دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای شمال ایران خونه چی-غذای رژیمی

در بین رستوران های گیلان، رستوران نمونه جوجه محلی از آن‌هایی است که کیفیتی عالی را با قیمیتی مناسب عرضه می‌کند و دل مشتری‌ها را به دست می‌آورد. رستوران جای پارک خوبی هم دارد که همین نگرانی‌های کوچک را هم از مشتری‌ها می‌گیرد. اگر بخواهیم اناربیج را برایتان شرح دهیم، باید بگوییم که با غذایی شبیه به فسنجان روبرو هستید. این غذا از غذاهای معروف شب یلدا است که سر سفره شمالی‌ها حاضر می‌شود. ترکیبات این غذا، رب انار، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ‌کرده است. قبل از کباب‌کردن ماهی صبور به آن سبزی ماهی، تمبر هندی، سیر و ادویه‌جات هم اضافه می‌کنند.

  • همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.
  • در این رستوران انواع غذاهای گیلانی سرو می‌شود ولی بیشتر برای کباب‌هایش مشهور است.
  • رستوران چلو شیش انواع غذاهای سنتی و کبابی گیلکی را به بهترین شکل ممکن سرو می‌کند.
  • این غذا در واقع نوعی پخت جوجه است که برای طعم‌دار کردن آن از یک سس مخصوص استفاده می‌شود.

طعم خورشت اسپناساک بسیار لذیذ بوده و معمولا در وعده ناهار و با برنج میل می‌شود. کال کباب یک پیش غذای خوشمزه ی شمالی است که حیفه به شمال سفر کنید و آن را امتحان نکنید. ممکن است با دیدن اسم کباب فکر کنید با یک غذای گوشتی طرفید اما اصلا این طور نیست !

بارش باران در برخی استانها/ تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی

این ترشی ترکیبی از بادمجان، گوجه، پیاز، نعناع خشک، رب انار و آب غوره است. برای درست کردن آن باید ابتدا بادمجان را کبابی کرد و سپس مواد دیگر را به آن افزود. شاید اینکه نان را به عنوان بهترین غذای هند معرفی کنیم، کمی عجیب به نظر برسد. اما چیزهایی که به این غذا اضافه می‌شود، آنقدر طعمش را دلپذیر می‌کند که هیچ گردشگری دلش نمی‌خواهد آن را از دست بدهد. نان هندی کاملا روغنی و ترد است و مکمل بسیار خوبی برای بسیاری از غذاهای هندی است.

معرفی بهترین و لذیذترین غذاهای شیراز

اسپناساک، همان خورشت اسفناج است که از ترکیب گوشت گوسفند یا گاو و اسفناج تازه تهیه می‌شود. مازندرانی‌ها علاوه بر اسفناج از سبزیجات معطر دیگر مانند جعفری، گشنیز، تره، برگ سیر و نعناع نیز در این غذا استفاده می‌کنند که طعمی متفاوت به آن می‌دهد. اسپناساک به دلیل داشتن اسفناج، بسیار مغذی بوده و دارای انواع ویتامین‌های A، B، C، E، D، کربوهیدرات‌ها و و مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و …

در شهرت و خوشمزگی غذاهای گیلانوانواع خورشت شمالی همین بس که گیلان به عنوان «شهر خلاق غذا» در یونسکو ثبت شده است. همین موضوع سبب شد در این مطلب به غذاهای شمال ایران (گیلان و مازندران) بپردازیم. اگر می‌خواهید یک سفر تفریحی چند روزه به قبرس شمالی داشته باشید، یا اگر می‌خواهید برای ادامه تحصیل، کسب و کار و … به قبرس شمالی مهاجرت کنید، پیش از سفر آشنایی با غذاهای قبرس شمالی می‌تواند به شدت برای شما مفید باشد.