دسته‌ها
اخبار

غذاهای شمالی 20 غذای خوشمزه شمال ایران-غذای رژیمی

گمج در مجموعه راه چوبی در اتوبان حقانی قرار دارد و شعبه دوم آن که فقط مخصوص بیرون‌بر است در فودکورت راه چوبی. این رستوران نام خود را از بین اصیل‌ترین نام‌های گیلانی انتخاب کرده است. گمج نام یکی از ظرف‌های سنتی گیلانی‌ها است که دیگچه مانندی از جنس سفال است و مادران نسل قدیم در آن خورشت‌هایشان را آماده می‌کردند تا سر صبر و حوصله بپزد و بهترین طعم را به خود بگیرد. منو بارکواز اکبر جوجه معروف گرفته تا انواع ماهی شمالی، مثل ماهی سفید و قزل‌آلا، میزا قاسمی (با بادمجان کبابی)، کباب ترش، باقلاقاتوق و اشپل شور (خاویار ماهی سفید) را شامل می‌شود. ویترهای بارکو اصالتا رشتی هستند و با مهمانان شمالی رستوران با گویش گیلکی صحبت می‌کنند. و از آنجایی که تهیهغذای گیلانیبه شکل اصیل آن نیاز به مهارت خاصی دارد، سرآشپز و اکیپ رستوران گیلانی هستند.

  • همچنین برای اینکه طعم غذای شما بهتر شود، کافیست مرغ را در حین پخت دو بار از فر خارج کنید و به آن زعفران و کره بمالید.
  • شمالی‌ها به‌ویژه در استان مازندران، ماهی‌های شکم‌پر خود را از نوع قزل‌آلا انتخاب می‌کنند.
  • رستوران بنه پارکینگ ندارد و باید برای سرو غذا زودتر به آنجا مراجعه کنید تا بتوانید به‌راحتی از غذای خود لذت ببرید.
  • بخشی از مشتریان این رستوران را همیشه مشتریان محلی تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که رستوران چلو شیش در بین مردم محلی نیز بسیار محبوب است.
  • برای پختن هواری باید مواد لازم را با ماهی سرخ کنید و بعد برنج را به آنها اضافه و دم کنید.
  • این غذا شبیه به لازانیای خودمان است به همین دلیل با ذائقه ایرانیان بسیار جور بوده و ایرانی‌هایی که به این کشور سفر می‌کنند، حتماً این غذا را سرو خواهند کرد.

سبزی‌های معطر شمالی، سیر، مغز گردو و رب انار، همگی یک طعم بی‌نظیر به این ماهی می‌دهند. ترشه واش، نام گیاهی در گیلان است که معمولاً در مناطق نیمه گرمسیری رشد می‌کند. این خورش طعم ترش و جذابی دارد و ترکیبات آن، مرغ، بادمجان، سبزیجات، رب آلوچه، رب انار در یک ظرف سفالی است که در نهایت با برنج کته طعم آن می‌تواند تا مدت‌ها زیر زبانتان باقی بماند. یک غذای مجلسی و مناسب برای پاییز است که با مرغ، دانه انار، پیاز و رب انار درست می‌شود. انار جزو مواد غذایی جذاب و دوست‌داشتنی در غذاهای گیلانی‌ها است.

– کال کباب گیلانی

اگر دوست دارید غذای گیلکی را در یک فضای شمالی میل کنید رستوران گیلار را به شما پیشنهاد می‌‌کنیم. این رستوران که در شمال تهران واقع‌شده با یک فضای چوبی و شیشه‌های رنگی شمال طراحی‌شده است. در رستوران گیلار انواع غذاهای شمالی ازجمله ترشی تره، خوراک اردک و مرغ‌ترش طبخ می‌شود.

چقدر زمان برای پخت ماهی در غذاهای شمالی لازم است؟

سپس زمانی که وارد رستوران می شوید هم باز با محیطی طرف هستید که دکوراسیون و معماری مدرن و نسبتاً لوکسی دارد. از طرفی برای نشستن هم کلی میز و صندلی چوبی هست که ظرفیت های مختلفی از 4 تا 10 نفر دارند که بسته به تعداد نفراتتان می توانید بهترین را انتخاب کنید. اما در سالن رستوران، تخت های سنتی مشاهده می شود که تا حدودی با تصوری که از تخت سنتی داریم تفاوت دارد. منوی نوشیدنی های گرم و سرد اینجا بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند. بطور کلی، در بخش نوشیدنی های گرم ما چند مدل چای و دمنوش میبینیم و در کنار آن، کلی نوشیدنی که پایه آن ها قهوه است.

طرز تهیه کباب ترش خوشمزه و رستورانی به روش سنتی شمالی

این رستوران را می‌توان بی‌تردید جزو بهترین رستوران‌های تمام استان دانست. در این رستوران چلو شیش رشت را حتماً باید سفارش دهید و طعم آن را بچشید. رستوران چلو شیش در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد .به همین خاطر فضایی لوکس و امروزی و اسباب کاملاً نو دارد. بخشی از مشتریان این رستوران را همیشه مشتریان محلی تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که رستوران چلو شیش در بین مردم محلی نیز بسیار محبوب است.