دسته‌ها
اخبار

رازقی بهترین رستوران رشت از دید مردم رشت-غذای رژیمی

انواع چاشنی های خوشمزه مانند رب انار، سیر، روغن زیتون را نباید از قلم انداخت که پای ثابت بیشتر غذاهای گیلکی هستند و به نوعی برچسب اصالت روی خوراک های این خطه می زنند. سیر، بادمجان و گوجه جزو مواد پر مصرف برای تهیه غذاها به شمار می روند. برنج گیلان، که شهره تمام دنیاست، در بیشتر مواقع جای نان را در سفره مردم می گیرد و بیشتر به صورت کته تهیه می شود.

  • برای کسب اطلاعات بیشتر با شرایط کاری ایرانیان در قبرس، پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط کار در قبرس شمالی را مطالعه کنید.
  • باکله پته از غذاهای بسیار معروف و سنتی استان مازندران است که شاید در میان غیر بومیان کمتر شاخته شده باشد.
  • روغن جوش یکی از معروف‌ترین غذاهای غیرگیاهی در هند است که مختص مناطق شمال هند، خصوصاً کشمیر است.
  • نمی شود از غذاهای شمالی یاد کرد و نازخاتون را فراموش کرد و اسمی از آن نبرد.
  • در صورتی که غذاهای دیگری از استان مازندران می‌شناسید، لطفا آن را با ما و همه کاربران علی بابا به اشتراک بگذارید.
  • طعم این کباب با هر کباب دیگری که تا کنون در زندگی خورده‌اید، تفاوت خواهد داشت!

برای اینکه با غذاهای محلی مازندران آشنا شوید و اطلاعات بیشتری از آن‌ها در دست داشته باشید، تا پایان مقاله همراه ما در علی بابا باشید. این غذای خوشمزه از نظر ظاهری کمی به میرزا قاسمی شباهت دارد؛ اما پایه اصلی آن به جای بادمجان، کدو حلوایی است. کدو حلوایی، سیر، گردوی سابیده شده، شکر، رب انار، گوجه فرنگی و کمی ادویه به ویژه گلپر موادی هستند که در طبخ این غذا به کار می روند. کته کباب یا پلوکباب رشتی یکی از غذاهای رایج و معروف استان گیلان به شمار می رود. گیلانی ها برای آماده کردن این غذای لذیذ از گوشت گوساله استفاده می کنند و برای مزه دار کردن، آن را در موادی همچون ماست، روغن زیتون و آب پیاز می خوابانند.

طرز تهیه ترش واش خوشمزه و مخصوص به روش سنتی شمالی

بادمجان، گوجه فرنگی، آلو بخارا، آلو سیاه، رب گوجه ترش، شکر و ادویه مواد دیگر مورد استفاده برای طبخ این غذا هستند. توجه داشته باشید که این غذا کمی آب دار سرو می شود و گاهی برای تزیین آن از بادمجان سرخ شده و گوجه نیز استفاده می کنند. این غذا از کباب های بسیار پرطرفدار بین مردم گیلان و مازندران است و برای تهیه آن می توان هم از گوشت گوساله و هم گوسفند استفاده کرد. برای تهیه این غذا پیاز و سیر و رب انار و گردوی خرد شده را به گوشت می افزایند و برای ترش تر شدن غذا از آب انار هم استفاده می کنند.

ارتباط با ایرانگرد

به طور کلی در جنوب هند، به جای نان، برنج بیشتری مصرف می‌شود. همچنین، جنوبی‌ترین قسمت هند یکی از کمترین جمعیت گیاه‌خواران این کشور را دارد. رستوران سنتی کلبه صبا بهترین رستوران ساحلی و سنتی در تنکابن محسوب می وشد. در بخش باغ کافه رستوران دهکده، بخصوص اگر در روز مراجعه کنید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند ویو بسیار زیبا است. دور تا دور فقط طبیعت، کوه و جنگل مشاهده می شود در طول روز جذاب و دیدنی است. در وسط باغ تعدادی میز و صندلی قرار دارد همانند روف گاردن و بر روی آن ها هم سایبان تعبیه شده.

از سبزیجات معطر ترکیب شده با گوشت چرخ شده و گوجه فرنگی، برای پخت شامی استفاده می‌شود و معمولاً آن را در کنار کته یا برنج سرو می‌کنند. یکی از چاشنی‌های معروف و محبوب مازندرانی که بسیار خوشمزه بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد، نازخاتون است. مواد اصلی این چاشنی شامل بادمجان کباب‌شده، سیر، نعناع، گشنیز، آب انار یا آبغوره و نمک است. طعم نازخاتون واقعا لذیذ و منحصربه‌فرد بوده و یک انتخاب عالی در کنار غذا به شمار می‌رود که می‌تواند اشتهاآور باشد.