دسته‌ها
اخبار

غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش-غذای رژیمی

فسنجان یکی از خوشمزه ترین خورشت ها در بین انواع غذای ایرانی است. با این که اصالت این غذا به شمال کشور برمیگردد اما در تمام شهرها تهیه می شود. در مورد فسنجان اختلاف نظر های زیادی وجود دارد که باعث شده به روش های مختلفی آماده شود.

  • غذا های محلی و سنتی ما جزء خوش طعم ترین غذا هایی هستند که در جهان طبخ می شوند.
  • برای طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو بر روی لینک کلیک کنید.
  • شب بله برون هم یکی دیگر از شب‌هایی بود که این غذا در کنار غذاهای دیگر پخته می­شد.
  • قیمه نثار برای شهر قزوین است و از گوشت‌های تکه‌ای به نسبت کوچک و خلال پسته، بادام، خلال پرتقال یا نارنج و ….
  • به نظر من باید مستقیما به غذاهایی که در هر سفر می‌توانید از میل کردن آن لذت ببرید هم اشاره می شد.

این غذا با استفاده از حبوبات تازه، آب و رشته پخته می‌شود و همراه با کشک، پیاز داغ، سیر و نعنا داغ سرو می‌شود. قورمه سبزی با سبزی مخصوص شامل گشنیز، جعفری، شنبلیله و تره، گوشت قرمز، لوبیا قرمز یا چیتی، لیمو عمانی، پیاز، آبغوره و ادویه آماده می‌شود. سپس لوبیاهایی که از شب قبل خیس شده را با آب پخت تا نرم شوند. از طرفی به سبب مواد اولیه ارزشمند آش رشته که در فرهنگ ایرانی فرخنده و مبارک محسوب می‌شوند، در نوروز و جشن سال نو ایرانیان، نیز آش رشته را طبخ می‌کنند. از دیگر غذاهای سنتی می‌توان به میگو پلو بوشهری و شیرین پلو اشاره کرد و البته کشک بادمجان، انواع دلمه، میرزاقاسمی و آش های مختلف هم جزو غذاهای سنتی محسوب می‌شوند.

چرا آموزش کار گروهی به بچه ها مهم است؟

در میان این لیست، طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه، و طرز تهیه باقالی پلو با گردن فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را به خوبی رعایت کنید یک غذای ایرانی خوشمزه برای مهمانی هم خواهید داشت. این غذا که جز غذاهای شیک و مجلسی ایرانی نیز محسوب می‌شود، طرفداران زیادی دارد و در بیشتر رستوران‌ها به عنوان غذای اصلی پخت می‌شود. مزه خوب و متفاوت خورش فسنجان به علت مواد اولیه آن است. از موادی هستند که این غذا را به عنوان خوشمزه‌ترین غذای ایران قابل مصرف می‌کنند.

گوشت را پاک کنید و بشویید و سپس بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی تیز به اندازه خورشتی آن ها را خرد کنید. عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود. مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ کرده، سبزی دلمه، پیاز، لپه و … است.

گردشگران در مورد بهترین غذاهای ایرانی چه نظری دارند؟

به خاطر همین عقیده واژه حلیم بیشتر از هلیم استفاده می شود. در سال 1392 تعدادی از باستان شناسان ایرانی و ایتالیایی در گورهای کشف شده در محوطه باستانی چلو در استان خراسان شمالی، ظروف سفالی یافتند که در آن بقایای کله و پاچه دیده می‌شد. به گفته کارشناسان، در کنار برخی اجساد، ظرفی به شکل کاسه گذاشته شده است که در آن بقایای سر گوسفند و چهار پاچه قابل رویت است. این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا کله پاچه غذای محبوب آن­ها بوده که پس از مرگ به آن­ها هدیه شده است. موادی مانند نخود، سیر، کشمش سبز، مغز بادام و پسته، خلال پوست نارنج و کشمش پلویی که امروزه کمتر کسی برای طبخ زرشک پلو از آنها استفاده می‌کند و بیشتر شبیه مرصع پلوی امروزی است. از نظر من اگر بخواهید لذت کافی را از خوردن غذای ایرانی ببریم باید به پاسخ سوالات زیر هم فکر کنیم.

در کوکو، سیب زمینی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته می‌توانید درست کنید. سس مخصوص گوجه فرنگی در کباب زردک طعم لذیذی به این غذا می‌دهد. برای شروع طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی، پیاز رنده شده را بعد از گرفتن آب آن، به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. برای تهیه این غذای خوشمزه این مقدار زیره را با مقدار پیمانه‌های مورد نظر برنج به همراه آب، روغن و نمک میگذاریم تا بپزد. سپس به صورت جدا گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده کاملاً مخلوط کنید. این غذای به ظاعهر ساده فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت کنید، مطمئناً یکی از بهترین غذاهای موجود در مهمانی خواهد شد.

طرز تهیه خورش لوبیا سبز اصیل مجلسی و خوشمزه رستورانی

برای شروع کار همانند پخت اکثر خورشت‌ها باید پیاز داغمون رو آماده کنیم. پیاز را نگینی خرد می‌کنیم و در روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه را به آن اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا بوی عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانمون رو پر کنه. تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود. در مرحله اول برای تهیه خورشت آلو اسفناج، پیازها را پوست بگیرد و بشویید. سپس آن‌ها را با یک چاقوی مناسب به صورت خلالی خرد کنید.

در این میان آش رشته از همه معروف تر است و گردشگران خارجی با آن بیشتر آشنا هستند. بعضی از غذا ها نیز محلی هستند و ساکنان سایر مناطق، حتی اسم آن ها را هم نشنیده اند. سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم. خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد.