دسته‌ها
اخبار

تانگ یوان مرزه (گلوله های برنج چسبناک، تانگ یوان نمکی)


تانگ یوان مرزه (تونگ یون)، گلوله های برنج ،بناک نمکی، گلوله های برنج ،بناک

بسیاری از ما انقلاب زمست، را صرفاً کوتاه ترین روز سال می د،م، اما در فرهنگ چینی این جشن بسیار مهم است. دونگجی (冬至)، که به م،ای واقعی کلمه به «افراطی زمستان» ترجمه می‌شود، زیربنای نظری خود را در مفهوم یین یانگ (陰陽 / 阴阳) دارد. این هم جشن کوتاه ترین روز سال و هم بازگشت نور روز طول، تر در هفته های آینده است. توجه داشته باشید که دونگ ژی تلفظ ماندارین است. در کانتونی، این است دریای دونگ.

در طول انقلاب زمست،، خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند تا تانگ یوان (تانگیوان/تانگیوان) را برای دونگجی درست کنند و بخورند.تانگ یوانکه معمولاً در ،یسی به این شکل نوشته می‌شود، بر اساس تلفظ ماندارین است. در کانتونی، این است تانگ یون.) تانگ یوان کوفته های دایره ای کوچکی هستند که با آرد برنج ،بناک و آب درست می شوند. شکل دایره ای کوفته ها نمادی از جمع شدن خانواده فرد است (یا توآنیوان، 團圓 / 团圆). برخی از خانواده ها نسخه شیرین تانگ یوان را درست می کنند. با این حال، در Toisan (台山)، جایی که خانواده من از آنجا هستند، مردم اغلب تانگ یوان را در یک آبگوشت خوش طعم با غذاهای دریایی، سبزیجات و گوشت می پزند.

ماما لین معمولاً آبگوشتی تهیه می کند که با آب مرغ، میگوی خشک، سوسیس چینی، موسیر/پیاز و گاهی اوقات گوشت خوک بدون چربی طعم دار می شود. برای سرو، او روی کاسه تانگ یوان را با دای، پخته شده، کیک ماهی سرخ شده، پیازچه و گشنیز پر می کند. این بهترین غذای راحتی زمست، است!

به هر حال، بیشتر تعطیلات سنتی چین بر اساس تقویم قمری است. در نتیجه، جشن‌های انقلاب زمست، چین ممکن است در همان روز یا یک روز دیرتر از انقلاب زمست، بر اساس تقویم میلادی برگزار شود.

نت های آشپزی خوش طعم تانگ یوآن

کلاژ آرد برنج ،بناک
در اینجا چند مارک آرد برنج ،بناک از تایلند آورده شده است. مادر من معمولاً از سمت راست (مارک Erawan) استفاده می کند.

استفاده از آرد برنج ،بناک

برای درست ، تانگ یوان، باید از آرد برنج ،بناک استفاده کنید. مادر من معمولاً از آرد برنج ،بناک برند Erawan (از تایلند) استفاده می کند که در کیسه های پ،تیکی شفاف با بر،ب سبز عرضه می شود. می تو،د آرد را در خواربار فروشی های آسیایی یا در فروشگاه های آسیایی پیدا کنید آمازون.

از آرد برنج معمولی استفاده نکنید، چون گلوله های برنج جویدنی نمی شوند. اگر پیدا ، آرد برنج ،بناک برای شما دشوار است، می تو،د از آرد برنج شیرین (مانند موچیکو) استفاده کنید. توجه داشته باشید که آرد برنج شیرین/موچیکو در مقایسه با آرد برنج ،بناک به سبک تایلندی، درشت‌تر است، بنابراین گلوله‌های برنج آنقدرها نرم و ابریشمی نمی‌شوند.

ساخت تانگ یوان

درست ، خمیر تانگ یوآن با آب دمای اتاق

وقتی ماما لین شروع به یادگیری طرز پخت تانگ یوان کرد، خمیر را با آب جوش در حال جوش درست کرد. آب داغ آرد برنج ،بناک را به خمیری بسیار کشدار و انعطاف پذیر تبدیل می کند. اگر تانگ یوان را با فیلینگ درست کردید، باید خمیر را با آب داغ درست کنید تا بتو،د به راحتی خمیر را دور فیلینگ دستکاری کنید.

از آنجایی که این سبک از تانگ یوان مرزه بدون پر ، است، نیازی نیست خمیر را با آب جوش داغ درست کنید. در حدود یک دهه گذشته، مادرم از آب با دمای اتاق برای درست ، خمیر استفاده کرده است، زیرا دست زدن به آن بسیار آسان‌تر است. این خمیر آب سرد، به قول مادرم، ورز دادن آن بسیار راحت‌تر است و وقتی آن را به شکل گلوله در می‌آورید، خمیر به دستتان نمی‌،بد. پس از پخته شدن، بافت تانگ یوان ساخته شده با آب گرم یا آب سرد تقریباً ی،ان است.

اشکال خمیر آب سرد این است که گلوله های برنج خام می توانند به یکدیگر یا بشقابی که روی آن نشسته اند ب،بند. همانطور که توپ ها را پهن می کنید و آنها را به یک بشقاب منتقل می کنید، مطمئن شوید که توپ ها به یکدیگر برخورد نکنند. هنگامی که آماده ریختن گلوله های برنج در آبگوشت هستید، بشقاب را برع، کرده و به آرامی آنها را برس بکشید. خواهید دید که مقدار کمی از خمیر به بشقاب می ،بد، اما در مورد آن استرس نداشته باشید. ماما لین، همیشه مدبر، خمیر را می تراشد و جمع می کند تا آ،ین تانگ یوان را درست کند.

دای،

پختن دای،

یکی از ،اصر کلیدی تانگ یوان خوش طعم ماما لین دای، است (که ما آن را 蘿蔔/萝卜، در کانتونی lo bak می نامیم). ماما لین ترجیح می دهد از چیزی که «دای، چینی» می نامد، که بلند و چاق است، در مقابل «دای، ژاپنی» که بلند و نازک است استفاده کند. او ادعا می‌کند که نوع ژاپنی دای، تلخ‌تر است، اگرچه نمی‌توانم بگویم تفاوت زیادی متوجه شده‌ام.

برای پختن دای،، او آن را با میگوی خشک شده برای طعم اومامی، و همچنین یک تکه کوچک شکر سنگ (冰糖، بینگ تانگ) می جوشاند. شکر به متعادل ، طعم تلخ خفیف دای، کمک می کند. پیدا ، شکر سنگ ممکن است دشوار باشد، بنابراین می تو،د آن را با 2 قاشق چایخوری شکر جایگزین کنید.

کیک ماهی

خمیر ماهی

مادر من همیشه از یک ماهی فروشی در محله چینی ها یا سوپرمارکت های آسیایی خمیر ماهی می ،د. در ،رامنتو، توانستم تعدادی را در 99 Ranch Market پیدا کنم. من دوست دارم پیازچه را به خمیر ماهی اضافه کنم تا طعم بیشتری به آن ها بدهد. اگر خمیر ماهی به سختی پیدا می‌شود، می‌تو،د آن‌ها را با توپ‌های ماهی (که در بخش‌های یخ‌زده فروشگاه‌های مواد غذایی آسیایی یافت می‌شود) یا کیک ماهی سرخ‌شده به سبک ژاپنی (همچنین در فروشگاه‌های مواد غذایی آسیایی یافت می‌شود) جایگزین کنید.

آیا می تو،د تانگ یوآن را جلوتر بسازید؟

آره! یک بشقاب بزرگ را با یک ورق کاغذ روغنی بپوش،د. سپس، تانگ یوان نپخته را روی بشقاب خط‌دار بچینید و مطمئن شوید که توپ‌ها به یکدیگر برخورد نکنند. پس از سفت شدن، تانگ یوان را به کیسه یا ظرف فریزر منتقل کنید. من توصیه می کنم تانگ یوان را قبل از پختن یخ زدایی کنید.

تانگ یوان مرزه

PIN EMAIL PIN

خدمات: 4

نویسنده: لیزا لین

تانگ یوان شور (تانگ یوان شور)

این تانگ یوان خوشمزه یک غذای ک،یک است که ماما لین برای جشن انقلاب زمست، درست می کند. مادر من هرگز هیچ یک از مواد تشکیل دهنده را اندازه نمی گیرد، بنابراین من دستور پخت او را در زیر ساده کرده ام. خمیر تانگ یوان بسیار بخشنده است. اگر احساس می کنید خشک است، یک قطره آب اضافه کنید. اگر احساس می کنید خیس است، آرد بیشتری اضافه کنید. خمیر رو مامانم درست میکرد.من از یک ترازو برای اندازه گیری آرد و چند ماده دیگر استفاده می کنم و توصیه می کنم اگر شما هم دارید همین کار را انجام دهید.برای درست ، گلوله های برنج ،بناک، باید از آرد برنج ،بناک استفاده کنید. ما معمولاً از آرد برنج ،بناک برند Erawan (از تایلند) استفاده می کنیم که در کیسه های پ،تیکی شفاف با بر،ب سبز عرضه می شود. می تو،د آرد را در فروشگاه های مواد غذایی آسیایی یا در آمازون پیدا کنید. از آرد برنج معمولی استفاده نکنید، زیرا گلوله های برنج جویدنی نمی شوند. اگر پیدا ، آرد برنج ،بناک برای شما دشوار است، می تو،د از آرد برنج شیرین (مانند موچیکو) استفاده کنید. توجه داشته باشید که آرد برنج شیرین/موچیکو در مقایسه با آرد برنج ،بناک به سبک تایلندی، درشت‌تر است، بنابراین گلوله‌های برنج آنقدرها نرم و ابریشمی نمی‌شوند.هنگام پختن دای،، مادرم دوست دارد آن را با شکر زرد سنگی شیرین کند، شکری که از فروشگاه های مواد غذایی آسیایی ،یداری می کند (در آمازون نیز موجود است). بسیاری از شما احتمالاً آن را در انباری خود ندارید، بنابراین می تو،د از گرانول یا هر نوع شکر دیگری استفاده کنید.

زمان آماده سازی1 ساعت

زمان پخت25 دقیقه

،اصر

دای،

  • 1 متوسط دای، (حدود 550 تا 600 گرم)، پوست کنده
  • 1 1/2 قاشق غذاخوری روغن، هر روغن خنثی مانند گیاهی، آفتابگردان و غیره
  • 3 میخک ها سیر، ،د شد
  • 1/4 فنجان (15 گرم) میگوی خشک، شسته شده
  • 1 1/4 فنجان ها (295 میلی لیتر) آب
  • 1 تکه کوچک سنگ شکر (حدود 8 گرم)، یا 2 قاشق چایخوری شکر گرانول
  • 1/2 قاشق چایخوری نمک کوشر کریستال الماس، یا 1/4 قاشق چایخوری نمک دریا

کیک ماهی

  • 1 پوند خمیر ماهی (454 گرم).، از فروشگاه های مواد غذایی آسیایی (به یادداشت 1 مراجعه کنید)
  • 3 قاشق غذاخوری پیازچه خلال شده، اختیاری
  • روغن برای سرخ ، کیک ماهی

سوپ

  • 2 قاشق غذاخوری روغن، هر روغن خنثی مانند سبزیجات، کانولا، آفتابگردان و غیره.
  • 1 بزرگ موسیر، برش نازک (حدود 3/4 فنجان)
  • 2 لینک های سوسیس چینی، بریده شده
  • 3 فنجان ها (710 میلی لیتر) آب مرغ، من از پایه سوپ کم سدیم Better Than Bouillon استفاده کردم
  • 1/2 قاشق چایخوری نمک کوشر کریستال الماس، یا 1/4 قاشق چایخوری نمک دریا، به علاوه بیشتر برای طعم دادن
  • 3 قاشق غذاخوری پیازهای خلال شده
  • 2 قاشق غذاخوری گشنیز ،د شده

دستورالعمل ها

گلوله های برنج ،بناک درست کنید

دای، را بپزید

  • ،مت های سبز رنگ را از دای، جدا کنید. دای، را به ضخامت 1/4 تا 1/2 اینچ برش دهید. سپس، برش‌های دای، را روی هم بچینید و به نوارها (حدود 1/4 اینچ عرض) برش دهید.

  • یک ووک (یا قابلمه) بزرگ را با 1 1/2 قاشق غذاخوری روغن روی حرارت زیاد گرم کنید. سیر را اضافه کرده و حدود 30 ث،ه تا 1 دقیقه تفت دهید. می،ای خشک را اضافه کنید و 30 ث،ه تا 1 دقیقه دیگر تفت دهید. سپس دای، و 1/4 فنجان آب را اضافه کنید. شکر را اضافه کنید و روی ووک را با درب بپوش،د و آب را بجوش،د. پس از جوش آمدن، حرارت را کمی کم کنید و اجازه دهید دای، به مدت 6 تا 8 دقیقه بجوشد تا نرم شود.

  • روی ووک را باز کنید و نمک بزنید. (به یادداشت 2 مراجعه کنید) دای، و تمام مایع را به یک کاسه منتقل کنید.

یادداشت

  1. خمیر ماهی تازه یا منجمد را می تو،د در سوپرمارکت های آسیایی پیدا کنید. در ،رامنتو، من توانستم خمیر تازه را در 99 Ranch Market پیدا کنم. من دوست دارم پیازچه را به خمیر ماهی اضافه کنم تا طعم بیشتری به آن ها بدهد. اگر خمیر ماهی به سختی پیدا می‌شود، می‌تو،د آن‌ها را با توپ‌های ماهی (که در بخش‌های یخ‌زده فروشگاه‌های مواد غذایی آسیایی یافت می‌شود) یا کیک ماهی سرخ‌شده به سبک ژاپنی (همچنین در فروشگاه‌های مواد غذایی آسیایی یافت می‌شود) جایگزین کنید.
  2. مامانم میگه با اضافه ، نمک خیلی زود باعث میشه دای، کمی تلخ بشه.
  3. دستورالعمل های انجماد: یک بشقاب بزرگ را با یک ورق کاغذ روغنی بپوش،د. سپس، تانگ یوان نپخته را روی بشقاب خط‌دار بچینید و مطمئن شوید که توپ‌ها به یکدیگر برخورد نکنند. پس از سفت شدن، تانگ یوان را به کیسه یا ظرف فریزر منتقل کنید. من توصیه می کنم تانگ یوان را قبل از پختن یخ زدایی کنید.

تغذیه

خدمت: 1خدمت | کا،ی: 639کیلو کا،ی | کربوهیدرات ها: 65.8g | پروتئین: 36.6g | چربی: 26.2g | چربی های اشباع شده: 4.7g | کلسترول: 84میلی گرم | سدیم: 1281میلی گرم | فیبر: 4.8g | قند: 7.2g

آیا شما این دستور العمل را ساخته اید؟بر،ب بزنید @،olisalin یا یک امتیاز ستاره بگذارید و در وبلاگ نظر دهید!




منبع: https://healthynibblesandbits.com/savory-tang-yuan/