دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای شمالی لیست ۱۵ غذای معروف و خوشمزه شمال ایران-غذای رژیمی

اصولاً نوشیدنی گرم در هوای سرد بیشتر میچسبد و در یک روز تابستانی گرم و شرجی تنکابن، لذت نوشیدنی سرد فراتر از چیزی است که تصوی می کنیم. نوشیدنی های سرد شامل کلی شیک، بستنی گلاسه، اسموتی و آبمیوه های طبیعی است و آنقدر تنوع دارد که هرکس با هر ذائقه ای آن نوشیدنی که مدنظر دارد را در این رستوران پیدا خواهد کرد. راستی کافه رستوران ماسا قلیان هم دارد و طعم بندی آن ها بسیار متنوع بوده و تقریباً هر طعمی که میخواهید از دوسیب تا شیر کاپوچینو و توت فرنگی خامه را دارد. کافه رستوران ماسا در مجاورت هایپرسنتر خزر قرار دارد که خودش جزء مراکز شلوغ تنکابن و شیرود به شمار میرود و از دلایل شلوغی کافه رستوران ماسا هم می تواند باشد.

  • در محیطی با دکوراسیون زیبا، تخت های سنتی خاص و نورپردازی شکیل، برای مشتریان انواع غذا های ایرانی و محلی به همراه نوشیدنی های گرم و سرد لذیذ و متنوع سرو می شود.
  • برای پخت این آش خوشمزه معمولا به یک ساعت و نیم الی ۲ ساعت زمان نیاز است.
  • البته با توجه به اینکه در تهیه این غذا از گوشت استفاده می‌شود، بنابراین برای کسانی که گیاه‌خوار هستند اصلاً مناسب نخواهد بود.
  • تنوع بالای غذایی و سرو غذاها درنهایت زیبایی از امتیازات رستوران ماهی ماهی است.
  • در این رستوران انواع غذاهای کبابی شامل چلوکباب های کوبیده، جوجه و غیره سرو می شود.
  • درست مثل بسیاری از غذاهای هندی، ادویه‌جات عضو جدایی ناپذیری از این غذا هستند.

کمی جلوتر از خیابان توسکا و نزدیک به خیابان شهید محمدی خواه کافه رستوران ایتالیایی رناتو را مشاهده خواهید کرد. زردچوبه، پیاز، سیر و ادویه‌های مخصوص جنوبی هم رمزوراز طعم خاص و خوشایند آن هستند. این غذا را در رستوران‌های شهرهای مختلف می‌توانید امتحان کنید. همان‌طور که گفته شد، شهرت و محبوبیت آن در همه‌جای کشور زیاد است.

طرز تهیه خورش آلو مسما شیرین قاتق به روش شمالی با مرغ

واویشکا ترکیبی از گوشت گوسفندی و پیاز است که در نهایت با تخم مرغ سرو می شود و عطر دائمی غذاهای شمالی، یعنی سیر هم در این غذا وجود دارد. از مواد اصلی این غذا می‌توان به گوشت چرخ کرده، کدوی رنده شده، پیاز، زیره، برنج و کره محلی اشاره کرد. همانگونه که می‌دانید در سالیان اخیر ایرانیان زیادی در قبرس ملک خریده اند و کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده‌اند تا بتوانند کار خود را در این کشور را توسعه داده و زندگی که لیاقت آن را دارند، تجربه کنند.

چرا پرونده واردات غیرقانونی یونیت‌های دندانپزشکی رسیدگی نمی‌شود

نوشیدنی های گرم شامل دمنوش، چای و کلی نوشیدنی که پایه آن ها قهوه است. نوشیدنی های سرد هم بیشتر آبمیوه های طبیعی و انواع شیک هستند. دسری هم که در کنار نوشیدنی می توانید سفارش دهید کیک روز است که بسیار خوشمزه و تازه می باشد.

باید بگذارید آب خورشت خشک شود و آن را به صورت غلیظ سرو کنید. اگر دانه های اناری که در این غذا استفاده می کنید ترش است باید کمی شکر به آن اضافه کنید تا طعمش ملس شود. کباب ترش از غذاهایی است که نمی شود به شمال رفت و آن را امتحان نکرد. برای درست کردن این غذا گوشت ها با ترکیب سبزیجات خرد شده روغن، پیاز، سیر رنده شده، گردوی چرخ شده و رب انار مزه دار و روی زغال کبابی می شوند.

آدرس کته کبابی شهرک

اپلیکشین سفارش غذا مختص رستوران رزاقی به عنوان یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن سفارش غذا در گیلان شناخته شده است. علاوه بر این، برنج گیلان که در سراسر جهان شهرت دارد، اغلب به جای نان در وعده های غذایی استفاده می‌شود. ترکیبی بی‌نظیر و وسوسه‌انگیز از گوجه، بادمجان، سیر و ادویه‌جات که می‌توان در میان وعده، پیش‌غذا یا شام آن را میل کرد. نمی‌شود که به شمال بیایید و از خیر غذاهایی که با ماهی پخته می‌شود بگذرید. برای یک شام سبک و خوشمزه، انتخاب کوکو و شامی‌های گیلانی یک انتخاب درست و به جا و البته خوشمزه و اشتهاآور است.