دسته‌ها
اخبار

رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذای رژیمی

لازم به ذکر است پیش غذاهای سرو شده در این رستوران به قدری خوب هستند که هیچ مشتری را پیدا نمی کنید در کنار غذا، انواع پیش غذاها شامل میرزا قاسمی، ترشیجات و غیره را سفارش نداده باشد. در آخر هم با توجه به کیفیت بالای غذاها، حجم بسیار خوب و مزه ای دوست داشتنی، قیمت تمامی غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسرهای تازه و لذیذ رستوران ستاره سو تنکابن از قیمت های بسیار خوبی برخوردار هستند. رستوران دربند لطفی چابکسردرست روبروی رستوران خاور خانم، رستورانی بزرگ‌تر در سه طبقه قرار دارد به نام رستوران دربند عباس لطفی. این رستوران فضایی دلچسب و منظره‌ای عالی دارد که در طبقه سوم آن می‌توان منظره کم‌نظیر کوه و دریا را در کنار هم شاهد بود. رستوران دربند لطفی هم با غذاهای محلی و سنتی خوشمزه، پیش‌غذاهای درجه یک، فضای بزرگ و سنتی و کارکنان وظیفه شناسش مورد توجه مسافران چابکسر قرار گرفته است و در ایام پیک مسافر شلوغ است. در طبقات مختلف رستوران می‌توانید انتخاب کنید که از میز و صندلی استفاده کنید یا با خانواده روی تخت بنشینید و از غذایتان و فضای دلنشین رستوران لذت ببرید.

  • همچنین در این رستوران موسیقی زنده پیانو شنیده می‌شود که لذت غذا خوردن را چند برابر می‌سازد.
  • اگر شما هم به‌دنبال پاسخی برای این پرسش همیشگی یعنی ناهار چی بپزم هستید، به شما هواری را پیشنهاد می‌کنیم.
  • در کنار آن ها، منوی غذایی محلی هم مشاهده می شود که تنوع مطلوبی از انواع غذاهای محلی مازندران را در خود جای داده است.
  • ترکیب این ترشی خوشمزه، بادمجان کباب شده، گوجه‌فرنگی، پیاز، آبغوره، نعنای خشک و رب انار است.
  • اگر هم قصد دارید در سفر بعدی تان سری به رشت بزنید و می خواهید برای این کار برنامه ریزی کاملی انجام دهید، پیشنهاد خوبی برای تان داریم.
  • غذاهای محلی مازندران از تنوع زیادی برخوردارند و طعم و مزه آن‌ها واقعا بی‌نظیر است، از این رو در ادامه شما را با معروف‌ترین غذاهای محلی مازندران آشنا خواهیم کرد.

این رستوران که در خیابان جردن واقع‌شده معماری بسیار جذابی دارد و می‌توان گفت جز گران‌قیمت‌ترین رستوران‌های تهران است. شهرت غذاهای شمالی رستوران گیلانه به‌خصوص خوراک اردک آن باعث شده که حتی توریست‌ها هم به آنجا مراجعه کنند و انتخاب اولشان باشد. محیط رستوران و کارکنان بسیار حرفه‌ای از امتیازات این رستوران است.

طرز تهیه کباب ترش خوشمزه و رستورانی به روش سنتی شمالی

چه برسد به اینکه در طبقه سوم بازار، روی نیمکت‌های زیبای تراسی سنتی با منظره‌ای حیرت‌انگیز بنشینی و غذاهای ناب ایرانی و سنتی را برای ناهار یا شام انتخاب کنی. رستوران و سفره‌خانه سنتی بامداد هم در بین رستوران های گیلان یکی از بهترین منظره‌ها را با اتمسفری فوق‌العاده به شما هدیه می‌دهد. طعم خوب غذاها و سرویس چای و قلیان هم نکات مثبت دیگر این رستوران زیباست. رستوران نمونه جوجه محلیدر فومن، ابتدای جاده ماسوله، بلوار شهید افتخاری، رستوران نمونه جوجه محلی قرار دارد. از آن رستوران‌های تر و تمیزی که با یک حیاط بزرگ و زیبا واقعا به دلتان می‌نشیند. خدمه صمیمی و کارکشته رستوران، منوی غذاهای اصیل ایرانی و سنتی گیلانی با تنوعی فوق‌العاده را برایتان می‌آورد و هر غذایی هم که انتخاب کنید مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.

بشته واش از غذاهای شمالی بدون گوشت

باقلا یکی از مواد غذایی پرکاربرد در غذاهای محلی مازندران است که در باغ‌های این استان کشت می‌شود. ترکیب باقلا با سیر، شوید خشک، روغن، نمک، فلفل و زردچوبه یک غذای خوشمزه و لذیذ به نام باقلا وابیج در اختیار شما قرار می‌دهد. این غذا از معروف ترین خوراک های گیلانی است که اسم آن را در میان لیست غذاهای شمالی بسیار زیاد می شنوید.

برای طعم دهنده می توانید از آب نارنج یا آبغوره در این غذا استفاده کنید. این غذا به دو صورت بدون گوشت و با گوشت مرغ طبخ می شود که شما می توانید طرز تهیه هر دو را در مجله اسنپ اکسپرس مطالعه کنید. در کشوری که پایتخت ادویه در جهان است و بیش از 200 نوع دسر سرو می‌شود، هیچ سلیقه‌ای ناراضی نخواهد بود. همچنین غذاهای هندی در خارج از هند بسیار خوش درخشیده‌اند به طوری که امروزه در آمریکا، بیش از 20 هزار رستوران هندی غذا سرو می‌کنند. نکته جالب توجه در مورد غذاهای هندی این است که عموماً دسترسی به آن‌ها راحت است و در نزدیکی بسیاری از جاهای دیدنی هند غذای خیابانی و رستوران‌های مختلف بسیاری موجود است.

سلام وقتی سفر به استان گیلان میری،به رستوران یاغذا فروشی هایی مراجعه کن که اهالی وکسبه شهر در آنجا غذا میل میکنند نتیجه بهتری از اصالت طمع وقیمت مناسب بدست میاری ومیتونی غذای متنوع تری امتحان کنی. شوید قرمه در اصل خورشی مثل قرمه سبزی است که در همه جای ایران طبخ می شود با این تفاوت بزرگ که سبزی آن شوید تازه است و برای ترش کردن آن به جای لیمو عمانی از گوجه سبز استفاده می کنند. گوشت قرمه شده، پیاز، ادویه جات، گوجه سبز و لوبیا قرمز مواد تشکیل دهنده این خورش هستند. جالب است بدانید که در راستای اهمیت و توجه به غذاهای این خطه سرسبز، خوراک هایی نظیر مرغ ترش، اناربیج، باقلاقاتوق، میرزاقاسمی و زیتون پرورده و ۶ غذای محلی دیگر در مرحله ثبت ملی هستند. انواع طرز تهیه کدو و بادمجان را که بلد باشید، خیالتان از بابت شام چی بپزم و ناهار چی بپزم در روزهای شلوغ راحت است.

این رستوران بدون هیچ تجملاتی در ظروف استیل غذاهای خود را سرو می‌کند. اگر به دنبال مزه ناب یک غذای گیلکی هستید رستوران گیلانسرا را که دریکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های تهران واقع است را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچین غذاهایی را با بلدرچین، اردک و کبک و خروس محلی می‌بیند که هر کدام با شیوه خاصی طبخ و به همراه خورشتی گیلکی مثل فسنجان یا ناردون سرو می‌شوند.

در واقع برای آماده کردن این غذا شکم یک ماهی سفید نر با رب انار، سبزیجات و گردو پر می شود و در آخر هم ماهی بر روی زغال کبابی می شود. ترش‌ تره یک غذای اصیل گیلانی است که از ترکیب برنج، سبزیجات و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. در ظرفی جداگانه سیر له شده را تفت داده و سبزیجات خردشده را به آن اضافه می‌کنند.

انواع غذا با گوشت چرخ کرده شامل کباب و شامی ها را می توانید در لیست این غذا ها مشاهده کنید. در ادامه سه غذای خوشمزه شمالی که با گوشت قرمز آماده می شوند را معرفی کرده ایم. در سفر به شمال، اگر دل‌تان غذاهای دریایی خواست، مالابیج را امتحان کنید.