دسته‌ها
اخبار

طرز تهیه کباب بختیاری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

چهار محال بختیاری استانی کهن است که به گواه دفینه‌ها و سفالینه‌هایش عمری بیش از 9000 سال دارد. فرهنگ بومی استان چهارمحال و بختیاری بسیار بکر و دست نخورده باقی مانده است . اگر قصد دارید این استان اصیل و زیبایی‌های بی‌شمارش را بیشتر بشناسید در این مطلب با ما همراه شوید. هفشجان از شهرهای منطقه چهارمحال در استان چهارمحال و بختیاری است که در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهرکرد قرار گرفته است. پیشینه این شهر باستانی را به دوره نوسنگی نسبت می‌دهند و کتیبه گر نوشته و آجرنوشته عیلامی از قدیمی‌ترین آثار هفشجان به شمار می‌آیند. همچنین گردشگاه چشمه‌زنه و کوه جهان‌بین نیز از دیدنی‌های مورد علاقه طبیعت‌دوستان هستند.

  • در ادامه طرز تهیه بز قورمه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو مشاهده کنید.
  • طعم این غذا به‌دلیل استفاده از انواع ادویه، بسیار لذیذ و هیجان‌انگیز است.
  • این آبشار از سرازیر شدن آب تونل اول کوهرنگ به وجود آمده است.
  • گمنه بوشهری را معمولا با ماهی سرخ شده یا قلیه ماهی سرو می‌کنند.
  • یک عدد پیاز باقی‌مانده را رنده درشت کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

این آش در طباخی‌های شيراز به‌عنوان صبحانه تهيه می‌شود؛ ضمن اینکه از نذری‌های معروف ایام ماه محرم و صفر و ماه مبارک رمضان است. این آش از گوشت گوسفندی، حبوبات فراوان و دو نوع سبزی‌های تشکیل می‌شود و از همین نظر شباهت بسیاری به آش شله‌قلمکار دارد. پوشش گیاهی استان فارس را درختان جنگلی، گیاهان دارویی و صنعتی تشکیل می‌دهد. بادام کوهی، بلوط، شیرین ‌بیان، گل ‌گاو زبان، کتیرا و آنغوزه از مهم‌ترین محصولات بومی این استان به شمار می‌آیند. طبق آماری که مسئولان گردشگری و غذایی استان فارس اعلام کرده‌‌اند، بیش از ۲۵۰ نوع غذای محلی و بومی در این استان شناسایی شده است که ریشه در فرهنگ، اقلیم و نوع زندگی مردم این سرزمین دارد.

برخی افراد، خلال‌ها را در شهد میجوشانند تا کاملا شیرین شوند. نسبت دقیق سبزی را رعایت کنید و بیش از حد در سبزی شنبلیله نریزید؛ زیرا خورش شما را تلخ می‌کند. برخی افراد از گرد لیمو عمانی برای مزه‌دار کردن خورش استفاده می‌کنند.

از ایران تا غنا، ۱۶سال افتخار و رکوردزنی‌های متوالی/ رونالدو دست‌نیافتنی‌تر شد+عکس

خوراک شوربای قیمه ریزه یکی از غذاهای لذیذ استان چهار محال و بختیاری است که طرفداران زیادی دارد . در گام بعدی، یک ردیف گوشت روی آن می چینیم و کمی آلو روی آن می ریزیم و چند تکه به هم می گذاریم. گرد غوره را با نمک و فلفل و ادویه مخلوط کرده و روی این مواد می پاشیم و سپس یک قاشق روغن دیگر می ریزیم.

رستوران قاشق نقره‌ای

در این فرودگاه عملا پرواز خارجی خاصی صورت نمی‌گیرد و از میان شهرهای داخلی نیز تنها برخی از شهرهای بزرگ همچون تهران و مشهد دارای برنامه پروازی رفت و برگشت به این فرودگاه هستند. آش شولی به‌دلیل طبع سردی که دارد، معمولا در شب یلدا، همراه با آجیل و شیرینی یزدی میل می‌شود تا طبع متعادل‌تری پیدا کند. این آش را می‌توانید به‌عنوان پیش‌غذا یا غذای اصلی سرو کنید و از خاصیت آن برای درمان سرماخوردگی و آنفلونزا نهایت استفاده را ببرید. شما می‌توانیدتابه یا ظرف کباب سرداشی را به نانوایی سنگکی محله خود ببرید و از آن‌ها بخواهید تا آن را برای یک تا دو ساعت در تنور بگذارند.

خورش به دارای طبع معتدل به گرم می باشد و بسیار مفید بوده و سرشار از فیبر و سبوس است. همچنین خونساز بوده و برای پوکی استخوان بسیار مفید است و لیستی از ویتامین ها را در خود جای داده است. با پیاز، شکر، آلو،روغن، گوشت، رب، نمک، گوجه و به می توان این خورشت خوشمزه را تهیه کرد. کاچی شیر یکی از غذاهای سنتی و محلی خوشمزه این استان می باشد که با استفاده از شیر محلی و آرد تهیه می شود و در زمان بسیار کوتاهی آماده می شود.