دسته‌ها
اخبار

غذاهای لاکچری ایرانی ️ معروف ترین غذاهای ایرانی تاپ تراول

طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید. «خورش شش انداز» یا «خورش شیش انداز» از انواع غذاهای ایرانی بدون گوشت است. در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. یک غذای خوشمزه ایرانی و در عین حال مقوی و ساده، «آبگوشت شله بریون» است. در طرز تهیه شله بریون که اصالتش به اصفهان می‌رسد از زیره، برنج و گوشت استفاده می‌شود.

  • آب دوغ خیار برای فصل تابستان یک گزینه عالی است که درست کردن آن برای یک ناهار تابستانه خالی از لطف نیست.
  • یکی از انواع پلوها، باقالی پلو است که در فصل بهار خواهان بسیاری دارد، چرا که باقالی ها در این فصل تازه بوده و برای پخت بسیار مناسب و لذیذ اند.
  • در طرز تهیه خورش غوره مسما از گوشت مرغ یا اردک استفاده می‌شود.
  • اول سیری در ایران، بعدا سفر در ایران – سایت سیری در ایران مجوز نشر دیجیتال برخط را از رسانه های دیجیتال کسب کرده و در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده است.
  • برای ادامه‌ی طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ اینجا کلیک کنید.

در این غذا سیب زمینی، هویج، لوبیا سبز، سینه‌های مرغ تکه‌ای یا ران مرغ به همراه نخودفرنگی و … وجود دارد. برای بهتر مزه‌دار کردن مرغ آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با پیاز و سیر و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. غوره مسما از غذاهای گیلانی است و تقریبا به دلیل غوره موجو در آن ترش مزه است. برای طرز تهیه این غذا به سینه مرغ، بادمجان، غوره عسگری و گوجه فرنگی به همراه ادویه‌جات نیاز داریم.

خورش قیمه یکی از غذاهای ایرانی

باقلی پلو با گوشت گوساله یا «باغالی پولو با ماهیچه» یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که بسیاری از ایرانیان و البته گردشگران آن را دوست دارند. غذای خوشمزه ایرانی آلبالو پلواین غذا نسبت به سایر غذاهای تشریفاتی ساده تر و در عین حال خوشمزه و پرطرفدار است. این غذای ترش و شیرین ایرانی را می توان در تابستان با آلبالو تازه یا در فصول دیگر با یخ زده یا مربای آلبالو تهیه کرد. غذای ایرانی قورمه سبزی (خورش سبزی)راز خوشمزگی این غذای ایرانی این است که یک قورمه سبزی خوشمزه مانند بسیاری از غذاهای ایرانی در زمان پخت است.

طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی و خوشمزه

در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. است که سرو کردنش رسم و رسوم خاصی هم دارد.لوبیا پلو را معمولا همراه با ته دیگ نان یا سیب زمینی، سالاد شیرازی، سبزی خوردن و ماست می خورند که ترکیبی بسیار خوشمزه می شود. دمی گوجه یا استانبولی پلو که در انواع غذای ایرانی که در مدت زمان کوتاه حاضر میشود قرار میگیرد. معمولا این غذاها را در لیست غذاهای ایرانی برای ناهار می گذارند.

اگر از بسیاری از افراد و هموطنان ما بپرسید که محبوب ترین غذا کدام است، احتمالاً با پاسخ قورمه سبزی مواجه شوید. خورش قیمه یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پر طرفدار ایرانی است که دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند. این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد. در ادامه، به خوشمزه ترین لیست غذاهای ایرانی که در هرکدام از دسته های طبقه بندی شده بالا قرار می گیرند، اشاره می کنیم. جوجه کباب از گوشت مرغ تهیه می شود و بسیار پرطرفدار است.