دسته‌ها
اخبار

غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-غذای رژیمی

علاوه بر این منویی گیاهی هم دارد که اگر در بین مهمان‌هایتان فردی با رژیم گیاهخواری دارید می‌توانید از او هم پذیرایی کنید. رستوران گیلانی که هم در دکوراسیون و هم در سرویس دهی مشتری‌ها را راضی نگه داشته و علاوه بر آن منو بسیار خوب آن با قیمت‌های مناسب همه را راضی نگه داشته است. در لاکان فقط انواع ماهی سرو می‌شود و فقط هم برای ناهار سرویس دهی دارد اما همه به اتفاق می‌گویند که هر وقت می‌خواهند طعم اصل ماهی سفید شمال را تست کنند به اینجا می‌آیند. بدون آنکه نگران شلوغی باشند یا از وضعیت قدیمی و در گذشته مانده رستوران شکایت کنند. میرزا قاسمی یکی از آن غذاهایی است که خوشمزگی بی حد و اندازه‌اش باعث شده تا تقریبا در هر شهری این غذا طبخ شود.

  • در این قسمت غذای گیاهی کمتر طرفدار دارد و در نواحی ساحلی جنوب هند، غذای دریایی مورد پسند است.
  • بخش شمالی ایران، سرسبزترین خطه کشورمان و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است که جاذبه‌های طبیعی متنوع و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد.
  • جالب است بدانید برخلاف کباب‌های دیگر این غذا را از گوشت بیات یا مدتی از ذبح گذشته درست می‌کنند.
  • این مساله باعث می‌شود تا دستور تهیه‌های مختلفی از این غذا در جای‌جای ایران وجود داشته باشد.
  • قرار گرفتن در این لیست پایان کار نیست؛ چون سازمان جهانی یونسکو هر 4 سال یک بار به بررسی تغییرات شهرهای ثبت شده می پردازد و روند پیشرفت آن ها را مورد بررسی قرار می دهد.

انواع غذاهای گیاهی، کباب، کوکو، آش، دسر و شیرینی در انواع و اقسام نمونه‌ها طبخ می‌شود. تمامی این موارد می‌تواند کاری کند تا انگشت‌هایتان را هم با آن بخورید. منویی شامل چند مدل کته کباب، چند مدل خوراک از جمله مرغ ناردونی و جوجه ترش و شامی رودباری و انواع دمنوش و شربت که مناسب برای فصل‌های سردو گرم است. اما در بین همه ایتم‌های منو مرغ و آلو و سینی مخصوص آویشو و همینطور اکبر جوجه آن پرطرفدارتر از بقیه موارد است.

شکلات‌های سل چاکلت با دست نواخته می‌شود

«خورش عدس سبز» یکی از خورش‌ های مقوی و خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک وعده غذایی سالم و کامل می‌ تواند حسابی شما را سر ذوق بیاورد. سبزی معطر در انواع غذاهای شمالی نباید زیاد سرخ شود زیرا باعث تلخ شدن آن میگردد. همچنین باید درصد استفاده از سبزی های مختلف را رعایت کنید مثلاً در قلیه ماهی گشنیز باید چهار برابر شنبلیله باشد تا طعم غذا بهتر شود.

گاهی می‌توانید سری به یک کبابی قدیمی بزنید و یک پرس کوبیده خوشمزه نوش جان کنید. در شهر رشت کبابی‌های مختلفی حضور دارند؛ اما کباب سرای حاج حسین به جرئت یکی از بهترین کبابی‌های این شهر محسوب می‌شود. کباب سرای حاج حسین انواع مختلف کباب خوشمزه را سرو می‌کند؛ اما معروف‌ترین کباب آن، دوش کباب است. شهر رشت را بسیاری فقط به کباب ترش می‌شناسند؛ اما دوش کباب هم از جمله کباب‌های معروف این شهر است.

– بادمجان شکم پر گیلانی

اینبار میخواهیم نگاهی به فست فود پیتزا سولی تنکابن بیاندازیم. رستوران تهران تنکابن قبل از اینکه غذای اصلی را برای شما سرو کند، ظرفی حاوی انواع پیش غذاهای لذیذ شامل زیتون، باقالی، ترشی، پیاز و غیره را سرو می کند تا خود را برای میل کردن یک غذای لذیذ و خاطره انگیز آماده کنید. در نظر داشته باشید رستوران تهران تنکابن دو طبقه دارد و با اینکه در هر دو طبقه جا برای نشستن وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم به طبقه بالا مراجعه کنید تا از رفت آمدها به دور باشید. یکی از خاص ترین و زیباترین رستوران های تنکابن، رستوران عمارت پارسی است که از جمله سفره خانه های سنتی تنکابن هم می باشد. از بیرون که به رستوران نگاه می کنید تنها تابلوی رستوران و درب ورودی را مشاهده می کنید و تصور نخواهید کرد که قرار است وارد یکی از زیباترین و خاص ترین رستوران های تنکابن شوید. بعد از اینکه وارد رستوران می شوید، با محیطی بزرگ روبرو خواهید شد که شامل ده ها آلاچیق با ظرفیت های مختلف می باشد.

بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم. سالن غذاخوری که قدمتی بیشتر از ۴۰ سال دارد و هنوز همان حالت خود را حفظ کرده است. میز و صندلی های قدیمی در سالنی که دیوارهای آن تا بالا سنگ سفید است. سرو غذاها در بشقاب و سینی استیل و به قول جوان‌های امروزی یک رستوران قدیمی در خسته‌ترین حالت ممکن. غذاهای گیلانی شناسنامه این شهر زیبا و سرسبز هستند و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر گیلان شناخته شود.