دسته‌ها
اخبار

غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها-غذای رژیمی

استفاده از سماق در تهیه کباب تابه‌ای نیز به دو روش مختلف صورت می‌گیرد. برخی سماق را در زمان سرخ کردن کباب در ماهیتابه روی آن می‌ریزند. این کار باعث می‌شود طعم سماق به طور کامل به درون گوشت نفوذ و آن را خوشمزه‌تر کند. برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند. با این حال تقریباً غیرممکن است که بتوان سماق را از کباب تابه‌ای جدا کرد.

  • طرز تهیه ته تالی، بسیار ساده است و چاشنی‌های مختلف، طعم بی‌نظیر و متفاوتی را به این غذا اعطا می‌کنند.
  • آبگوشت یا دیزی یکی از سنتی ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایران است.
  • در پایان کوفته‌ها را در ظرف مورد نظر بکشید و به‌همراه سس سرو کنید.
  • جالب است بدانید که کلسیم موجود در بادامی که در قیمه نثار استفاده می‌شود، دو برابر پسته است!

اگر از گوشت گوسفندی و نوع لخم بدون چربی گوشت گوساله استفاده کنید، به جذب پروتئین در بدن کمک خواهید کرد. این غذا مقادیری ماده معدنی روی هم دارد که به افزاید تولید تستوسترون کمک می‌کند. کباب تابه‌ای از غذا‌های ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بار‌ها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است.

۸- آبگوشت سنتی ایرانی

سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید و مقداری آب لیموترش تازه، فلفل سیاه، نمک و پودر سیر به آن اضافه کنید. مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند.

رستوران یزدی رزفر

اضافه کردن مقداری گردو آسیاب شده نیز می‌تواند طعم خوب غذای شما را دوچندان کند. لپه‌ها را به قابلمه اضافه کرده و سپس مقداری رب گوجه فرنگی به خورش اضافه کنید. در آخرین مرحله نیز مقداری زعفران دم کرده به خورش افزوده و پس از ۱۰ دقیقه زیر آن را خاموش کنید. حدود ۳ الی ۴ ساعت به خورش خود زمان دهید و پس از آن مقداری نمک فلفل و شکر اضافه کنید.

طرز تهیه آش آبادانی با کلیه نکات

اگر دوست نداشتید از مرغ استفاده کنید می‌توانید عصاره مرغ را به جوی پخته‌شده اضافه کنید. یکی از ویژگی‌های طبخ ماهی شکم‌پر این است که می‌توان آن را درون فر یا روی گاز پخت. به علاوه این غذا را می‌توان هم با سبزی پلو و هم با برنج ساده و سفید نوش جان کرد. می‌توان به طور خلاصه به گوشت چرخ کرده موجود در غذا اکتفا کرد.

راستی بعد از خواندن این مطلب می‌توانید این غذاها را در بهترین رستوران های کیش امتحان کنید. در تابه‌ای گود روغن ریخته و بگذارید داغ شود بعد سمبوسه‌ها را دانه‌دانه در آن بی اندازید. بعد از سرخ شدن سمبوسه‌ها را در صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. می‌توانید با سس کچاپ این پیش‌ غذای سنتی ایرانی را میل کنید. درون قابلمه روی حرارت مقداری روغن بریزید و پیازها را به آن اضافه کنید.