دسته‌ها
اخبار

طرز تهیه کباب بختیاری بهترین روش برای درست کردن کباب بختیاری پانی

سوتی پلو با خورش‌هایی شیرینی چون خورش هویج یا فسنجان نیز سرو می‌شود. برخی افراد از مخلوط تره، گشنیز، جعفری و اسفناج نیز در این آش استفاده می‌کنند. اگر فراموش کردید که لوبیا چیتی را از قبل خیس کنید، حتما دو بار آن را در بجوشانید و آب لوبیا را دور بریزید.

  • پس از اینکه کار سیخ کردن کباب به اتمام رسید باید منقل ذغال را آماده کنید.
  • رنگینک یکی از دسرهای سنتی استان خوزستان است که در ماه رمضان میهمان خانه های بیشتر اهوازی هاست و مانند یک وعده غذایی استفاده می شود.
  • در اینجا دمباله بامیه را جدا کرده و آنها را با سیر درسته سرخ می کنیم.
  • طول تاج سد ۴۱۰ متر و عرض تاج آن ۸ متر و ارتفاع از روی پی در عمیق‌ترین ناحیه ۴۲ متر است.[۴۸] در وجه تسمیه نام چشمه زنه باید توجه داشت که نام زنه به علت زایش چشمه‌ای جوشان در کوه جهان بین هفشجان می‌باشد.
  • برای درست کردن کباب بختیاری اصیل بین هر دو تکه گوشت یک تکه کوچک دمبه گوسفندی قرار دهید.

ماهی صبور، روی آتش پخته می شود و به دلیل طعم خوب این ماهی مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر ماهی صبور، سبزی ماهی و پلویی، سیر و پیاز، نمک و فلفل سیاه، تمبر هندی و رب گوجه برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار می گیرند. سپس آن را به مکعب‌های کوچک برش بزنید و با خرماها در یک قابلمه آب بریزید.

۱۰. غذاهای محلی استان کرمانشاه

پایه این غذا را موادی مانند دل، قلوه و جگر گوسفند تشکیل می‌دهد که همراه با ادویه‌جات مختلف و سبزیجانی مثل پیاز، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی ترکیب می‌شوند وطعمی لذیذ را خلق می‌کنند. قورمه سبزی یا خورش سبزی با سبزی قورمه (تره، جعفری، شنبلیله، گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر)، لوبیا (قرمز، چیتی، چشم‌ بلبلی)، پیاز و گوشت قرمز درست شده و معمولا با برنج سرو می‌شود. این خورش سنتی را با نمک، فلفل و لیمو عمانی مزه‌دار می‌کنند. طبخ قورمه سبزی به زمان بسیاری نیاز دارد؛ زیرا با پخت طولانی، خورش جا افتاده‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود. جالب است بدانید که روز اول آذرماه را به نام روز جهانی قورمه سبزی نام‌گذاری کرده‌اند.

سفره خانه سنتی چلچراغ

ایران در زمان امپراتوری پارس با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و ترکیه همسایه بود. این موضوع علاوه بر قرار گرفتن ایران در مسیر تجارت جاده ابریشم و داشتن روابط نزدیک با اروپا، خاور دور و آفریقا کاملا گویای این است که چرا دامنه غذاهای بومی این کشور تا این حد گسترده است. بهتر است که تکه های فیله مرغ و فیله گوساله را در درون دو ظرف مجزا در مخلوط آب پیاز و زعفران قرار دهید.

طبخ این آش‌های لذیذ و سالم معمولا در فصل زمستان رواج دارد که برای سلامتی و بهبود سرماخوردگی موثر هستند. علاوه بر این، وجود مواد طبیعی و گیاهی نظیر نان محلی و کره، تخم‌مرغ محلی، شیر، عسل و… شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای استان کردستان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید.