دسته‌ها
اخبار

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران و شهرهای معروف را کجا بخوریم؟ + عکس مجله جاباما-غذای رژیمی

برای مثال آن را با گوشت اردک و غاز هم تهیه می‏کنند اما ته چین با گوشت مرغ محبوبیت بیشتری دارد. جالب است بدانید که در خارج از کشور ته چین را به دلیل ظاهر شیک و زیبایش کیک ایرانی می‏نامند. مارگوگ یا مرقوق نوعی غذای اصیل عربی است که در کیش با دستورالعملی متفاوت‌تر طبخ می‌شود. در پایان، تکه‌های کوچک خمیر نان سنگک را به ظرف اضافه می‌کنند.

اگر اهل ریسک کردن برای کسب تجربه های جدید هستید خوردن غذاهای جدید یکی از ساده ترین راه ها است. علاوه بر این، غذاها گنجینه های ارزشمندی هستند که آداب و رسوم و فرهنگ کهن، اصیل و آبا و اجدادی مان را زنده نگاه می دارند. کباب از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که هم با نان و هم با برنج سرو می شود. شیرین پلو جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و در مجالس و عروسی ها معمولا این غذا سرو میشود.

  • مرغ، لپه، سیر و رب گوجه فرنگی اصلی‌ترین موادی است که در سیر قلیه می‌ریزند.
  • اگر فراموش کردید که لوبیا چیتی را از قبل خیس کنید، حتما دو بار آن را در بجوشانید و آب لوبیا را دور بریزید.
  • این آش سنتی منطقه یاسوج بیشتر در فصل زمستان خورده می‌شود.
  • از جمله خواص سوپ بلغور ارومیه می‌توان به محافظت از پوست، هضم آسان، تقویت سیستم گوارشی و پیشگیری از سرطان اشاره کرد.
  • در تخم مرغ و شوید از دیگر مواد تشکیل دهنده باقلاقاتق هستند.
  • شیرازی‌ها آن را از موادی چون گشنیز، تخم مرغ، آرد، گوشت چرخ کرده، برنج، گوجه فرنگی و …

مواد تشکیل‌دهنده این نسخه از ته‌چین، برنج، گوشت بره، پیاز، کشمش، زعفران، گرد لیمو، فلفل، نمک و روغن هستند. عمل سابیدن و افزودن آب را چند بار تکرار کنید تا غلظت آب قوروت‌آلود به غلظت دلخواه شما برسد. پیازهای خرد شده را در یک تابه با روغن حیوانی سرخ کنید تا طلایی و سبک شوند.

در ادامه زردچوبه، فلفل و ادویه خورشتی را در قابلمه بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. در مرحله بعد، رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن را سرخ کنید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن از بین برود. برگ بو را به‌همراه مقدار کافی آب جوش در قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد.

خورش فسنجان و کشک

عدس، پیاز داغ و مرزه که کمی با هم جوش خوردند، رشته آشی را اضافه کنید و اجازه دهید تا آش با حرارت ملایم جا بیفتد. در صورت تمایل می‌توانید از آب گوشت یا آب قلم نیز استفاده کنید که طعم‌ و مزه بسیار خوشمزه‌تری به آش می‌دهد. نخود چرخ شده، سیب‌زمینی رنده شده و سیر و پیاز رنده شده را در یک کاسه بریزید و خوب با هم مخلوط کنید و ورز دهید.

معمولا غذاهای ایرانی مجلسی امتحان خود را پس داده‌اند و با ذائقه ایرانی‌ها کاملا سازگاری دارند. اگر کشک بادمجان سفت بود کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود. در انتها روی آن پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و گردو را روی آن بریزید و نوش جان کنید.

آشنایی با غذاهای سنتی اصفهان

باقالی پلو با ماهیچه که جز بهترین غذاهای ایرانی محسوب میشود و طرفداران زیادی دارد. به طور کلی لیست غذاهای ایرانی با برنج را میتوان در لیست زیر خلاصه کرد. البته تعداد انواع غذاهای ایرانی که برنج مصرف میشوند زیاد میباشد و ما تعداد محدودی از آن ها را در لیست زیر قرار داده ایم. اگر به دنبال طعم متفاوتی از آبگوشت و قرمه سبزی هستید، حتماً آبگوشت قورمه را تجربه کنید. در اصل ترکیب آبگوشت و قورمه سبزی مزه‌ای متفاوت به وجود آورده است که به مزه مزه کردن این غذا می‌ارزد. البته اگر در همدان به دنبال غذاهای سنتی و معروف هستید، آش آماج هم گزینه‌ دیگری برای تست است.

لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار متنوع و قابل تغییر است زیرا خاصیت غذای ایرانی این است که دست آشپز در هنگام پخت آن کاملا باز است. خورشت فسنجان اصیل و گران که به عنوان غذاهای مجلسی شناخته شده است و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج به عنوان غذا های گران شناخته میشود. هر وقت از سال که به شهرهای این استان سفر کنید گردشگران زیادی را می‌بینید که در جنگل، ساحل، دریا و بازار شهرهای آن مشغول تفریح و خوش‌گذرانی‌اند. بوی کباب، جوجه‌کباب،‌ خورشت‌های شمالی و سبزی‌های تازه هوش از سر همه می‌برد.

طبخ این غذا کمی مشکل است اما طعم خارق‌العاده آن، قطعا ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت. برای سرو سوتی پلو با گوشت، کافی است گوشت چرخ‌کرده را با نمک، فلفل، زردچوبه و پیاز رنده شده ورز دهید و به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید. پس از پخت کامل سیب‌زمینی‌ها، لوبیا و نخود پخته را به‌همراه رب گوجه‌فرنگی سرخ شده و مرزه خشک در سوپ بریزید و صبر کنید تا سوپ برای ۱۰ دقیقه دیگر بپزد و جا بیفتد. اگر احساس کردید که آب سوپ شما کم است، کمی آب جوش در مرحله افزودن حبوبات به سوپ اضافه کنید.

رب گوجه‌فرنگی، نمک، زردچوبه و فلفل را به خمیر فلافل اضافه کنید و خوب هم بزنید. کمی از مواد فلافل را بردارید و آن را با دست، کاتر برش یا فلافل‌زن، شکل دهید. هر سمت فلافل‌ها باید برای سه تا چهار دقیقه سرخ شود تا به رنگ طلایی دربیاید. فلافل‌ها ی سرخ شده را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. فلافل را با کاهو، گوجه‌فرنگی، خیار شور و سس مخصوص فلافل اهوازی یا سس انبه سرو کنید.