دسته‌ها
اخبار

رازقی بهترین رستوران رشت از دید مردم رشت-غذای رژیمی

همچنین بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا با استفاده از چربی آن غذای شما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد. مزه دار کردن مرغ قبل از پخت باعث از بین رفتن بوی نامطبوع آن می شود. همچنین برای اینکه طعم غذای شما بهتر شود، کافیست مرغ را در حین پخت دو بار از فر خارج کنید و به آن زعفران و کره بمالید.

  • برای مطالعه جزییات وطرز تهیه خورش ترش واشو آشنایی به ترکیب سبزی این خورش روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • این شلوغ بودن ممکن است شما را وادار کند چند دقیقه‌ای در صف بایستید.
  • همیشه در لیست غذاهای سنتی ایرانی نام باقالی قاتق دیده می‌شود.
  • بادمجان نیز مانند سیر و تخم مرغ در غذاهای شمال زیاد استفاده می‌شود.

اما اگر به سبزی محلی شمال دسترسی ندارید می‌ توانید از نعنا، تره، گشنیز و جعفری استفاده کنید. این غذا را با نام «غورابیج مازندرانی» هم می‌ شناسند، اما غورابیج اصالتا گیلانی است. برای خواندن مراحل طرز تهیه کولی غورابیج روی لینک مطلب کلیک کنید. دیگر مواد این خورشت پودر موسیر، مرغ، پودر سیر، روغن کنجد، زعفران، سیر، رب انار و پیاز است. این غذا بعد از حدود ۱ تا ۲ ساعت جا می افتد و در آن به جای گوشت مرغ می توان از گوشت بلدرچین استفاده کرد.

این رستوران که طراحی داخلی لوکس و زیبایی دارد در غرب تهران واقع‌شده است. دکوراسیون داخلی رستوران بهزاد بسیار چشم‌گیر است و شما می‌توانید ساعات خوشی را در کنار عزیزان خود بگذرانید. رستوران آویشو با غذای متنوع گیلکی یکی دیگر از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است که در شرق تهران واقع‌شده است. رستوران آویشو یک رستوران با فضایی صمیمی و محیطی مناسب برای خانواده‌هاست. شما می‌توانید از غذاهای متنوع و باکیفیت رستوران آویشو سفارش دهید و طعم و مزه غذاهای گیلکی را تجربه کنید. رستوران گیلانسرا یک رستوران مانند رستوران‌های بین‌راهی شمال است یک رستوران که وقتی وارد می‌شوی بوی غذاهای شمال هوش از سر هرکسی می‌برد.

آدرس کافه رستوران دهکده تنکابن

انار بیج شبیه فسنجان است اما در آن آب انار و سبزی هم استفاده می شود. مواد اولیه این خورشت گردوی چرخ شده، سبزی (جعفری، گشنیز، تره، اسفناج، نعنا و کمی شنبلیله)، آب انار، پیاز رند شده، رب انار، نمک، فلفل، زردچوبه، گوشت چرخ کرده و گلپر است. اول گردوی چرخ شده، آب انار و رب انار را ترکیب و چند ساعتی روی حرارت می گذاریم تا غلیظ شوند.

به شما پیشنهاد می کنیم که در تور تفریحی-سرمایه گذاری قبرس، که توسط کارگروه شزوما برگزار می‌شود شرکت کنید. قبرس شمالی نه تنها یک مقصد عالی برای تفریح است، بلکه یک مکان رویایی برای زندگی نیز هست. این غذا از ترکیب گوشت اردک با گردو، رب انار و دانه‌های نرم شده انار پخته می‌شود. به این صورت که ابتدا برگ سیر خرده شده و تفت داده می‌شود و تخم مرغ زده شده به آن افزوده می‌شود. برای پختن این غذا ابتدا سیر و شوید را با هم تفت می‌دهند و سپس به آن لوبیای رشتی را اضافه کرد و روی آن آب می‌ریزند. استفاده از مواد اولیه متنوع و تازه امتیاز ویژه غذاهای این منطقه است.

به شما پیشنهاد می کنیم به جای سرخ کردن بادمجان ها، آن ها را کبابی کنید تا مزه دودی بی ‌نظیری میرزا قاسمی شما بگیرد. همچنین گوجه را نیز بعد از کبابی کردن بهتر است به خوبی له کنید. سیر نقش اساسی در تهیه میرزا قاسمی دارد و می‌تواند عطر و بوی آن را بی نظیر کند.

مرغ ترش گیلانی

از طریق خیابان های جمهوری و فردوسی که دوتا از مهم ترین خیابان های تنکابن هستند می توانند وارد خیابان انقلاب شوید و در خیابان انقلاب نزدیک به خیابان جمهوری، رستوران عمارت پارسی را مشاهده خواهید کرد. در این رستوران می‌توانید دیزی سنگی بسیار خوشمزه و پرگوشت سفارش دهید و نوش جان کنید. انواع مختلف دیزی از جمله دیزی کنجدی، دیزی زعفرانی، دیزی کلاسیک با گوشت گوسفند و دیزی کلاسیک با گوشت گوساله را می‌توانید به‌صورت جداگانه انتخاب کنید.

پلو کبابی محرم از جمله غذاهای مشهور این رستوران گیلکی است که اگر سفری به گیلان داشتید، حتماً باید سری به آن بزنید و طعم این غذای متفاوت را بچشید. رستوران محرم، بسیار تمیز و شیک بوده و اغلب اوقات نیز شلوغ است. این شلوغ بودن ممکن است شما را وادار کند چند دقیقه‌ای در صف بایستید.

همچنین در وبسایت ما این امکان را دارید تا به فهرست متنوعی از سوئیت ها دسترسی داشته باشید و با مقایسه شرایط آنها با یکدیگر، بهترین انتخاب را انجام دهید، پس معطل نکنید و سری به صفحه اجاره سوئیت در رشت بزنید. غوره مسما غذایی است خوش رنگ و لعاب که از ترکیب بادمجان با گوشت مرغ سرخ شده، غوره و گوجه فرنگی و ادویه تهیه می شود. خورش فسنجان رشتی یکی از خورش‌های مجلسی و معروف و متداول گیلان است که در عروسی‌ها و مهمانی‌های رسمی آن را تهیه می کنند.

اما منو ماهی ماهی چه آیتم‌هایی دارد که در دیگر رستوران‌ها نیست؟ در اینجا شما در بین کباب‌ها سیاه کباب و سیاه جوجه را می‌بینید که به ترتیب راسته گوساله و فیله مرغ در میان رب انار جنگلی و روغن زیتون است. یکی دیگر از رستوران‌های لوکس که غذای گیلانی سرو می‌کند و در هتل تاج محل قرار دارد رستوران ماهی ماهی است. این رستوران در کنار رستوران‌ هندی تاج محل تاسیس شده تا باز هم با ارایه نوع خاصی از غذا مشتری‌های خاصی هم پیدا کند. چرا که معمولا سطح قیمت‌ها بسیار بالا است و با توجه به لوکس بودن هتل تاج محل این قیمت توجیه دارد.