دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای هندی که باید امتحان کنید! لست سکند-غذای رژیمی

در این غذا از ماهی سفید، گردو، رب انار، سبزیجات معطر و گلپر استفاده می شود. جهت تهیه ماهی شکم پر شمالی باید ابتدا ماهی را بخوبی بشویید و سپس در آب لیمو ترش و نمک و فلفل آن را مزه دار کنید. سبزیجات و پیاز را باید به خوبی تفت دهید و به آن سیر رنده شده را اضافه کنید. غذای شمالی با ماهی به روش های مختلفی طبخ می شود و در لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج همواره چند غذای خوشمزه مختص شمال کشور یافت می گردد. جهت تهیه ترش تره اصیل شمالی باید مواد اولیه چون جعفری، گشنیز، شنبلیله، اسفناج و سبزی خرفه را آماده کنید. سبزی های ترشی تره باید به خوبی ساطوری شود و به همراه برنج در یک قابلمه ریخته شود تا به همراه سه لیوان آب پخته شود.

  • برای خواندن طرز تهیه خورش شامی ترش یا ترشه شامی گیلانی روی لینک مطلب کلیک کنید.
  • باز هم یک کافه رستوران خوب در منطقه قلعه گردن تنکابن که نسبت به رقیب های خود از کلی مزیت برخوردار است.
  • از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی که مشتریان و گردشگران، بسیار از آن تعریف کرده‌اند، صبحانه‌هایش است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

این غذا را با مرغ، لپه، پیاز، سبزی های معطر (تره، جعفری، گشنیز، نعناع، خالواش)، سیر، تخم مرغ و کمی آب نارنج می پزند. پس از جا افتادن خورش، تخم مرغ همزده را به آن می افزایند و پس از 10 دقیقه آن را در کنار برنج سرو می کنند. طرز تهیه خورش اناربیج یا انار آویج گیلانی با مرغ یا گوشت یکی از ۵ غذای ثبت شده جهانی آشپزی استان گیلان است. انار پیچ، قورآویچ، سنگه خورش و … نام‌ های دیگر این خورش لذیذ و خوشمره گیلانی هستند که در سایر شهرهای شمالی هم به مناسبت‌ های مختلف در فصل انار به خصوص برای شب یلدا پخته می‌ شود. رشتی‌ها این شامی خوشمزه را با نان لواش یا بربری و پنیر سیامزگی که پنیر سنتی این منطقه است سرو می‌ کنند. سایر اهالی گیلان هم پنیر لیقوان و سبزی خوردن را جزو آداب خوردن شامی پوک گیلانی می‌ دانند.

بهترین غذاهای شمال ایران

سپس پیاز را در کمی روغن تفت داده، آلو، دانه‌های انار، آب نارنج و مقداری شکر و زعفران را به آن اضافه می‌کنند. پس از آماده شدن خورشت، مرغ‌ها را در ظرف چیده و آلوها را در کنار آن قرار می‌دهند و به همراه برنج سرو می‌کنند. واویشکا در لیست غذاهای شمالی با گوشت چرخ کرده قرار می گیرد و جهت آماده سازی آن به گوشت چرخ کرده، پیاز، سیر، سیب زمینی، گوجه و آبغوره نیاز دارید. ابتدا باید سیب زمینی ها به خوبی خرد شود و سپس در آب قرار بگیرد تا نشاسته آن خارج گردد.

با بهترین غذاهای قبرس شمالی آشنا شوید

همانطور که از نام این خورشت مشخص است، ترش سماق به دلیل وجود سماق دارای طعم ترشی بوده و مواد غذایی به کار رفته در آن موجب شده‌اند که بسیار پرخاصیت و مقوی باشد. این غذا به دلیل آنکه گوشت اردک و گردو را در خود جای داده است، سرشار از پروتئین، مواد معدنی و سایر ویتامین‌ها بوده و معمولا با برنج، نان و ترشی‌های محلی سرو می‌شود. «کویی تره» یکی از غذاهای محلی و سنتی استان گیلان و شهرستان رشت است که شباهت هایی به میرزا قاسمی یا حتی فسنجان دارد ولی در اصل با آن ها تفاوت های کلی هم دارد. این غذا بیشتر مناسب فصل پاییز و زمستان است که کدو حلوایی در بازار به وفور یافت می شود. مطنجن، متنجن یا متنجان ازخورش های محلی گیلانیو متعلق به شمال کشور است که با گوشت، روغن، آلو، قیسی و … تهیه می شود. این غذا به خاطر محبوبیت بالایی که دارد و به خاطر این که سلیقه افراد بیشتری را پوشش دهد، با مواد متنوعی درست می شود.

باقلاقاتق، اناربیج، کال کباب به عنوان غذای ساده شمالی شناخته می شود. مرینیت کردن کباب ترش و زمانی که برای آماده شدن این غذا صرف می شود، نشان دهنده ی اهمیت غذا و نوع طبخ آن در شمال ایران در گذشته است. خورش طلا کوله از غذاهای معطر و کمتر شناخته شده شمال کشورمان است که شاید خیلی ها با این غذای سنتی و قدیمی آشنایی نداشته باشند.