دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای مجلسی ایرانی؛ 6 غذای خوشمزه مخصوص مهمانی مجله اسنپ اکسپرس-غذای رژیمی

با توجه به نوع پخت چلو کباب ها امروزه انواع کباب کوبیده در میان توریست ها نیز طرفداران خاصی پیدا کرده است. در کنار چلو کباب می توان با گوجه، سبزی و برنج زعفرانی یک وعده غذایی کامل سرو کرد. البته بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای برنج، کباب کوبیده را با نان و البته نان سنگک مصرف کنند. از قدیم الایام یکی از غذاهای اصلی و عضو ثابت سفره ایرانی ها شامی‌ کباب بوده و محبوبیتش علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن به نوعی به علت نوستالژیک بودن آن هم می باشد. می‌توانید با کلیک بر روی طرز تهیه انواع آش سنتی‌ طرز با تهیه آن آشنا شوید.

  • لوبیا پلو اگر با سالاد شیرازی سرو شود و مقداری دارچین به برنج اضافه شود، تجربه خاطره انگیزی خواهد بود.
  • کلم قمری را هم می‌توانید همانند خلال‌کردن سیب‌زمینی برای سرخ کردن خرد کند.
  • طعم این کوفته بسیار لذیذ و خوشمزه است و شباهت زیادی به سایر کوفته‌های ایرانی دارد.
  • از بوی مست کننده، طعم بی نظیر و مخلفات کنارش نگویم که بیشتر از این دلمان آب نشود.
  • بسیاری از ایرانیان و البته توریست های خارجی عاشق این غذا بوده و آن را با برنج سفید و یا برنج زعفرانی ترکیب می‌کنند.

کله پاچه معمولاً برای صبحانه به عنوان یک تقویت کننده انرژی برای تمام روز، مصرف می­‌شود. رستوران­‌هایی که کله پاچه در آنجا طبخ می­‌شود به کله پزی یا طباخی معروف هستند. آشپزهای طباخی‌­ها قبل از سحر و حدود ساعت 4 صبح رستوران را باز می­‌کنند و شروع به فروش این غذای ایرانی می‌کنند. ایرانی­‌ها به دو دسته تقسیم می‌­شوند؛ آن‌هایی که عاشق و شیفته کله پاچه هستند و کسانی که از این غذا متنفرند!

زرشک پلو همیشه جز غذاهایی است که طرف‌داران زیادی دارد. این غذای ایرانی با برنج و زرشک و انواع خلال‌ها تهیه می‌شود. زمان پخت زرشک پلو زیاد نیست و دستور تهیه آسانی دارد اما با شیوه طبخی خاص، می‌توانید طعم و مزة متفاوتی را برای مهمان‌های عزیزتان تدارک ببینید. در ادامه این مقاله، با دستور تهیه این غذای خوشمزه آشنا می‌شویم. به دستور پخت غذاهای ایرانی، خورش میگو را هم اضافه کنید.

نکته جالب که برای دوستان گیاه خوار میتواند مفید باشد این است که برای طبخ آن از گوشت استفاده نشده و انواع سبزیجات محلی و معطر تشکیل دهنده آن است. ترشی تره هم با کته و هم با نان قابل نوش جان کردن است. برخی از غذاهای ایرانی به عنوان محبوب ترین گزینه ها در سراسر دنیا نیز نماینده آشپزی ایرانی بوده و توانسته اند نامی در میان غذاهای جهان برای خود دست و پا کنند. با این حال با توجه به تنوع بسیار بالایی که غذاهای ایرانی دارند انتخاب بهترین غذاهای ایرانی می تواند کاری دشوار باشد.

غذاهای پرطرفدار محلی ایرانی

میرزا قاسمی یکی از این غذاهای نونی است که میتوانید روی آن حساب کنید. این غذا هم مثل خورشت فسنجان با این که اصالتا شمالی است، بین همه ایرانی ها طرفدار دارد و در هر منطقه ای به روش های مختلف با تفاوت های اندکی تهیه می شود. می دانم با دیدن اسم کباب یاد گرانی گوشت و تمام مشکلات زندگی می افتید. اما نمیتوان انکار کرد که این غذای ایرانی سنتی با این همه تنوع، معروف ترین، خوشمزه ترین و محبوب ترین غذا بین ماست. ازکباب برگ زعفرانی و مرغ کبابی بگیرید تا کباب کوبیده سنتی یا حتی کباب تابه ای! از بوی مست کننده، طعم بی نظیر و مخلفات کنارش نگویم که بیشتر از این دلمان آب نشود.

مرصع پلو طرفداران خاص خود را داشته و با کمک زرشک، مرغ، کشمش، پسته و برنج تهیه می‌گردد.برای اطلاع از طرز تهیه این غذا اینجا کلیک کنید. خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد. تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند. برای تهیه خورش قیمه گوشت قیمه شده را با پیاز و لپه و رب گوجه فرنگی، لیمو عمانی و آب می پزند تا کاملا جا بیفتد.

نام متمایز این غذا به گونه ای است هنگام سفارش هم گویش زیبای مردم شمال کشورمان را یادآور می شود. شوید، تخم مرغ و باقلای مخصوص شهر رشت که به آن پاچ باقلا میگویند تشکیل شده این خورش خوشمزه شمالی است که معمولا برای وعده ناهار آن را میل میکنند. سرو باقلاقاتق هم مانند آداب خوردن آن اشتها بر انگیز است.

دلمه برگ مو

ماده‌ی اصلی این غذا همانطور که از نامش مشخص است، سبزی است و سبزی آن تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شنبلیله می باشد که برخی علاقه مند هستند در آن شنبلیله استفاده نشود. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی است که به لحاظ گستردگی انواع و البته شیوه طبخ آن می‌تواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد. در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی در خطه شمال و البته جنوب کشور به شمار می‌رود هم تنوع بالایی در محتویات دارد.

استان کوفته‌های ایران آذربایجان است که معروف ترین کوفته‌‌ها کوفته تبریزی است. کوفته تبریزی معمولا از سایر کوفته‌ها بزرگ‌تر و حجیم تر است. هم چنین آذربایجان شرقی دارای انواع مختلفی از کباب و غذاهای پرطرفدار ایرانی است که با گوشت قرمز طبخ می‌شوند. جنوب ایران به شهر ادویه‌های آتشین، ماهی و میگو معروف است.

در فرهنگ­های مختلف انواع متفاوتی از بستنی به عنوان دسر وجود دارد. ایران هم از این قائله مستثنی نیست و ایرانی‌­ها بستنی را به عنوان دسر یا یک میان وعده بی­نظیر استفاده می‌­کنند. اما بستنی سنتی در میان دیگر بستنی­های موجود در بازار تاریخچه بلند و بالایی دارد و قدمت آن به صدها سال پیش باز می‌­گردد. به طور کلی دنیای املت‌­ها بسیار وسیع است و هیچ حد و مرزی ندارد.