دسته‌ها
اخبار

بهترین غذای ایرانی و معرفی بهترین غذاهای سازمانی و شرکتی- مقالات کترینگ دنا-کترینگ سازمانی و ریلی

امروز انواع غذاهای ایرانی در رستوران‌های کشورهای دیگر سرو می‌شود. کباب ایرانی از زمان ناصرالدین شاه وارد ایران شده و با تغییراتی که کرده به شکل کباب کوبیده امروزی درآمده و به عنوان یک غذایی ایرانی شناخته می‌شود. در این مقاله به بررسی غذاهای پرطرفدار ایرانی می‌پردازیم.

  • بر روی خورشت لایه ی براقی از روغن و آب خورشت به چشم می‌خورد که نشانگر آن است خورشت در روغن و باقی مواد ساعت ها و به آرامی بر روی گاز پخته شده است.
  • قیمه نثار یک غذای مجبوب در استان قزوین است که با مخلفات زیادی طبخ می‌شود.
  • برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید.
  • بسیاری از افراد زرشک پلو با مرغ را با روش‌ های متنوع طبخ می نمایند.
  • در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود.
  • این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است.

آش دوغ را در بسیاری از دیگر شهرهای ایران هم درست می‌کنند. آش سبزی از لذیذترین آش‌های ایرانی و از غذاهای سنتی شیراز است. همان طور که از نامش پیداست در این آش انواع مختلف سبزی به فراوانی استفاده می‌شود. نخود، لوبیا، عدس و پیازداغ هم از دیگر موادی هستند که در این آش وجود دارند. یکی دیگر از غذاهای سنتی مخصوص استان فارس، شیرازی پلو است. تفاوتش هم در این است که علاوه بر مرغ، در تهیه این غذا از بادمجان هم استفاده می‌شود.

همانطور که از نامش پیداست، ماده اصلی این غذا گوشت است که منبع غنی از پروتئین، مواد معدنی، ویتامین ها، آهن و روی است. آنها سرشار از آهن هستند، به هضم غذا کمک می کنند و سیستم ایمنی را تقویت می کنند. این غذا را زمانی درست کنید که وقت کافی دارید و عجله ندارید زیرا راز داشتن یک فسنجان عالی این است که عجله نکنید و در هر مرحله خورش خود را به طور کامل آماده کنید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که رب انار استفاده شده در بیشتر انواع ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می‌تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به خصوص در اطراف شکم مفید باشد. این آش در بیشتر مراسم مذهبی و اعیاد ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز تهیه لوبیا پلو خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

شامی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که مانند کباب تابه ای از کباب های خانگی محسوب می شود. خب نوبتی هم که باشد، دیگر نوبت غذاهای آبکی است و همه ما می دانیم که معروف ترین و محبوب ترین غذای آبکی در میان ایرانیان دیزی یا همان آبگوشت است. برای این شماره یکی از خورشت های محبوب و بسیار خوشمزه ایرانی را آماده کرده ایم. خورش قیمه که مانند عدس پلو از غذاهای مناسبتی و نذری نیز محسوب می شود. کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد. امکان دارد بارها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است.

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سمنان ته چین مرغ است که در سایر استان‌های کشور هم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این غذا طعم لذیذی داشته و برای مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. اگر می خواهید یکی از لوکس ترین و مجلسی ترین غذاهای ایرانی را داشته باشید، می توانید باقالی پلو را با ماهیچه تهیه کنید.

ظاهراً دمی گوجه از ترکیه به ایران آورده شده و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین غذاهای برنجی ایرانی شده است. آبگوشت یکی از سنتی ترین غذاهای ایرانی است که جزو غذاهای محبوب و پر استفاده در بین خانه های ایرانی بوده است. قدیمی ها وقتی که این غذا را درون ظرف سنگی می‌ پختند به آن دیزی می‌گفتند .

۸- از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی ، لوبیا پلو (برنج لوبیا سبز ایرانی)

اینکه فرهنگ هر شهر و کشور در پخت و پز مردمش نیز تاثیر دارد را همه قبول داریم. مردمان غرب از فرانسه و آلمان تا انگلستان و … هر کدام یک دستور پخت و آداب و رسومی حتی برای نحوه غذا خوردن دارند. به دنیای شرق که می آییم این تعداد خیلی بیشتر جلوه گری میکند. چین، تایلند و کره از یک سو، غذاهای هندی از سوی دیگر، غذاها و باقلواهای عربی و ترکی همگی آدم را وسوسه میکند که این طعم های جدید را بچشد. حتی فکر اینکه یک غذای خیلی خوشمزه وجود دارد که تا به حال نخورده ایم، آدم را گرسنه میکند. با تنوعی گسترده از فرهنگ و طعم ها را واقعا نمیتوان نادیده گرفت.

طرز تهیه خورش بامیه فوق العاده خوشمزه و مجلسی جنوبی

اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است. اگر به درست کردن کباب ها علاقه دارید و می خواهید از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش کباب کوبیده آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. پلو پاکستانی که هویج و نخود فرنگی و گل کلم جز مواد اصلی این غذا محسوب میشود.

میگو به دلیل امگا ۳ زیادی که دارد می‌تواند از بروز آلزایمر و اختلال حواس در پیری جلوگیری و هم‌چنین تا حدودی فشار خون را هم کنترل کند. میگو علاوه بر این می‌تواند مقداری از آهن مورد نیاز بدن شما را هم تأمین کند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در میگو ماده‌ای به نام سلنیوم وجود دارد که احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان خون را در افراد کاهش می‌دهد. بعد پوست پرتقال را با کمی آب جوشانده تا تلخی آن گرفته شود.