دسته‌ها
اخبار

غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری ویرگول

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مشهورترین غذاهای لذیذ محلی ایرانی و طرز تهیه آن‌ها از کوفته تبریزی گرفته تا دیزی سنگی، آش رشته، قورمه سبزی و انواع کباب‌ها آشنا کنیم. یکی از پیاز‌ها را خلالی خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود. از جمله معروفترین و محبوب ترین غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، کباب بختیاری است. این غذا از فيله گوسفند، سينه مرغ، فلفل دلمه‌اي، پياز متوسط، روغن زيتون، پودر سير و زعفران تهيه مي شود. گوشت مرغ و گوسفند را با روغن زيتون و پياز مخلوط مي‌كنند، با زعفران آغشته نموده و سپس يك تكه فيله گوسفند، يك تكه فلفل، يك تكه مرغ و يك تكه پياز را در سيخ مي گذارند و روي آتش كباب مي كنند.

  • توجه داشته باشید، که باید فر را در درجه حرارت بالا قرار دهید.
  • این غذا را می‌توان با گوشت چرخ‌کرده یا گوشت مرغ، خرما، برنج، کره، زعفران و ادویه درست کرده و با کشمش پلویی، زرشک، پیاز داغ، خلال پسته و بادام تزئین کرد.
  • این استان هم از منظر طبیعی و هم از منظر تاریخی و فرهنگی دارای جذابیت‌های گوناگونی است.
  • مناظر چشمگیر و فضاسازی اطراف چشمه، این مکان را در ردیف زیباترین گردشگاه‌های شهرستان کوهرنگ قرار داده‌است.

برای تهیه این غذا ابتدا مغز گردو ، مغز بادام، پر زرد آلو را از قبل به صورت جدا گانه گذاشته تا خیس بخورد سپس ناردون را شسته و مقداری آب به آن اضافه کرده و به مدت 1 ساعت خیس بخورد. سمبوسه نیز از دیگر غذاهای بسیار محبوب و خوشمزه خوزستانی است که در سراسر ایران و به روش های مختلف تهیه می شود. از ویژگی مهم این غذا، همان فرآيند سریع و فوری آماده سازی آن است.

۱۷. غذاهای محلی استان سمنان

یک شامی جذاب و خوشمزه از غذای لری است که نوعی سس به خصوص بر روی آن می‌ریزند. بعد از آن که شامی را آماده کردند، یک سس جذاب از گردو، سبزی معطر و رب انار درست می‌کنند و تفت می‌دهند و آن وقت شامی‌ها را در این سس قرار می‌دهند تا طعم دلچسبی بگیرند. یکی از غذاهای معروف لری که در پخت آن از سبزی ورکواز استفاده می‌شود. این سبزی محلی در کوه‌ها و دشت‌های بروجرد یافت می‌شود و برای درمان بیماری‌های مفصلی مثل روماتیسم بسیار مناسب است. در بروجرد این آش به عنوان یک غذایی که به عملکرد روده‌ها کمک می‌کند، شناخته می‌شود. برای پخت این غذا سبزی را می‌پزند و به آن عدس، بلغور و برنج اضافه می‌کنند.

غذاهای محلی شهرکرد؛ طعمی لذیذ از بام ایران

استان چهار محال و بختیاری به علت وجود قوم عشایر غذاهای مقوی و متنوعی دارد و در سفر به این استان زیبا که هم از نظر جاذبه های گردشگری و آب و هوای بسیار خوب این منطقه و لذت خوردن غذاهای محلی لذت سفر را دو چندان می کند . گردشگران طبیعت در روز سیزدهم فروردین که روز طبیعت است همیشه این اش را تهیه میکنند و در کنار غذاهای لذیذ بختیاری نوش جان میکنند. اش دوغ بختیاری همانند کباب بختیاری در این منطقه معروف است و طرفداران زیادی دارد.

همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است. لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است. به همین خاطر گرد هم آمدیم تا به بهترین شکل ایران را به همه معرفی کنیم. بادشکن، مقوی قلب ، اشتها اور، رفع سنگ کلیه و کیسه صفرا، از بین.