دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای هندی که باید امتحان کنید! لست سکند-غذای رژیمی

وی به آشپزی علاقه بسیاری داشت و پس از بازگشتش از سن پترزبورگ به ایران این غذا را در رشت مرسوم کرد و با اقتباس از نام خود، عنوان میرزا قاسمی را روی آن نهاد. این غذای لذیذ ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر فراوان، رب، گوجه تازه و تخم مرغ است که هم با برنج و هم با نان سرو می شود. این خورش بسیار خوشمزه با مرغ ترش مازندرانی بسیار متفاوت است و در اصل مانند سایر خورش های ایرانی در آن از حبوبات استفاده می شود.

  • کهی در زبان مازندرانی به معنای کدو است، بنابراین مواد غذایی به کار رفته در این غذا شامل کدو حلوایی، انار، لوبیا چیتی، عدس، گردو، سیر، پیاز و ادویه می‌شود.
  • غذاهای چالوس و مازندران آنقدر لذیذ هستند که بسیاری از گردشگران در رستوران‌های محلی این منطقه انواع غذاها را سفارش می‌دهند و باعث رونق این صنعت در چالوس و مازندران شده‌اند.
  • جهت تهیه ترش تره اصیل شمالی باید مواد اولیه چون جعفری، گشنیز، شنبلیله، اسفناج و سبزی خرفه را آماده کنید.
  • غذاهای محلی مازندران در نوع خود بی‌نظیرند و تعریف از آن‌ها تمامی ندارد.
  • رستوران امیر طوبایی دقیقاً از همان رستوران های خوب تنکابن است که محیطش ساده می باشد اما دکوراسیون شکیلی دارد و چندان هم بی روح نیست.

طعم خورش چغرتمه نیز از دیگر غذاهای محلی گیلان مستثنا نیست و طعمی ترش و ملس دارد. این خورش خوشمزه و مقوی یکی از ساده‌ترین غذاهای سنتی گیلان است که با ترکیب مرغ، تخم‌مرغ و آب نارنج تهیه می‌شود. کم آب بودن خورش چغرتمه از رازهای خوشمزگی آن است و به طور معمول با برنج شمالی سرو می‌شود. معمولا در کنار این غذا زیتون پرورده نیز سرو می‌شود تا طعم بهتری داشته باشید.

غذاهای شمالی با مرغ را معرفی کنید؟

اگر از ما بخواهید یک رستوران خوب در غرب تنکابن را به شما معرفی کنیم که غذا های ایرانی و محلی سرو کند، یکی از بهترین پیشنهادهایمان رستوران سه کاج است. رستورانی که امروزه بر سر زبان ها افتاده و بین رستوران های خوب تنکابن بخصوص آن هایی که در بخش غربی شهر قرار دارند جایی است که حتماً باید یکبار مشتری اش شوید تا سه کاج به پاتوق رستوران گردی شما در تنکابن تبدیل شود. کافه رستوران ایتالیایی رناتو همانند یک رستوران ایتالیایی، محیطی با دکوراسیون ساده و در عین حال لوکس و شکیل دارد. میز و صندلی های مدرن، نورپردازی همانند یک رستوران ایتالیایی و تزئینات شکیل جلوه خوبی را به محیط داخلی رستوران داده است. در کنار محیط داخلی، در صورت تمایل می توانید در محیط روباز رستوران که در مقابل رستوران قرار دارد هم بنشینید. کافه رستوران ایتالیایی رناتو دو منو دارد که یکی به انواع غذاها و پیش غذاها اختصاص داده شده و دیگری، انواع نوشیدنی های سرد و گرم را شامل می شود.

در استان گیلان کجا غذای محلی خوشمزه بخوریم؟

برای آماده سازی این غذا باید گوجه فرنگی، پیاز، تخم مرغ و ادویه جات مخصوص را تهیه کنید. جهت اماده سازی پامادور قاتق باید گوجه فرنگی ها را باید در آب جوش بریزید و سپس پوست آن ها را جدا کرده و ریز آن را رخرد کنید. تخم مرغ در این غذا باید به طور کامل ریخته می شود و نباید ان را هم بزنید.

۲۱. ته چین گوشت

فضای داخل این رستوران بسیار بزرگ است و داخل آن را به‌خوبی طراحی کرده‌اند. دکوراسیون داخلی رستوران شکم‌ الملوک بی‌نظیر بوده و آن را همانند یک هتل شیک و بزرگ طراحی کرده‌اند. صبحت از هتل به میان آمد، رستوران شکم‌ الملوک در کنار هتل کادوس رشت واقع شده است که یکی از هتل‌های معروف این شهر به حساب می‌آید. پس اگر در این هتل اقامت دارید، مطمئن باشید که نهار و شام را مهمان رستوران شکم‌ الملوک خواهید بود. رستوران زیتون رودباررستوران زیتون رودبار با نمای لوکس و دکوراسیون زیبایش، از همان بدو ورود، حال خوشی را به شما هدیه می‌دهد. منوی رستوران هم با انواع کباب‌ها و غذاهای سنتی گیلان دستتان را برای انتخاب باز می‌گذارد.