دسته‌ها
اخبار

طرز تهیه 23 غذای گیلانی برنجی و نونی با فیلم آموزش تهیه مجله کوروش-غذای رژیمی

تمام آن چیزی که وقتی از ماهی خوری در تهران حرف می‌زنیم به یاد می‌آید. ایرانگرد بستر آنلاین مقایسه، بررسی و رزرو تور، ویلا، اقامتگاه و راهنمای جستجو و انتخاب مقصد است. مجله ایرانگرد هرآنچه که باید پیش از شروع سفر از مقصد بدانید را در اختیار شما خواهد گذاشت. زیرا باور داریم انتخاب هوشمندانه مقصد و برنامه‌ریزی آگاهانه سفر، تجربه بهتری را برایمان رقم خواهد زد.

  • اگر شما فردی کباب‌خور هستید و می‌خواهید در کشور قبرس شمالی خوردن کباب بسیار خاص و خوشمزه را تجربه کنید، به شما سوولاکی را پیشنهاد می‌دهیم.
  • خورش انار مسما هم با ترکیب مزه ترش و شیرینی که دارد، می‌تواند شما را وسوسه کند تا یک‌ عالمه بخورید.
  • علاوه بر این، انواع طعم های لذیذ مانند سس انار، سیر، روغن زیتون را نباید نادیده گرفت زیرا از مواد ثابت غذاهای گیلکی هستند و اصالت آن را مشخص می‌کنند.

سبزیجات کوهی و میوه‌های جنگلی عطر و طعم این غذاها را با هر جای دیگری متفاوت نموده است. رستوران قلعه برگرفته از نامش، نمایی به شکل یک قلعه دارد که در میان رستوران های تنکابن، خاص و منحصر به فرد و در عین حال، زیبا و دوست داشتنی می باشد. در داخل رستوران هم محیطی با دکوراسیون زیبا به همراه تزئینات شکیل مشاهده می شود که زیبایی رستوران قلعه را دوچندان کرده است. این رستوران دارای استیج بوده و از معدود رستوران های تنکابن می باشد که از موسیقی زنده برخوردار است اما در صورتیکه میخواهید از موسیقی زنده رستوران قلعه بهرمند شوید، باید هزینه ای را به عنوان ورودی پرداخت کنید. اگر میخواهید به این کته کبابی مراجعه کنید، ابتدا باید به میدان امام خمینی مراجعه کنید که در غرب پل چشمه کیله قرار دارد. سپس در جنوب میدان امام خمینی وارد خیابان طالقانی شده و سپس، بعد از کوچه عطار، وارد کوچه دوم شده و در انتهای کوچه نزدیک به خیابان امیرکبیر، کته کبابی محمد طالقانی را مشاهده کنید.

گیاه‌خواری در هند

نمای رستوران به شکل قدیمی و سنتی تزئین شده و حتی پنجره های آلاچیق ها هم با داشتن شیش های رنگارنگ، زیبایی محیط رستوران را دو چندان کرده اند. همچنین در نظر داشته باشید می توانید از چند روز قبل بخصوص برای ایام شلوغ سال که رستوران و سفره خانه سنتی عمارت پارسی بسیار شلوغ می شود، آلاچیق مورد نظر خود را هم رزرو کنید. اگر در میان بهترین رستوران های تنکابن تصمیم دارید به رستوران ستاره سو مراجعه کنید، کافیست در بخش ساحلی مرکز شهر به سمت خیابان میرزای شیرازی بروید. مسیر دوم در مرکز شهر تنکابن قرار دارد و بعد از پل چشمه کیله در خیابان جمهوری وارد بلوار هشتم شهریور و سپس، خیابان میرزای شیرازی شوید تا بعد از بلوار جلیلی، به رستوران ستاره سو تنکابن برسید.

رستورانی با انواع غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای سنتی گیلانی که طعم غذاهایش برایتان خاطره‌ای زیبا خواهد شد. این رستوران که در بندر انزلی، ما بین میدان معراج و میدان مالا قرار دارد، پارکینگ اختصاصی هم برایتان در نظر گرفته تا همه جوره راحت باشید. رفتار صمیمانه کارکنان هم یکی دیگر از دلایلی است که رستوران حاج مرتضی را به یکی از بهترین رستوران های گیلان بدل می‌کند. برای درست‌کردن آن به لوبیای رشتی، سیر، زردچوبه، شوید خشک و کره نیاز دارید. تخم‌مرغ و ماهی کولی را هم که به ترکیب اضافه کنید، نتیجه بسیار خوشمزه می‌شود. غذایی پر کالری و بسیار وسوسه کننده که با گوشت اردک و گردو، به همراه رب و دانه‌های انار و پیاز سرخ شده طبخ می‌شود و به همراه برنج و کته قابل سرو است.

معرفی غذا‌های معروف قبرس شمالی

این غذا نیز با یک سس خوشمزه گوجه فرنگی طبخ می‌شود و نخودفرنگی و ادویه ماسالا مواد جدایی‌ناپذیر آن هستند. بسته به شهر و منطقه‌ای که این غذا را در آن سفارش می‌دهید، در کنار غذای شما برنج یا نان قرار می‌دهند. آلوگوبی سال‌هاست که در لیست خوشمزه ترین غذاهای هندی قرار دارد و از آن‌جایی که یک غذای گیاهی است، بیشتر در قسمت‌های غربی هند دیده می‌شود.

طرز تهیه خورش کرفس با لوبیا چشم بلبلی خوشمزه و مجلسی

اگر نگوییم بهترین رستوران تنکابن، قطعاً جای دارد رستوران سنتی کلبه صبا را در میان بهترین رستوران های تنکابن قرار دهیم. رستوران سنتی کلبه صبا یکی از معدود رستوران های محبوب و خوب تنکابن است که پاسخگوی ذائقه ها و سلیقه های مختلفی بوده و چه از لحاظ محیط و چه از تنوع غذایی توانسته رستوران گردهای بسیاری را به سمت خود جذب کند. رستوران ستاره سو از جمله رستوران های ساحلی تنکابن است که به واسطه ارائه غذاهای باکیفیت و خوش قیمت در محیطی زیبا و دوست داشتنی توانسته خود را در میان بهترین رستوران های تنکابن قرار دهد. رستوران ستاره سو تنها چند قدم با ساحل فاصله دارد و بین رستوران و دریا، باغی سرسبز و زیبا مشاهده می شود و مشتریان رستوران اوقات خوشی را با قدم زدن در این باغ برای خود رقم می زنند. رستوران و کافی شاپ ستاره سو از محیطی دنج و زیبا برخوردار است.

باقلاقاتق را با باقلا یا لوبیای رشتی، سیر، تخم مرغ و شوید درست می‌کنند و بیشتر با کته سرو می‌شود. کال کباب در واقع یک پیش غذای لذیذ گیلانی است که انار، گردو، سبزی های معطر (چوچاق، نعناع، خالواش)، سیرف بادمجان کبابی، آب انار، نمک و گلپر مواد تشکیل دهنده آن هستند. این غذا را پس از آماده شدن چند ساعت در یخچال می گذارند تا مواد آن به خوبی به خورد یکدیگر بروند. دستور تهیه این غذای لذیذ تقریبا شبیه خورش فسنجان است، با این تفاوت که به جای گوشت مرغ یا مرغابی از ماهی سفید استفاده می شود. برخی برای درست کردن این غذای بسیار لذیذ از ماهی سفید قطعه قطعه شده استفاده می کنند اما در میان شمالی ها استفاده از ماهی درسته مرسوم تر است.