دسته‌ها
اخبار

سس سیب توت فرنگی آسان – گیاهی بر اساس بودجه


من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

این سس سیب توت فرنگی خانگی 4 ماده ای شیرین (و در صورت تمایل بدون شکر)، خوشمزه است و ،یبی عالی برای تابستان و پاییز برای تهیه با اجاق گاز یا قابلمه است.

سس سیب توت فرنگی آسان در یک فنجان با یک قاشق در پس زمینه سفید کامل شده است

سس سیب شیرین، میوه ای، خوشمزه توت فرنگی

پای سیب، سیب ترد، سیب پخته شده و سس سیب دارچینی معمولی ممکن است در ابتدا عصرهای سرد پاییزی را به خاطر بیاورند. با این حال، سیب را با توت فرنگی در این سس سیب توت فرنگی خانگی ،یب کنید تا یک ،یب خوشمزه از تابستان و پاییز که می تو،د در تمام طول سال از آن لذت ببرید.

چه به دنبال یک پوره سیب توت فرنگی خانگی برای نوزادان و کودکان نوپا باشید، یک میان وعده میوه ای ساده، افزودنی برای پخت، یا رویه ای برای بلغور جو دوسر و پنکیک – سس سیب خانگی مقرون به صرفه، خوشمزه و به راحتی قابل تنظیم است.

می‌تو،د سیب‌ها را جایگزین کنید، بین شیرین‌کننده‌های مختلف (در صورت استفاده از هر کدام)، به توت‌فرنگی تازه یا منجمد تکیه کنید، و حتی روش پخت را بین اجاق گاز و قابلمه انتخاب کنید.

ما عاشق درست ، سس سیب روی اجاق گاز فقط در 35 دقیقه هستیم، اما برای یک رویکرد ساده تر، به یک دیگ قابلمه روی بیاورید — انتخاب کنید که برای شما بهترین کار را دارد. در هر صورت، لیست مواد تشکیل دهنده کوتاه است (فقط 4 ماده!)، روش ساده است، و طعم آن بسیار بهتر از هر جایگزینی که در فروشگاه ،یداری می شود، با ،ری از هزینه است!

مواد تشکیل دهنده

مواد تشکیل دهنده سس سیب توت فرنگی آسان با یک سطح سفید اندازه گیری شده است
  • سیب: از شیرینی، ترش یا مخلوطی از هر دو استفاده کنید. بهترین سیب های سس سیب را در زیر بخو،د.
  • توت فرنگی: توت فرنگی های تازه، رسیده و آبدار شیرین ترین و بهترین طعم را به آن اضافه می کنند، اگرچه می تو،د در صورت عدم وجود تازه از منجمد استفاده کنید.
  • اب: برای کمک به پختن سیب ها و رسیدن سس به قوام صحیح.
  • شیرین کننده: نوع (و مقدار) استفاده به عهده شماست. به ،وان مثال، شکر سفید یا قهوه ای، شکر نارگیل، شربت افرا، اریتریتول و غیره. حتی می تو،د هنگام استفاده از سیب های شیرین آن را به طور کامل حذف کنید.
  • عصاره و،ل: (اختیاری) برای جلوگیری از طعم مصنوعی از و،ل طبیعی استفاده کنید.

می تو،د طعم بیشتری به سس سیب توت فرنگی با مقداری از آن اضافه کنید دارچین، زنجبیل، یا فلفل دلمه ای، کمی فلفل سیاهو/یا فشار دادن آب لیمو.

بهترین سیب برای سس سیب چیست؟

مسلماً، ما اغلب از هر سیبی که در آن زمان در آشپزخانه‌مان است استفاده می‌کنیم و هنوز دسته‌ای بد را امتحان نکرده‌ایم. با این حال، هنگام انتخاب سیب باید به دو نکته توجه کرد.

اولاً، شیرینی طبیعی سیب‌ها می‌تواند بر میزان شیرین‌کننده اضافی (در صورت وجود) تأثیر بگذارد، بنابراین اگر می‌خواهید سس سیب بدون شکر درست کنید، مهم است. به همین ترتیب، سیب‌های نرم‌تر برای یک پوره سیب نرم به سرعت پخته می‌شوند، در حالی که سیب‌های ترد بیشتر ممکن است برای سس سیب خانگی بهتر عمل کنند.

در اینجا برخی از بهترین سیب ها برای سس سیب آورده شده است:

  1. فوجی (شیرین با گوشت سفت و در عین حال خامه ای، عالی برای سس سیب خانگی بدون شکر)
  2. ترد عسل (شیرین، گلدار، کمی تند، با قوام سفت تر – البته گران است)
  3. گلدن دلیشز (لطیف، شیرین و نرم – پایه ای عالی برای هر سس سیب)
  4. مکینتاش (طعم شیرین و تارت و بافت تازه و ترد اما خیلی راحت پخته می شود)
  5. گالا (بسیار شیرین و ملایم، برای جفت شدن با سیب های ترش بیشتر عالی است)
  6. بانوی صورتی (بافت شیرین، تند و ترد، بهترین برای سس سیب درشت)
  7. بریبرن (طعم شیرین و ترش است و شکل خود را برای سس سیب درشت به خوبی حفظ می کند)
  8. مادربزرگ اسمیت (نسبتا ترش و سفت – بهترین سس برای سس ، و مخلوط با سیب های شیرین تر)

ما دوست داریم از ،یب سیب شیرین و ترش استفاده کنید تا سس سیبی گردتر داشته باشید. با این حال، برای سس سیب خانگی بدون قند، توصیه می کنیم فقط از سیب های شیرین استفاده کنید.

طرز تهیه سس سیب توت فرنگی

سس سیب اجاق گاز کمتر از چند مرحله ساده و کم سر و صدا را دنبال می کند.

  • 1) ابتدا سیب ها را بشویید، پوست بگیرید، هسته آن را بگیرید و به قطعات یکدست و به اندازه لقمه ،د کنید.
سیب های برش داده شده در یک کاسه سفید در برابر پس زمینه سفید
  • 2) سپس سیب ها، آب و شیرین کننده را در یک قابلمه بزرگ مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. به مدت 25 دقیقه یا تا زم، که سیب ها نرم شوند بجوش،د (این بستگی به بزرگی برش سیب ها دارد) و مرتب هم بزنید. پس از نرم شدن از روی حرارت بردارید.
سیب های برش داده شده در کنار کاسه مواد برای سس سیب توت فرنگی آسان
سیب های ورقه شده با افزودن مواد در یک کاسه

اگر سیب ها شروع به ،بیدن ،د به ته تابه، یک قطره بزرگ دیگر آب اضافه کنید.

  • 3) توت فرنگی و عصاره و،ل را اضافه کنید، سپس از مخلوط کن غوطه ور، مخلوط کن ایستاده یا غذاساز استفاده کنید تا سس سیب توت فرنگی را مخلوط کنید تا یکدست شود.
سیب و توت فرنگی برش داده شده در یک کاسه سفید در برابر پس زمینه سفید
شات بعد از اضافه ، توت فرنگی و سیب به مخلوط کن
تصویر فرآیندی که توت فرنگی و سیب مخلوط شده را نشان می دهد

متناوبا، از سوی دیگر، توت فرنگی ها را با سیب به مدت 15 دقیقه آ، بجوش،د (اگر از توت های یخ زده نیز استفاده می کنید از این روش استفاده کنید). طعم “تازه” نخواهد داشت، اما رنگ صورتی تر و طعمی ملایم تر و شیرین تر خواهد داشت.

  • 4) در آ، هر گونه مواد (توت فرنگی، و،ل، شیرین کننده) را بچشید و به دلخواه تنظیم کنید. از سس سیب توت فرنگی به صورت گرم یا سرد لذت ببرید.

سس سیب توت فرنگی

همه مواد (به جز و،ل) را به آرام پز اضافه کنید. تنظیم کنید بالا برای 4 ساعت یا LOW برای 7-8 ساعت. سپس از یک همزن سیمی، پوره سیب زمینی، مخلوط کن غوطه وری یا مخلوط کن استفاده کنید تا سس را به غلظت دلخواه خود له کنید.

نکات برتر دستور غذا

  • برای صرفه جویی در زمان: اگر یکی دارید، هسته‌گیر سیب به کاهش زمان آماده‌سازی کمک می‌کند.
  • شیرینی را تنظیم کنید: بسته به سیب هایی که استفاده کرده اید، ممکن است متوجه شوید که سس آن به اندازه کافی شیرین است که با توت فرنگی، سس سیب طبیعی بدون شکر درست کنید. برای جلوگیری از اضافه ، شکر، فقط در انتها آن را اضافه کنید تا مزه دار شود.
  • بافت را تنظیم کنید: برای سس سیب خانگی، یا توت فرنگی ها را جداگانه مخلوط کنید یا با سیب ها بپزید، سپس از پوره سیب زمینی برای مخلوط استفاده کنید. روش دیگر، از مخلوط کن غوطه ور برای یک سس صاف استفاده کنید.
  • برای یک سس سیب خوب گرد: از ،یب سیب شیرین و ترش استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا برای تهیه سس سیب باید پوست سیب را بکنید؟

برای سس سیب فوق العاده صاف، پوست کندن میوه ضروری است. با این حال، گذاشتن آن در آن می تواند یک سس سیب فیبری، کمی ضخیم تر و مغذی تر (هر چند کمی ترش تر) ایجاد کند.

آیا می توانم میوه های دیگری را به سس سیب اضافه کنم؟

همراه با توت فرنگی، گلابی، آلو یا هلو وقتی با سس سیب ،یب می شوند، به ویژه خوب عمل می کنند. سایر انواع توت ها مانند گی،، تمشک یا زغال اخته نیز موثر خواهند بود.

آیا می توانم سس سیب را در یک قابلمه فوری درست کنم؟

بله، همه مواد را به قابلمه اضافه کنید، درب ظرف را ببندید و به مدت 6 دقیقه روی HIGH بپزید. فشار را به صورت دستی رها کنید، سپس دستور را همانطور که نوشته شده ادامه دهید.

آیا سس سیب توت فرنگی سالم است؟

بله – سرشار از چندین ویتامین و مواد معدنی مانند ویتامین C، پتاسیم و فولات است. همچنین سرشار از فیبر است و منبع خوبی از آنتی ا،یدان ها است. به علاوه، شما می تو،د انتخاب کنید که چه مقدار (در صورت وجود) شکر اضافه کنید.

سس سیب توت فرنگی آسان در یک فنجان با یک قاشق در پس زمینه سفید کامل شده است

طرز استفاده از سس سیب توت فرنگی

این سس سیب توت فرنگی شیرین و میوه ای نه تنها به ،وان غذای کودک و یک میان وعده برای کودکان نوپا (در کیسه های قابل استفاده مجدد) عالی نیست. در واقع راه های زیادی برای لذت بردن از این میوه میوه ای وجود دارد.

نحوه نگهداری سس سیب خانگی

اجازه دهید تا کاملا خنک شود، سپس سس سیب توت فرنگی را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید یخچال به مدت 7 روز

انجماد سس سیب نیز ساده است. آن را به ،مت های کوچکتر ت،یم کنید تا در کیسه های فریزر (با حذف هوای اضافی نازک پخش کنید) یا یک سینی یخ (در صورت یخ زدن به کیسه فریزر منتقل کنید). کیسه ها را بر،ب بزنید و تاریخ بگذارید و تا 3 ماه فریز کنید.

در یخچال یا در دمای اتاق ذوب کنید، سپس قبل از استفاده خوب هم بزنید.

دستور العمل های بیشتر سیب گیاهی

به دنبال دستور العمل های بیشتر سیب هستید؟ در اینجا 26 دستور العمل شگفت انگیز سیب وجود دارد که ممکن است از آنها لذت ببرید!

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • در یک قابلمه بزرگ سیب ،د شده، آب و شکر را اضافه کنید. به جوش بیاورید. به مدت 25 دقیقه یا تا زم، که سیب ها نرم شوند بجوش،د، مرتب هم بزنید و ،بندگی را بررسی کنید. اگر سیب ها شروع به ،بیدن به ته دیگ ،د، مقدار زیادی آب اضافه کنید. پس از نرم شدن، حرارت را خاموش کنید.

  • توت فرنگی و عصاره و،ل را اضافه کنید. با استفاده از مخلوط کن غوطه ور، مخلوط سیب و توت فرنگی را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. (اگر مخلوط کن غوطه وری ندارید، آن را به مخلوط کن یا غذاساز عمودی منتقل کنید.) گرم یا سرد میل کنید.

  • برای صرفه جویی در زمان: اگر یکی دارید، هسته‌گیر سیب به کاهش زمان آماده‌سازی کمک می‌کند.
  • شیرینی را تنظیم کنید: بسته به سیب هایی که استفاده کرده اید، ممکن است متوجه شوید که سس آن به اندازه کافی شیرین است که با توت فرنگی، سس سیب طبیعی بدون شکر درست کنید. برای جلوگیری از اضافه ، شکر، فقط در انتها آن را اضافه کنید تا مزه دار شود.
  • بافت را تنظیم کنید: برای سس سیب خانگی، یا توت فرنگی ها را جداگانه مخلوط کنید یا با سیب ها بپزید، سپس از پوره سیب زمینی برای مخلوط استفاده کنید. روش دیگر، از مخلوط کن غوطه ور برای سس یکدست استفاده کنید.
  • برای یک سس سیب خوب گرد: از ،یب سیب شیرین و ترش استفاده کنید.

کا،ی: 125کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 32gپروتئین: 1gچربی: 0.4gچربی های اشباع شده: 0.1gچربی های چند غیر اشباع: 0.2gچربی اشباع شده: 0.03gسدیم: 3میلی گرمپتاسیم: 243میلی گرمفیبر: 5gقند: 26gویتامین A: 91IUویتامین سی: 35میلی گرمکلسیم: 18میلی گرماهن: 0.4میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: افتخار و احترام

دوره: دسر، میان وعده

غذا: آمریکایی

روش: اجاق گاز

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: سیب، سیب، سس سیب، غذای کودک، دسر، پاییز، میوه، جی اف، بدون گلوتن، بدون گلوتن، سس، فصلی، توت فرنگی، توت فرنگی، تابستان، و،ل، وگان، دسر گیاهی، سس گیاهی



منبع: https://plantbasedonabudget.com/strawberry-apple-sauce/