دسته‌ها
اخبار

بهترین و معروف ترین غذاهای رشت شهر خلاق غذا در یونسکو ️ کارناوال-غذای رژیمی

کافه دا تنکابن از کافه های خاص و دوست داشتنی شهر است و برای قرار های دو نفره جایی خاطره انگیز به شمار می رود. همچنین برای اینکه محیط جذاب تر هم شود، کافه دا از میز و صندلی های چوبی استفاده کرده و ظرفیت آن ها معمولاً بین 2 تا 6 نفر است و می توانید از قبل هم رزرو کنید تا با خیال راحت به کافه مراجعه کنید. در بخش کافی شاپ کلی نوشیدنی گرم هست که پایه آن ها قهوه می باشد و در کنار آن ها، انواع چای و دمنوش هم در نوشیدنی های گرم منو مشاهده می شود. این شیرینی بیشتر در شهر رشت و از خمیر رشته، مغز گردو، هل وسایر ادویه جات و خاک قند درست می‌شود. اغلب رشته خوشکار را در ماه رمضان و سر سفره افطار میل می‌کنند. من یه رستوران گیلکی خیلی خیلی خوب‌ میشناسم‌ که یه‌ سر و گردن از این رستورانا بالاتره.

  • اگر غذاهای ملس دوست داشته باشید حتما خورشت آلو یکی از محبوب ترین غذاهای شماست.
  • کارکنان این رستوران گیلکی بسیار مؤدب هستند و بر اساس طرح مدیریتی این رستوران از همان ابتدا با یک نوشیدنی از شما پذیرایی خواهند کرد و به نوعی به شما خوش‌آمد خواهند گفت.
  • در طرز تهیه خورش انار مسما گیلانی که به آن خورش انار هم گفته می‌ شود، می‌ توان از مرغ یا گوشت قلقلی استفاده کرد.
  • برای رسیدن به رستوران نیلوفر آبی، لازم است که سوار قایق شوید و این خود می‌تواند لذت سفر را برایتان دو چندان سازد.
  • کباب ترش رستوران گیلانه از معروف‌ترین کباب‌ترش های تهران است.
  • نوشیدنی های سرد شامل کلی شیک، بستنی گلاسه، اسموتی و آبمیوه های طبیعی است و آنقدر تنوع دارد که هرکس با هر ذائقه ای آن نوشیدنی که مدنظر دارد را در این رستوران پیدا خواهد کرد.

اما منو ماهی ماهی چه آیتم‌هایی دارد که در دیگر رستوران‌ها نیست؟ در اینجا شما در بین کباب‌ها سیاه کباب و سیاه جوجه را می‌بینید که به ترتیب راسته گوساله و فیله مرغ در میان رب انار جنگلی و روغن زیتون است. یکی دیگر از رستوران‌های لوکس که غذای گیلانی سرو می‌کند و در هتل تاج محل قرار دارد رستوران ماهی ماهی است. این رستوران در کنار رستوران‌ هندی تاج محل تاسیس شده تا باز هم با ارایه نوع خاصی از غذا مشتری‌های خاصی هم پیدا کند. چرا که معمولا سطح قیمت‌ها بسیار بالا است و با توجه به لوکس بودن هتل تاج محل این قیمت توجیه دارد.

از محبوب‌ترین غذاهای ملس و دوست داشتنی که بوسیله گوشت مرغ پخته می‌شود و از دانه‌های انار، آلو، زعفران، پیاز، گردو و آب نارنج در طبخ آن استفاده می‌شود. ضمن اینکه اگر می‌توان از شکر برای ملس شدن آن استفاده کرد (درصورتی که دانه‌های انار ترش باشند). تنوع غذاها در استان مازندران بسیار بالا بوده و از طعم و عطر منحصر‌به‌فردی برخوردارند. ما در این مقاله به معرفی ۲۴ مورد از اصیل‌ترین و معروف‌ترین غذاهای محلی مازندران پرداختیم، اما بدون شک غذاهای دیگری هم در این منطقه تهیه می‌شود. در صورتی که غذاهای دیگری از استان مازندران می‌شناسید، لطفا آن را با ما و همه کاربران علی بابا به اشتراک بگذارید.

رشته خشکار

انواع غذا‌های ایرانی شامل فسنجون، کله پاچه و حتی اکبر جوجه در این رستوران سرو می‌شود. در واقع اگر به عنوان یک مسافر وارد کشور قبرس شمالی شدید و به دنبال یک رستوران بسیار عالی با غذا‌های ایرانی بودید، می‌توانید به این رستوران در محوطه دانشگاه مدیترانه شرقی وارد شوید. انواع خورشت، چلو کباب، جوجه و حتی ته چین نیز در داخل این رستوران سرو می‌شود.

انواع غذاهای محلی گیلان بدون گوشت

استان مازندران را می‌توان یکی از استان‌های زیبا و خوش آب‌و‌هوای شمال کشور دانست که سالانه پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است. این استان علاوه بر آب‌و‌هوای پاک و طبیعت بکر از غذاهای خوش آب‌ورنگ و لذیذی هم برخوردار بوده که نمی‌توان به هیچ عنوان آن‌ها را از دست داد. غذاهای محلی مازندران از تنوع زیادی برخوردارند و طعم و مزه آن‌ها واقعا بی‌نظیر است، از این رو در ادامه شما را با معروف‌ترین غذاهای محلی مازندران آشنا خواهیم کرد. باقلا قاتق یا باقلا قاتوق از جمله غذاهای خوشمزه و خورشت رشتی است که اهالی گیلان و رشت تبحر خاصی در پخت آن دارند. یکخورشت ایرانیخوشمزه و مقوی که با کمترین و ساده‌ترین مواد پخته می‌شود و بسیار مقوی و سیر کننده است. به نظر می‌رسد میل کردن غذاهای ایرانی مثل باقلا خورشت برای افطار یا سحر ماه رمضان به خاطر میزان فراوان فیبر و پروتئین ساعات بیشتری شما را سیر و پر انرژی نگه دارد.

پلو کبابی محرم از جمله غذاهای مشهور این رستوران گیلکی است که اگر سفری به گیلان داشتید، حتماً باید سری به آن بزنید و طعم این غذای متفاوت را بچشید. رستوران محرم، بسیار تمیز و شیک بوده و اغلب اوقات نیز شلوغ است. این شلوغ بودن ممکن است شما را وادار کند چند دقیقه‌ای در صف بایستید.

این رستوران که طراحی داخلی لوکس و زیبایی دارد در غرب تهران واقع‌شده است. دکوراسیون داخلی رستوران بهزاد بسیار چشم‌گیر است و شما می‌توانید ساعات خوشی را در کنار عزیزان خود بگذرانید. رستوران آویشو با غذای متنوع گیلکی یکی دیگر از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است که در شرق تهران واقع‌شده است. رستوران آویشو یک رستوران با فضایی صمیمی و محیطی مناسب برای خانواده‌هاست. شما می‌توانید از غذاهای متنوع و باکیفیت رستوران آویشو سفارش دهید و طعم و مزه غذاهای گیلکی را تجربه کنید. رستوران گیلانسرا یک رستوران مانند رستوران‌های بین‌راهی شمال است یک رستوران که وقتی وارد می‌شوی بوی غذاهای شمال هوش از سر هرکسی می‌برد.