دسته‌ها
اخبار

بهترین و معروف ترین غذا‌های چهارمحال و بختیاری مجله اینترنتی فدانیک

طبخ این غذا کمی مشکل است اما طعم خارق‌العاده آن، قطعا ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت. برای سرو سوتی پلو با گوشت، کافی است گوشت چرخ‌کرده را با نمک، فلفل، زردچوبه و پیاز رنده شده ورز دهید و به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید. پس از پخت کامل سیب‌زمینی‌ها، لوبیا و نخود پخته را به‌همراه رب گوجه‌فرنگی سرخ شده و مرزه خشک در سوپ بریزید و صبر کنید تا سوپ برای ۱۰ دقیقه دیگر بپزد و جا بیفتد. اگر احساس کردید که آب سوپ شما کم است، کمی آب جوش در مرحله افزودن حبوبات به سوپ اضافه کنید. یارما شورباسی را به‌همراه سبزی خوردن، نان تازه و دوغ سرو کنید. پس از پخت کامل گوشت و لوبیا، مخلوط رب گوجه‌فرنگی و غوره را به خورش اضافه کنید و اجازه دهید تا خورش جا بیفتد.

  • اين شيريني همان مواد فتير را دارد (فتير نوعي شيريني كه در همه جا پخته مي‌شود. مواد آن تخم‌مرغ، شير، شكر، روغن، آرد، مواد معطر شيريني است)با اين تفاوت كه كمي شيرين‌تر است.
  • «تال» در واقع، یک نوع ظرف مسی کوتاه، پهن و شبیه به تابه با دیواره بلند و ته گرد بوده است و جالب است بدانید که ته تالی را در گذشته در این ظرف روی آتش درست می‌کردند.
  • و بر این باوریم که آینده ی روشنی در انتظار گردشگری کشور عزیزمان ایران است.
  • دستیابی به این نقطه که بیشتر در فصول بهار و تابستان جهت بازدید توصیه می شود به راحتی و با هر نوع خودرو امکان پذیر میباشد.
  • آش رشته بوی ایران را می‌دهد، بوی سفره‌های افطار و دورهمی‌های خانوادگی در خانه‌های مادربزرگ و پدربزرگ‌ها.

یکی از انواع کباب های سنتی و محبوب ایرانی کباب بختیاری است که این کباب را می توانید برای مهمانی ها و مجالس خود در منزل نیز تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کباب بختیاری را با روشی آسان و متفاوت مشاهده خواهید کرد. در ابتدا فیله گوسفند یا گوساله را به خوبی شستشو دهید و به طول روی سطح مناسبی قرار دهید و برش بزنید. فیله مرغ را نیز بعد از شستشوی کامل در ابعاد 3 در 2 سانتی متر مانند جوجه کباب خرد کنید. سپس تکه های گوشت و مرغ را کمی با گوشت کوب بکوبید تا نرم شوند.

رستوران سنتی اتابکان

آش سبزی شیرازی بسیار مغذی و مقوی است و از بهترین گزینه‌ها برای یک وعده صبحانه حسابی در روزهای سرد زمستانی به حساب می‌آید. آش سبزی به‌دلیل داشتن ویتامین‌های A ،C ،E و منگنز، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در نتیجه از بدن در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند. این آش خوشمزه به تقویت حافظه کمک می‌کند، در افزایش عضله‌سازی و قدرت بدنی تاثیر دارد و برای فعالیت سیستم عصبی مفید است.

بعد از آن پرشکه را به صورت ریز ریز مانند عدس در می‌آورند و زیر آفتاب قرار می‌دهند تا خشک شود. برای پختن آش نیز ابتدا عدس و سبزی را با هم می‌پزند و بعد به آن پرشکه اضافه می‌کنند. غذاهایی که با جگر درست می‌شوند معمولا جزو غذاهای راحت، خوشمزه و البته مقوی‌ به حساب می‌آیند. برای تهیه جگروز بعد از تکه تکه کردن جگر و سیخ زدن، آن را در بین لایه نازکی از چربی می‌پیچند و اجازه می‌دهند بر روی ذغال مغز پخت شود. از یکی معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای رستوران بختیاری شهرکرد، کباب آن است.

دیدنیهای شهر فارسان

گوشت خورشتی را همراه با کمی دارچین و فلفل و زردچوبه در مقداری روغن سرخ کنید و سپس آب روی آن بریزید تا گوشت بپزد. پیاز خردشده را در ظرفی دیگر در روغن تفت دهید و وقتی طلایی شد، نعنا و جعفری که ساطوری کرده‌اید، به آن اضافه کنید. سپس ریواس را پوست بگیرید و آن را به ابعاد مکعبی برش بزنید و به مخلوط سبزی و پیاز داغ بیفزایید تا تفت مختصری بخورد.

طرز تهیه جوجه کباب فوق العاده خوشمزه و مجلسی رستورانی

در این شهر از هرکسی که سراغ یک کباب قفقازی خوب را بگیرید،‌ قطعاً به شما رستوران قصر را پیشنهاد خواهد داد. فضای دلنشین رستوران و منویی کامل از غذاهای مختلف ایرانی که قیمتشان هم مناسب است، باعث شده که این رستوران بین مردم محبوب شود. رستوران قصر ۳ سالن مجزا دارد که برای برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها استفاده می‌شوند. فضای رستوران بزرگ است و تمام میزها با فاصله از یکدیگر چیده شده‌اند.