دسته‌ها
اخبار

غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری ویرگول-غذای رژیمی

اگر خواستید این غذا را برای تعداد نفرات بیشتری تهیه کنید باید با در نظر گرفتن نسبت هایی که بین مواد اولیه قرار داده شده مقدار آنها را کاهش یا افزایش دهید تا غذای بهتری تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه آش بلگ بختیاری را به شما آموزش می دهیم. ابتدا فیله های مرغ را روی تخته آشپزخانه به اندازه های ۳ در ۲ سانتیمتر مانند جوجه کباب خرد می کنیم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و بعد فیله های گوشت گوسفندی ( بهترین قسمت آن برای بختیاری فیله است ) را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم. استان چهار محال و بختیاری از جمله استان های کمتر شناخته شده کشور در روزگار تفلیس گردی و آنتالیا گردی است که باید بیشتر مورد توجه هموطنان و تورهای خارج از کشور قرار بگیرد. بختیاری‌ها یا ایل لر بختیاری از مردمان ایرانی به‌شمار می‌آیند که در جنوب غربی ایران در استان‌های چهارمحال و بختیاری، استان کهگیلویه و بویراحمد خوزستان، لرستان، اصفهان و استان مرکزی زندگی می‌کنند. بختیاری‌ها به گویش بختیاری که یکی از گویش‌های زبان لری است صحبت می‌کنند.

  • مبل راحتی مکانیزم طرح ایتالیا آرمانی ARMONI یک کار زیبا و متفاوت می باشد که به صورت مدرن طراحی شده است.
  • چرا که طبع سرد و خشکی داشته و مصرف مداوم آن به معده آسیب وارد می کند و ممکن است باعث معده درد های طولانی مدت شود.
  • از جمله هتل های معروف این استان می توان هتل جهانگردی دزفول وهتل پارس اهواز را نام برد.
  • در این مقاله دستور پخت کباب بختیاری را توضیح دادیم، کباب بختیاری از دو نوع گوشت سفید و قرمز تهیه می شود و در کنار هم پخته می شوند؛ نه به صورت مجزا.
  • قدم به قدم با نحوه آماده سازی کباب بختیاری آشنا می شویم و نکات مهمی که در کیفیت این غذا تأثیر می گذارند را بررسی می کنیم.

در گذشته ای دور سبزه را از صحرا می چیدند، آنرا در بشقابی می گذاشتند و پای آن را خاک ریخته و برای سبز ماندن به آن آب می دادند. استفاده از وب سایت توریستگاه مشروط به قبول شرایط و قوانین می باشد. قاره آسیا در حقیقت بزرگترین و در عین حال پرجمعیت ترین قاره جهان به شمار می آید، به طور کل این قاره فضایی معادل 44.58 میلیون کیلومتر مربع را اشغال کرده است و باید بدانید که در این فضا 4 میلیارد و 164 میلیون نفر زندگی می کنند. قاره آسیا بطور کلی متشکل از 48 کشور مستقل، 6 کشور غیرمستقل و 6 کشور وابسته می باشد.

اُماج نوعی غذای محلی دیگر است كه در آن سبزی آش، آرد الك شده، پیازداغ، عدس و سبزی آش را كه بیش‌تر اسفناج است، می‌پزند. تونل کوهرنگ در فاصله 5 کیلومتری شهر چلگرد در استان چهار محال بختیاری واقع شده و وظیفه انتقال آب های … زردکوه رشته کوهی است در منطقه ای مابین چهارمحال و بختیاری و خوزستان.

3_ اگر منقل گازی ندارید، می توانید از تابه استفاده کنید. در این حالت، مراحل طرز تهیه کباب بختیاری مشابه است، اما به جای سیخ فلزی باید از سیخ های چوبی کمک بگیرید. این مقدار مواد اولیه که مشاهده کردید برای 2 نفر کافی است. اگر توجه داشته باشید متوجه خواهیم شد که نسبت های دقیقی بین مواد اولیه در نظر گرفته شده تا غذای شما طعم بهتر و کیفیت بالاتری داشته باشد.

طرز تهیه ماهی زعفرانی ساده و خوشمزه به روش رستورانی

این آب گوارا یکی از منابع اصلی کارخانه آب معدنی کوهرنگ است. جالب است بدانید تا پیش از ساخت تونل کوهرنگ زاینده رود روزگاری از دیمه سرچشمه می گرفت. آب موجود در چشمه دیمه یکی از با کیفیت و بهترین آب ها است و املاح موجود در آن همچون کلسیم، بسیار …

یعنی یک تکه گوشت قرمز به سیخ می کشیم و بعد یک تکه فیله مرغ، به همین ترتیب ادامه می­دهیم. مجله کوروش محتواهای جامع و به روزی از آموزش های آشپزی، سبک زندگی، سلامت، فیلم و سریال و علم و تکنولوژی به شما ارائه می دهد. خانواده ایرانی روزانه می تواند به جدیدترین محتواها از معتبرترین منابع دنیا دسترسی داشته باشد. میتوانید گوجه و فلفل را هم کباب کنید و کباب را با پلو یا نان سنگک، لیمو ترش و سبزی میل نمایید. سپس فیله گوشت گوسفندی یا گوساله و گوشت مرغ را به اندازه دلخواه اما نه خیلی ریز برش بزنید. مراقب باشید برش هایتان خیلی درشت نباشد تا گوشت ها به خوبی مغز پخت شوند.

گردو پلو؛ پلویی مقوی

سپس در ظرف ديگري پياز سرخ مي‌كنند و سپس پيازهاي خرد شده را با نعناع داغ درون كشك حرارت داده شده؛ ‌ريخته و غذا را آماده مي‌كنند. اين غذا را ميتوان بر حسب سليقه و ذايقه با گردو وكشمش هم مصرف نمود . غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری، بسیار متنوع و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشند. استان چهارمحال و بختیاری، اقلیم و طبیعت زیبا و منحصر بفردی دارد، طبیعت خاص این استان، انواع مواد شامل میوه و غلات و دام و….

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده خوشمزه و مجلسی رستورانی

وقتی می‌خواهید به رستوران چوبین وارد شوید، با دری چوبی مواجه خواهید شد که شما را به داخل خانه‌ای قدیمی هدایت می‌کند. در دو طرف حیاط این خانه تخت‌هایی با قالی‌های رنگارنگ برای نشستن شما قرار گرفته‌اند. وسط حیاط نیز جوی آبی با کاشی‌های فیروزه‌ای در جریان است که صفا و صمیمیتی دل‌نشین به فضای رستوران می‌دهد. چلچراغ یکی دیگر از سفره‌خانه‌های بسیار زیبا و باکیفیت شهر کرد است. به این رستوران که بروید، با حیاطی دل‌نشین و یک حوض وسط آن روبه‌رو می‌شوید که حال‌وهوای خانه‌های قدیمی را برایتان تداعی خواهد کرد.