دارای مزه ملس متمایل به ترش ودارای خواص فراوان است. طرز تهیه کباب بختیاری سخت نیست و آماده کردن مواد آن نیز زمان زیادی نمی برد. اما برای بهتر شدن طعم غذایتان بهتر است از کره محلی و گوشت راسته گوسفندی استفاده کنید.

فضای رستوران بزرگ است و تمام میزها با فاصله از یکدیگر چیده شده‌اند. شاید با شنیدن نام قلیه ذهنتان به این سمت برود که احتمالا با یک خورش شبیه قلیه جنوب مواجه می‌شوید.، در حالیکه شاید برایتان جالب باشد بدانید به طور کلی در دوران صفویه به همه خورش‌ها قلیه می‌گفتند که به معنای سرخ شده است. رفته رفته و در دوران قاجار قلیه جای خودش را به خورش می‌دهد و تنها غذاهای جنوبی دیگر با این نام خوانده می‌شدند. قلیه ترش یا قلیه لری از غذاهای اصیل ایرانی است که با گوشت قرمز، پیاز، آب انار یا عصاره تمر هندی، رب انار یا رب گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و ادویه‌جات درست می‌شود؛ البته می‌توان آن را با گوشت مرغ نیز درست کرد. این آش را بیشتر در فصل زمستان در لرستان پیدا خواهید کرد چون برای سرماخوردگی و بدن در فصل سرما مفید است. سبزی‌ای که در این آش استفاده می‌ریزند، مختص لرستان است و بلمک نام دارد.

  • تونل کوهرنگ در فاصله 5 کیلومتری شهر چلگرد در استان چهار محال بختیاری واقع شده و وظیفه انتقال آب های …
  • در این مرحله می توانید برای نرم شدن گوشت­ها کمی آن ها را با گوشت کوب، بکوبید.
  • مواد غذایی پرتله از گندم و شیر تشکیل شده و سادگی آن موجب می‌شود زود آماده شود.
  • را در اختیار ساکنان قرار داده تا مردم این استان بتوانند با استفاده از این مواد غذایی غذاهای رنگین و لذیذ تهیه کنند.
  • سایت هومسا هزاران اقامتگاه فعال در تمام کشور دارد و خیال شما را از بابت یک اقامت دلچسب در شهرهای مختلف راحت می‌کند.

اگر بخواهند ترخینه را خودشان درست کنند، بلغور گندم یا جو را به مدت چند ساعت روی حرارت می‌پزند تا به حالت خمیری دربیاید. بعد از سرد شدن به حالت گلوله درمی‌آورند و روی آن را گیاهانی مثل پونه می‌زنند و زیر آفتاب می‌گذارند تا خشک شود. دنده کباب که در گویش محلی به آن دنه کواو می‌گویند، از محبوب‌ترین غذاهای غرب ایران و زاگرس است، هر چند این غذا معمولا با نام کرمانشاه کنار هم می‌آید.

نان چپه

از بقایای تمدن های گم شده که برخی از آنها هنوز هم رمز آلود هستند، تا شهرهای دلربا و اشیا و عناصر خیره کننده در دنیای طبعیت، تمامی این عجایب همگی در فهرست مقاله ای که مطالعه خواهید کرد حضور دارند. قلعه تاریخی چالشتر از بناهای قجری منطقه چالشتر شهرکرد محسوب می شود. رستوران مرشد یک شعبه بیرون بر نیز در کاشانک دارد که می‌توانید ازآنجا سفارش بگیرید. کلیه حقوق مادی و معنوی کارناوال برای شرکت کاروان سفر های هیرمان محفوظ است. استفاده از محتوای سایت تنها در صورت پذیرش شرایط و ضوابط امکان پذیر است. مطمئنا برای پذیرایی در شب یلدا، جایی هم برای شکلات یا آبنبات در نظ …

طرز تهیه کباب بختیاری به روش زغالی یا تابه‌ای و فوت و فن تخصصی آن

پرورد دوغ غذای محلی دیگری از استان چهارمحال و بختیاری است که این غذا شامل سبزی آش، برنج، دوغ، آرد و پیازداغ است. درست نیم ساعت قبل از آغاز پخت کباب بختیاری مقداری آب لیمو ترش تازه به گوشت و مرغ‌ها اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید کمی نمک به گوشت قرمز اضافه کنید. برای به سیخ کشیدن مواد باید از دو تکه گوشت و دو تکه مرغ در کنار هم استفاده کنید.

در زمان پخت برای جلوگیری از خشک شدن کباب چند بار ترکیب زعفران و کره را با کمک فرچه روی کباب بزنید. برای خارج کردن کباب‌ها از سیخ از یک تکه نان کمک بگیرید. در نهایت کباب‌ها را به صورت یکپارچه از سیخ جدا کنید و با ریحان و گوجه فرنگی تزئین کنید. این سبزی، خاصیت های درمانی فراوان چون مسهل و نرم کننده، درمان سرفه، باز کننده مجاری کبدی، درمان یرقان، تقویت کننده روده و … دارد. هم چنین نمک و فلفل،‌روغن، پیاز، رب انار، نارنج و زردچوبه استفاده می شوند.

اگر قصد دارید بهترین کباب تهران را نوش جان کنید پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران‌های ارکیده بزنید. در این مرحله کباب­ها را بر روی آتش بگذارید؛ دقت کنید که حتماً کباب بختیاری را با استفاده از ذغال و منقل بپزید تا طعم لذیذ آن را به خوبی حس کنید. گوشت، ماست، نخود، نمک، سیر، پیاز داغ، برنج، شوید و شنبلیله مواد این غذا هستند. ابتدا نخود و گوشت را با هم می پزیم، سپس برنج را اضافه می کنیم. سپس بقیه مواد را اضافه کرده و آنها را روی حرارت می گذاریم.

اگر در تابستان به شهرکرد رفته‌اید، با رفتن به کافه لئو و سفارش یک آیس پک شکلاتی حسابی خنک می‌شوید. در زمستان‌ها نیز این کافه با قهوه‌های گرم و عالی در انتظار شما است. رستوران‌های شهرکرد حتی برای کسانی که دلشان یک پیتزای متفاوت و یا یک همبرگر فوق‌العاده می‌خواهد، پیشنهادهایی دارد. فست فود سیزده یکی از همان جاهایی است که می‌توانید با خیال راحت هر نوع فست فودی که دلتان بخواهد،‌ سفارش دهید. در این رستوران اصلاً نباید نگران کیفیت غذا باشید؛ چراکه از بهترین رستوران‌های شهر است که بین مردم نیز محبوبیت فراوانی دارد. غذاهایی که با جگر درست می‌شوند معمولا جزو غذاهای راحت، خوشمزه و البته مقوی‌ به حساب می‌آیند.