دسته‌ها
اخبار

غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذای رژیمی

برای تهیه مرغ شکم پر ابتدا، مرغ را پاک کرده و کلیه محتویات داخل آن را پاک کنید. سپس موادی مانند آب‌لیمو، دارچین، زعفران دم کرده و نمک و فلفل به همراه روغن مایع را قاطی کرده و به داخل و روی مرغ با یک فرچه آغشته کنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه غوره مسما به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید.

  • این کباب خوشمزه که نام دیگرش کباب مشتی زردک است با گوشت چرخ کرده و هویج درست می‌شود.
  • در فهرست غذاهای ایرانی «آبگوشت بز قورمه» از غذاهای محلی کرمانی‌هاست.
  • پس بی معنی خواهد بود اگر شهر انار غذایی با انار نداشته باشد!
  • چین، تایلند و کره از یک سو، غذاهای هندی از سوی دیگر، غذاها و باقلواهای عربی و ترکی همگی آدم را وسوسه میکند که این طعم های جدید را بچشد.

در لیست غذاهای ایرانی ، حلیم ها بیشتر به عنوان صبحانه یا سحری و افطاری در ماه رمضان سرو می شوند. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند. برای خواندن ادامه طرز تهیه کشک کدو مجلسی کرمانی به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه کشک کدو کلیک کنید. کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد. در اولین مرحله از طرز تهیه کشک کدو باید کدوها را پس از پوست گرفتن، خرد کرده و سرخ کنیم.

فسنجان محبوب ترین غذای ایرانی

این غذا با گوشت چرخ‌کرده قلقلی، کشمش و پیازداغ تهیه می‌شود. در بیشتر مراسمات خاص و به خصوص مراسمات مذهبی پختن حلوا بسیار مرسوم است. حلوا در تمام نقاط خاورمیانه و با دستورهای مختلفی پخته می‌­شود، اما حلوای ایرانی از خوشمزه­ترین حلواها به شمار می­آید. در ایران محبوب‌­ترین حلوا، حلوایی است که با آرد درست می‌­شود.

در کتاب کارنامه خورش به نگارش نادرمیرزای قاجار از حلیم با نام کهن هریسه نام برده است. بین غذاهای ایرانی برای یک مهمان ویژه، هیچ گزینه‌ای بهتر از خورشت فسنجان وجود ندارد، البته به شرطی که غذاهای شیرین و ملس را دوست داشته باشد. از دیگر غذاهای پرطرفدار ایرانی، کلم پلو شیرازی، کوفته شیرازی و قنبرپلو است. هم‌چنین فالوده شیرازی و بسیاری دیگر از دسرها و شیرینی‌های سنتی مخصوص شیراز هستند.

خورشت کدو حلوایی

پیاز و گرد در رب غلیظی از انار به آرامی با یک دیگر پخته می‌شوند و سس غلیظی را به دست می دهند. گاهی برای طعم دار کردن این خورشت از زعفران و دارچین استفاده می‌کنند و بعضی اوقات برای ایجاد تعادل در طعم خورشت، کمی شکر به آن می‌افزایند. راز خوشمزه بودن قورمه سبزی به پخت آن و زمانی که شما به آن اختصاص می دهید برمی‌گردد. در واقع بهتر است که خورش را با کمترین حرارت و در مدت زمان طولانی پخت.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ رستورانی

به طور کلی شما می توانید از انواع غذا ایرانی در وعده های اصلی غذای خود استفاده کنید. کشمش پلو یکی از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که در کشورمان با دستور پخت های مختلفی تهیه می‌شود. به‌عنوان مثال عده‌ای به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می‌کنند. با این حال یکی از خوشمزه‌ترین کشمش پلو مدل مازندرانی است که در ادامه آن را در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس به شما آموزش می‌دهیم. معمولاً در مهمانی‌های آخر هفته و دورهمی‌ها وقتی صحبت از آشپزی می‌شود، اولین جوابی که برای سؤال ناهار چی درست کنم؟ می‌شنوید، نام یکی از انواع خورش ایرانی است. اما غافل از اینکه به‌غیراز خورش قیمه و فسنجان، لیست غذاهای مجلسی ایرانی بسیار بلند است.