دسته‌ها
اخبار

بهترین مکان های دیدنی استان چهار محال و بختیاری توریستگاه-غذای رژیمی

دست آخر سیب زمینی های ورقه شده را روی تاس کباب می ریزیم و با حل کردن رب گوجه فرنگی در نصف لیوان آب آن را داخل تاس کباب می ریزیم. به هنگام کشیدن غذا در دیس دقت می کنیم تاس کباب را با کفگیر پهنی که مواد را مخلوط و له نکند بکشیم. این رودخانه بیش از 50 درصد استان را در بر گرفته است و می توان گفت بزرگترین پتانسیل چهارمحال و بختیاری محسوب می شود. چه قصد کوه‌نوردی داشته باشید و چه بخواهید در یک مکان خوش آب‌وهوا یک کباب خوب بخورید ما به شما رستوران اسپیو درکه را پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران در دل خیابان‌های ولنجک قرار دارد و می‌توان گفت یکی از بهترین کباب‌های تهران را می‌توانید اینجا بخورید. این رستوران با فضاهای کلبه شکل مناسب برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان است و یک فضای سرپوشیده بزرگ آماده پذیرایی از مشتریان خود دارد.

  • یکی از دلایلی که باعث می­شود طرفدارانِ این کباب آن را دوست باشند، استفاده همزمان از گوشت قرمز و گوشت سفید در تهیه این نوع کباب است.
  • تا 30 آذر فرصت داری تا با دریافت رژیم گروهی برنافیت، 1 ماه رژیم رایگان هدیه بگیری.
  • روی سطح آیینه تخم مرغ می گذارند، و بر این باورند که حین تحویل سال،زمین که روی شاخ گاو قرار دارد جابجا می شود و این رخداد با تکان خوردن تخم مرغ و باز ایستادن ماهی در تنگ قابل مشهود است.
  • وارد رستوران مرشد که شوید متوجه خواهید شد که در یک رستوران اصیل وارد شده‌اید.

تمام جزییات معماری رستوران چلچراغ از سبک و سیاق قدیمی الهام گرفته‌شده است. دیوارهای کاهگلی و نام رستوران که با کاشی‌های فیروزه‌ای بر این دیوارها خودنمایی می‌کنند، بخشی از زیبایی رستوران است. غذای چلچراغ نیز یکی از بهترین‌ها در بین تمام رستوران‌های شهرکرد است.

رستوران‌های شهرکرد | غذاهایی برای همه سلیقه‌ها

سپس این این روند را تا جایی ادامه دهید، که وزن هر سیخ به 150 گرم برسد. هر چقدر گوشت نازک تر باشد، بهتر پخته شده و ظاهر آن نیز زیباتر است. برای آماده سازی مواد اولیه 30 دقیقه زمان و برای پختن و جا افتادن آن 3 ساعت زمان احتیاج دارید و می توانید این غذا را هم به عنوان وعده غذایی اصلی ناهار یا شام و هم به عنوان افطار در ماه مبارک رمضان تهیه کنید. برای تهیه این آش ابتدا باید داخل یک قابلمه بزرگ مقداری آب و ماش بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا ماش بپزد. سپس سیخ های کباب را داخل تابه می چینیم و حرارت را ابتدا ملایم می کنیم تا گوشت ها آب نیندازند و بعد از اینکه رنگ گوشت ها عوض شد آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز خودش را بگیرد و بعد حرارت را کم می کنیم.

خوراک کوبیده سه سیخ با دو قرص نان و سرویس0 (

در ادامه زعفران دم کرده، روغن مایع، سس سویا، ماسک چکیده و فلفل و نمک را به طرف حاوی گوشت و مرغ اضافه می کنیم. سپس ظرف را چند ساعت کنار بگذارید، تا گوشت مرغ و گوساله به خوبی مزه دار شود. چزنک رغو نوعی نوع نان روغنی و از محبوب‌ترین غذاهای محلی لری است.

در این غذا از باقلای پخته شده،‌ نمک و فلفل،‌ ماست، سیر، پیاز، شوید و گرد لیمو استفاده می شود. در میان رستوران‌های شهرکرد، کافه لئو مدرن‌ترین فضا و منو را دارد. این مکان برای سپری کردن اوقات همراه با دوستان در یک بعدازظهر، بهترین انتخاب است.

معروف ترین غذاهای لری

این غذا از ترکیب نان فطیر که در زبان لری به آن چزنک و نوعی روغن حیوانی به نام رغو درست می‌شود. این نان طعم شیرینی دارد و پس از پخته شدن، می‌توان به آن شیره انگور یا خاک قند اضافه کرد. زمانی که به خانه یک شخص لری بروید یا در اقامتگاه بوم‌گردی اقامت داشته باشید، از شما با این نان استقبال می‌کنند و در واقع آن را نوعی احترام به مهمان می‌دانند. برای اجاره اقامتگاه در لرستان کافیست این منطقه را در هومسا جستجو کنید تا گزینه‌های موجود برایتان ظاهر شود.