دسته‌ها
اخبار

رستوران گیلانی های برتر تهران کدامند؟‌ بهترین غذاهای شمالی را کجای تهران بخوریم؟-غذای رژیمی

یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران را می‌توان خورشت بادمجان کباب معرفی کرد که در تهیه آن از مواد غذایی همانند بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی و سبزی‌های معطر استفاده می‌شود. خورشت بادمجان کباب در همه شهرهای مازندران به ویژه رامسر طبخ می‌شود و بسیار لذیذ است. میرزا قاسمی از معروف ترین غذاهای شمالی است که خیلی ها در دیگر شهرهای ایران هم آن را درست می کنند. برای تهیه ی این غذا از بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی استفاده می شود و چیزی که آن را خوش طعم می کند بادمجان های کبابی است.

شما چه از منوی غذایی رستوران استفاده کنید چه از منوی کافه، اولین چیزی که میبینید قیمت ها هستند که بسیار معقول می باشند و با توجه به کیفیت و موقعیت رستوران مناسبند. مشتریان رستوران هم از تمامی غذا ها، پیش غذاها و نوشیدنی های رستوران راضی هستند اما چون پیتزا ها ایتالیایی می باشند، گاهی افرادی پیدا می شود که از حجم غذا ها ایراد بگیرد. از طرف دیگر، با اینکه ستوران بزرگ است و سالن های مختلفی دارد و همیشه شلوغ می باشد اما همیشه محیط ها تمیز بوده و خدمات سرویس دهی مطلوبی هم در رستوران ارائه می گردد.

  • این غذای خوشمزه به عنوان یکی از غذاهای محلی استان مازندران معروف است.
  • ممکن است از نظر ظاهری این غذای ساده گیلانی خیلی خوشمزه به نظر نرسد.
  • سیر نقش اساسی در تهیه میرزا قاسمی دارد و می‌تواند عطر و بوی آن را بی نظیر کند.
  • شما هم اگر تجربه خوردن این غذای خوشمزه را دارید برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

اینجا یک کافه رستورانی بزرگ با ظرفیت بالا داریم که محیطش بسیار شیک و مدرن است و دقیقاً همین محیطی زیبا و دوست داشتنی که از یک کافه رستوران خوب انتظار داریم را اینجا میبینیم. رستوران سه کاج در غرب تنکابن واقع در محله کریم آباد قرار دارد. شاید سه کاج را نتوان یک رستوران ساحلی در تنکابن معرفی کرد اما فاصله رستوران تا ساحل در حد چند قدم است. اگر میخواهید به رستوران سه کاج دسترسی داشته باشید، در بخش غربی تنکابن وارد بلوار شیرودی شوید و سپس زمانی که به فاصله 250 متری از میدان آزادی رسیدید، رستوران سه کاج را در قسمت جنوبی بلوار مشاهده خواهید کرد. همچنین از نظر گردشگران در مقابل رستوران فضای پارک خوبی هست و حتی در شلوغ ترین ایام هم جای پارک به راحتی در مقابل یا نزدیکی رستوران یافت می شود. مشتریان ثابت و قدیمی رستوران امیر طوبایی نظرات مختلفی را در خصوص رستوران داده اند و برخی راضی و برخی ناراضی هستند.

ترش ترشو

این غذا را می‌توان یک غذای سنتی دانست که در مناطق مختلف کشور به نام‌های گوناگون شناخته می‌شود. در گیلان آنرا با نام واویشکا، در مشهد شیش انداز و در مازندران بیج بیج می‌شناسند. بیج بیج یک خورشت شمالی است که با گوشت چرخکرده و انواع ادویه‌های دیگر به همراه سیب زمینی سرخ شده طبخ می‌شود.

انواع شامی و کوکوی گیلانی

ماش پلو از جمله غذاهای محلی گلستان است که با استفاده از ماش، برنج، گوشت قرمز چرخ کرده، پیاز، زعفران، روغن زیتون و نمک و فلفل تهیه شده و می‌توان آن را به صورت چلو (آبکش) و یا پلو (دمی)، درست کرد. شاید کمتر کسی فکر کند که ماش پلو یکی از بهترین غذاهای شمالیاست. از دیگر خورشت‌های لذیذ درجمع بهترین غذاهای شمالی، خورشت ترش سماق غوره است که طعم ترش آن به دلیل استفاده از سماق می‌باشد. علاوه بر سماق برای تهیه این خورشت از سینه مرغ، لوبیای قرمز، سبزیجات خورشتی، غوره، آبغوره، پیاز، نمک، فلفل و سیر استفاده می‌شود. خورشت آلو یا مرغ و آلوی مازندرانی نام یکی دیگر از غذاهای محلی مازندران بوده که اگر یک بار آن را میل کنید، به هیچ عنوان طعم فوق‌العاده آن را از یاد نخواهید بود.

۱۹. ترش سماق

استفاده از آبلیمو طعمی ترش به این غذا می‌دهد که آن را متمایز از تمام کوکوهایی که تا کنون میل کرده‌اید می‌کند. اگر به خوردن سیر علاقه دارید و از بوگرفتن دهان خود واهمه‌ای ندارید حتما باید سیر قلیه را امتحان کنید. سیر قلیه یکی از غذاهای سنتی گیلان است که با برگ سیر تازه، تخم‌مرغ، لپه و گوشت اردک تهیه می‌شود. مزه عالی گوشت اردک و رنگ سبز برگ سیر باعث می‌شود که این غذا مانند یک نقاشی شمالی به نظر برسد. اگرچه شاید بتوانید این خورش خوشمزه را در شهر خود تهیه کنید، اما طعم اصیل سیر قلیه تنها و تنها در شهر سرسبز و خوش آب و هوای گیلان پیدا می‌شود. غذای خوشمزه و پرطرفدار گیلانی که ریشه آن به شهر رودبار باز می‌گردد.

گوجه‌ها که له شد، رب گوجه فرنگی را به همراه مقدار بسیار کمی آب در خورشت می‌ریزند و اجازه می‌دهند تا خوب جا بیفتد. در برخی موارد نیز سیب‌زمینی سرخ شده در کنار این خورشت قرار می‌گیرد. خانم‌های شمالی زمانی که وقت زیادی برای تهیه غذا ندارد، خورشت بیج بیج را آماده کرده و به همراه برنج یا نان سرو می‌کنند.

کافه دا با اختلاف متنوع ترین و بهترین صبحانه ها را در شهر تنکابن دارد. این ماهی سفید را در گمج قرار داده و آن را حالت دایره‌ای و گرد درمی‌آورند. لوبیا کباب یک وعده صبحانه فوق‌العاده است که با کباب‌کوبیده یا گوشت روی زغال درست می‌شود و سپس آن را در خوراک لوبیا می‌ریزند. دوست عزیز این مطلب بر اساس نظرسنجی از کاربران فیدیلیو در اینستاگرام نوشته شده است و رستوران های مورد اشاره در این گزارش هم همگی مکان‌هایی بودند که بیشترین رای را از طرف کاربران آورده‌اند. از آش‌های مقوی و خوش عطر و بدون گوشت است که بیشتر در ماه‌های سرد سال مصرف می‌شود و برای تهیه این آش از عدس، اسفناج، سیر، پیاز و زیره سبز استفاده می‌شود. صرف این غذا درصد بالایی از پروتئین‌های مورد نیاز بدن را تامین کرده و از خواص ارزشمندی برخوردار است.