دسته‌ها
اخبار

بهترین غذای ایرانی و معرفی بهترین غذاهای سازمانی و شرکتی- مقالات کترینگ دنا-کترینگ سازمانی و ریلی

ماده اصلی، لوبیا سبز، سرشار از ویتامین K و منیزیم است. همچنین می توان آن را به عنوان منبع کاملی از فیبر و بتاکاروتن در نظر گرفت. این خورش خوشمزه ایرانی با تاریخچه و طعم ترش و شیرینش دل بسیاری از ایرانیان را ربوده و زینت مجالس و مهمانی ها است. مواد خورش فسنجان گردو کبابی و آسیاب شده، سس انار، گوشت مرغ یا کوفته است. این خورش مانند قورمه سبزی باید ساعت ها پخته شود تا خوب جا بیوفتد. برای طرز تهیه خورشت فسنجان ملس با مرغ بر روی لینک کلیک کنید.

  • ابتدا حبوبات را همراه گوشت و چربی پخته و پیاز را به آن اضافه می کنیم و در انتها گوجه ها را اضافه می کنند.
  • ۳ است که فعالیت‌های آنتی اکسیدانی دارد و به تنظیم قند خون و تولید انرژی کمک زیادی می‌کند.
  • پیشینه این غذا به شمال کشور و گیلان زیبا با آن رب انار های معروفش بر می گردد.
  • کشک کدو علیرغم ساده بودن سرشار از مواد مفید برای بدن بوده و در عین حال پختن آن زمان زیادی هم نمی‌گیرد.

هر کدام از انواع مختلف ماهی ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند. در این میان ماهی‌های چرب‌تر مثل ماهی‌های آزاد، ماهی قزل آلا، ساردین و… جزو سالم‌ترین انواع ماهی‌ها به شمار می‌روند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در تهیه ماهی شکم پر به سراغ این دسته از ماهی‌ها بروید. ماهی‌های چرب درصد امگا ۳ بالایی دارند و همین مسئله باعث بهبود عملکرد درست بدن و مغز می‌شود. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذا‌های ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد.

طرز تهیه تاس کباب مرغ مجلسی مرحله به مرحله

در بیشتر استان‌های ایران قورمه سبزی را مانند هم درست می‌کنند. گوشت گوسفند، حبوبات و سیب زمینی که در طبخ این غذای اصیل ایرانی استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند. کشور ایران تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و بعضی از غذاهای ایرانی طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دارد. در واقع وجود عطر و طعم خاصی که در انواع مواد غذایی سالم و لذیذ وجود دارد و کدبانوها و آشپزها با مهارت خاص این طعم ها را در کنار هم قرار می دهند، یک غذای عالی و اصیل آماده می شود.

طرز تهیه کتلت ذرت فوری

سعی کردیم در معرفی این لیست غذا های ایرانی، به نکات بالا توجه کرده و به گزینه های متنوعی اشاره کنیم. خوراک های خوش طعم و اصیل، بخش مهمی از سفره های ایرانی را در بر می گیرد. علارقم سادگی کوکو ها، طعم بی نظیرشان آن ها را به یکی از محبوب ترین غذا های ایرانی تبدیل کرده است. انواع کتلت و شامی، غذای مناسبی برای وعده شام یا مهمانی های عصرانه هستند.

خوشمزه ترین غذای ایرانی

اگر هنوز این غذا را نپزید، بهتر است قبل از سرو برای مهمانان، یکی دو بار آن را امتحان کنید تا به آن مسلط شوید. به دلیل ابعاد کمی که میگو‌های مورد استفاده در میگو پلو دارند، توصیه ما این است که در پاک کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید و تمامی ضایعات موجود در آن‌ها را پاک کنید. برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند. مواد مورد نیاز برای پخت این غذا شامل میگو، برنج، پیاز، سیر، گشنیز، رب گوجه فرنگی، زعفران و… است.

جالب است بدانید که برای بسیاری از مهمانان خارجی نیز غذاهای ایرانی جذابیت بالایی داشته و از خوراکی های ایرانی به عنوان بهترین خوراکی ها در سرتاسر دنیا یاد می کنند. میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است. در گذشته این غذا مختص به جنوب کشور بود، ولی با توجه به این که مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم که قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً کم و مناسب به توصیه پزشکان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد.

آنچه به عنوان لوبیا در این غذا استفاده می‌شود، لوبیا چشم‌بلبلی است. به غیر از لوبیا چشم‌بلبلی از مرغ، شوید و انواع طعم‌دهنده‌ها هم در تهیه این غذا می‌ریزند. مازندرانی‌ها هم مثل همسایه‌شان گیلان، غذاهای خوشمزه و خوش‌طعمی دارند. اگرچه بسیاری از این غذاها در هر دو استان مشترک هستند، اما با این حال برخی از این غذاها را به طور خاص متعلق به مازندران یا گیلان می‌دانند.