دسته‌ها
اخبار

غذاهای ایرانی لیست 65 غذای ایرانی خوشمزه و جدید مجله کوروش

عدس پلو، ترش تره، دمی گوجه و کلم پلو غذاهای مناسبی برای پذیرایی از این عزیزان هستند. دو لیوان آب دورن قابلمه بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا گوشت به‌خوبی پخته شود. در حین پخت، اگر آب گوشت تمام شد دوباره به آن اضافه کنید؛ اما توجه داشته باشید که آب گوشت باید غلیظ باشد. خرید حلیم در ماه رمضان محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد اما معمولا به عنوان یک غذای خوشمزه برای وعده صبحانه میل می‌شود. عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود.

  • این غذا رنگ و لعاب جذابی دارد و به شاید تنها رنگ و لعاب این غذا جوری شما را به هوس بندازد که نیازی با تست مزه آن نداشته باشید.
  • یکی از غذاهای خوشمزه و خاص که طرز تهیه آن بسیار راحت است، طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی است.
  • بله درست میفرمایید چون این غذاها جمع تمام مناطق هست امکان داره که نشنیده باشید.
  • برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند بعد از پخت غذا و در زمان سرو آن، سماق را روی برنج یا خود کباب بریزند.
  • برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید.

در ادامه، بخشی از لیست غذا های ایرانی که با برنج پخته می شوند را می آوریم. در لیست غذا های ایرانی، کوکو یکی از متنوع ترین گزینه ها به شمار می رود. می توان انواع کوکو را با ساده ترین مواد اولیه تهیه کرد. کله پاچه که از انواع غذای ایرانی محبوب میباشد و خواص زیادی دارد. دمپختک پلو که از انواع غذای ایرانی دم دستی میباشد و میتوان در مدت زمان کوتاهی آن را حاضر کرد.

کلم پلو شیرازی با گوشت قلقلی

با اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورشت قیمه نثار نیز می‌توانید به جذب آهن در این غذا کمک زیادی کنید. فسنجان که یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی است از موادی مانند گردو, رب انار و مرغ یا اردک و در برخی از مناطق از قلقلی های کوچک تهیه می شود. خوراک لوبیا چیتی یک غذای خوشمزه و مقوی برای ناهار یا شام است.

زرشک پلو :

برای تهیه کوفته ریزه در مرحله اول پیاز‌ها را پوست بگیرید و بشویید. آب آن را دور بریزید و پیاز را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید. گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید. رولت گوشت یکی از غذاهای ساده و خوشمزه است که با گوشت چرخ کرده درست می‌شود.

این خورش محبوب و لذیذ از غذاهایی است که طرف‌داران خاص خود را دارد. اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید. بسیاری از ایرانی ها و البته که بسیاری از خارجی ها هم نیز عاشق این غذا می باشند. برای تهیه کردن باقالی پلو برنج سفید را همراه با باقالی و زعفران ترکیب می کنند و در آخر سر هم ماهیچه گوسفند و یا مرغ را در کنار بشقاب قرار داده و سرو می نمایند. شما بر اساس ذائقه خود می توانید گوشت مرغ و یا ماهیچه گوسفند را برای در کنار باقالی پلو سفارش دهید.

سلامت شما در سفر مهمترین اصل است که باید به آن توجه کنید. دورچین های دنده کباب با وجود طعم فوق العاده آن باز هم جای خودنمایی دارد. سبزی های تازه، ترشی های محلی و ماست محلی این تجربه را بیش از پیش به یاد ماندنی می‌کند.