دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای ایرانی تستچی-غذای رژیمی

گاهی این تعصب تا آنجا می‌رود که در شهر های دیگر خیلی از غذاهای محصلی دیگر شهرها پخت نمی‌ شود. بریان تنها غذای مخصوص اصفهان بوده که مکان تهیه و فروش آن جدا و مستقل است و معمولاً با غذاهای دیگر طبخ نمی‌شود و این مساله اهمیت آن را نزد اصفهانی‌ها می‌رساند. گردشگران به اشتباه به این غذا بریانی میگویند که در اصلاح آن اصفهانی های اصیل نام این غذا را بریان عنوان می‌کنند. در مرحله‌ی آخر جگر سفید را هم بعد از پختن و چرخ کردن، سرخ می‌کنند و از آن به هنگام سرو در کنار بریونی استفاده می‌کنند. خورشت بادمجان با رنگ قرمز و طلایی براقش که با گوجه فرنگی و زردچوبه پخته شده است، یکی از غذاهای بسیار محبوب ایرانیان است. بر روی خورشت لایه ی براقی از روغن و آب خورشت به چشم می‌خورد که نشانگر آن است خورشت در روغن و باقی مواد ساعت ها و به آرامی بر روی گاز پخته شده است.

  • ابتدا پیاز و سیر ها را پوست بگیرید و بشویید و بر روی تخته آشپزخانه با استفاده از یک چاقوی به صورت نگینی خرد کنید.
  • مجموعه برنج تو با گردآوری انواع برنج ایرانی از شمال کشور، دسترسی تمام ایرانیان عزیز را به خرید بهترین برنج ایرانی، ساده کرده است.
  • آلبالو پلو یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که برای پخت آن از گوشت چرخ کرده؛ آلبالو، برنج و … استفاده می‌شود.
  • طبق نظر سنجی، کباب، فسنجان، قرمه سبزی، خورش قیمه، آب‌گوشت و ته چین هستند.

این غذا یک غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین کار است که یک غذای شیک و مجلسی است که در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است که در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. میگو پلوی بوشهری یکی از بهترین غذاهای ایرانی دریایی و همان‌طور که از نامش پیداست، مربوط به خطه جنوب ایران است.

دستور پخت آش رشته

جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند. البته مهارت گرفتن بوی زهم میگو را هم باید قبل از درست کردن این خورشت ایرانی خوشمزه یاد بگیرید. دقیقا نمی‌توان گفت که «خورش بلدرچین» جزو لیست جدیدترین غذای ایرانی است ولی یکی از غذاهایی است که تازگی‌ها نام خودش را در لیست غذاهای ایرانی باز کرده است. طرز تهیه خورش بلدرچین اصلا سخت نیست و می‌توانید آن را در فر هم درست کنید. در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است. در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود.

خورش فسنجان از دیگر غذاهای ایرانی

ولی حتما باید در نظر داشته باشیم که علاقه به غذاهای مختلف کاملا یک نظر شخصی است و نمیتوان آن را یک موضوع دسته جمعی دانست و طبق آن غذایی را به عنوان بهترین یا بدترین غذا انتخاب کرد. این آشپزها در سراسر جهان به عنوان نمایندگان آشپزی ایرانی شناخته می شوند و باید بگوییم که نمایندگان کاملی در معرفی دنیای غنی غذاهای ایرانی هستند. قنبر پلو شیرازی یک غذای خوشمزه مخصوص شهر شیراز بوده که در شهر‌های دیگر هم بسیار طرفدار دارد.

برای مشاهده آموزش هر دستور غذا، کافیست روی عکس آن کلیک کنید. از خوراک هایی بسیار ساده و در دسترس گرفته تا خوراک های مجلسی، همگی در لیست غذا های ایرانی دیده می شوند. این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد.

این خورش با استفاده از گردوی چرخ شده، گوشت مرغ یا گوشت قرمز و رب انار با سه طمع ترش، شیرین و ملس طبخ می‌شود. خورشت فسنجان اصیل مخصوص گیلان با اضافه کردن سبزی‌های معطر محلی و اناربیج تهیه می‌شود. ته‌چین یک از انواع غذای ایرانی با برنج است که به شکل‌های مختلف درست می‌شود و در مهمانی‌ها یکی از غذاهای پرطرف‌دار است. ته‌چین به دلیل ظاهر جذابی که دارد، در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود و به‌آسانی نیز پخته می‌شود. در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم تا طرز تهیه ته‌چین مرغ و اسفناج را با هم بخوانیم.