دسته‌ها
اخبار

غذاهای محلی استان چهارمحال و بختیاری ویرگول-غذای رژیمی

موقعیت مکانی رستوران نیز به گونه‌ای است که در نزدیکی مراکز خرید شهرکرد قرار دارد. هومسا سامانه رزرو آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی در سرتاسر ایران است و سعی می‌کند یک اقامت امن را برای مسافران خود تضمین کند. سایت هومسا هزاران اقامتگاه فعال در تمام کشور دارد و خیال شما را از بابت یک اقامت دلچسب در شهرهای مختلف راحت می‌کند. هومسا دنیایی از انتخاب را پیش روی‌ شما می‌گذارد و امکان اجاره ویلا و سوئیت، اجاره روزانه آپارتمان مبله، اجاره کلبه، اجاره اقامتگاه بوم گردی، رزرو هتل و بوتیک هتل را به شما می‌دهد.

  • در پایان آب انار و رب را با هم مخلوط کرده و به آش اضافه می کنیم و مرتبا هم میزنیم تا آش انارقوام یابد .
  • این غذا از فيله گوسفند، سينه مرغ، فلفل دلمه‌اي، پياز متوسط، روغن زيتون، پودر سير و زعفران تهيه مي شود.
  • این شهرستان به دلیل دارا بودن تولیدات باغی به خصوص گردو و بادام در سطح ایران مشهور است.برنج، مغز گردو، گوشت گوسفندی، پیاز، زرشک، زعفران مواد تشکیل دهنده این غذای خوش مزه هستند.
  • در این سری از نوشتار قصد داریم شمارا با غذاهای محلی شهرکرد آشنا کنیم.با درناتریپ همراه باشید تا در مقاله ای شمارا با آنها اشنا کنیم.

در موقع تحویل سال، قرآن و دعای یا مقلب و سلامتی و عاقبت بخیری زمزمه می کنند. روی سطح آیینه تخم مرغ می گذارند، و بر این باورند که حین تحویل سال،زمین که روی شاخ گاو قرار دارد جابجا می شود و این رخداد با تکان خوردن تخم مرغ و باز ایستادن ماهی در تنگ قابل مشهود است. خانواده عروس هم نبات و شیرینی را به معنی قبول پیشنهاد به اقوام داماد می دهند، یكی از رسوم قدیمی بختیاریها هنگام ازدواج این است كه دختران نامزد شده شروع به بافتن قالیچه می كنند تاهنگام عروسی همراه خود به خانه داماد ببرند. بختیاری‌ها ازدواج را با مراسم و آیین‌های زیبا و نمایشی برپا می‌دارند. ازدواج دارای خصوصیات و آداب و رسومی است كه در هر جا و هر قومی ممكن است متفاوت باشد.

رزرو هتل کیش

رسم است كه اقوام هم در پرداخت هزینه های مراسم سوم ، هفته و چهلم به بازماندگان كمك مالی كرده و تا جائیكه در توان دارند به بازماندگان یاری می رسانند. اگر به سرزمین بختیاری سفر كرده باشید حتماً شیرهای سنگی را بر مزار آنها دیده اید كه باز هم بر طبق آدابی قدیمی بر سر خاك مردان دلیر بختیاری به نشانه دلاوری آنها شیر سنگی را نصب می كنند كه به نام «بردسنگی» معروف می باشد. بختیاریها با خانه تکانی که به طور معمول دو هفته قبل از عید آغاز می شود به استقبال سال نو می روند.

خوراک مخلوط (1 سیخ چنجه و 1 سیخ کوبیده با گوجه و سرویس )

فست فود کش لقمه یکی دیگر از جاهایی است که برای خوردن غذاهای فست فود با کیفیت عالی، بسیار مناسب است. این رستوران در بین بهترین رستوران‌های شهرکرد قرار دارد و غذایی با طعمی متفاوت و کیفیتی باورنکردنی در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر در روزهای سفرتان هوس یک دیزی سنگی باکیفیت و عالی کردید، حتماً به سفره‌خانه چوبین سر بزنید. این سفره‌خانه مانند تمام رستوران‌های شهرکرد منویی متنوع از غذاهای ایرانی دارد که نام دیزی سنگی بیش از همه شما را به وسوسه خواهد انداخت.

ازنظر قیمت کباب سرای شمرون رنج قیمتی بالایی دارد و می‌توان گفت از گران‌ترین کبابی‌های تهران است. کباب سرای شمرون واقع د ر میدان تجریش دو شعبه دیگر در نیاوران و اوین نیز دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شمرون کباب مراجعه نمایید. بعد از اضافه کردن پیاز­های حلقه شده به گوشت؛ زعفران دم کرده، ماست، روغن مایع و میزان مناسب فلفل را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه می کنیم. به خوبی مخلوط می کنیم تا تمامی مواد به خوردِ گوشت بروند و طعم دار شوند. دقت کنید اضافه کردن نمک در این بخش موجب سفت شدن گوشت می شود. بهتر است زمانی که می خواهیم گوشت ها را به سیخ بکشیم و کباب کنیم، نمک را اضافه کنیم.

نیمی از مواد را در ظرف گوشت قرمز و نیم دیگر آن را روی مرغ ها بریزید. به خوبی مخلوط کنید تا گوشت ها به طور کامل به مواد آغشته شوند. این غذای دزفولی که نام آش را با خود همراه دارد،‌ یک نوع غذای پلویی است و شباهتی با آش ندارد. مواد اصلی ارده پلو، برنج، ماش، ارده کنجد و شیره خرما است.