دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان

نان‌ها را خوب به آب خورشت که چرب هم هست، آغشته می‌کنند. بعد در بشقاب‌ها تکه‌های نان چرب شده را می‌گذارند و رویش خورش می‌ریزند. باقالاقاتق یکی از سالم‌ترین و لذیذترین غذاهای رشتی است. برای تهیه باقالاقاتق نوعی باقلای خاص که در گیلان می‌روید، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • طرز پخت انواع غذاهای ایرانی مجلسی آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست.
  • باقالی پلو بیشتر در اواخر بهار و تابستان که باقالی های سبز و تازه وجود دارد و برنج تازه به درست شده است طبخ می شود.
  • در کوکو، سیب زمینی را هم به صورت خام و هم به صورت پخته می‌توانید درست کنید.
  • یک غذای خوشمزه که همه به عنوان غذای سنتی شب عید می‌شناسند.
  • از دیگر غذاهای سنتی می‌توان به میگو پلو بوشهری و شیرین پلو اشاره کرد و البته کشک بادمجان، انواع دلمه، میرزاقاسمی و آش های مختلف هم جزو غذاهای سنتی محسوب می‌شوند.

در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد. در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود.

غذای سنتی ایرانی

مهمان دارید و این سؤال ذهنتان را درگیر کرده است که ناهار چی بپزم؟ ما به شما شکر پلو شیرازی را پیشنهاد می‌کنیم. این غذای ایرانی با برنج، از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی است که اگر ازطرفداران هویج پلو و شیرین پلو هستید، بدون شک از خوردن این پلوی شیرازی نیز لذت می‌برید. قیمه یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی با برنج است که در مهمانی‌های خانوادگی سرو می‌شود. این خورش لذیذ، به اینکه در مراسم مذهبی به‌عنوان نذری پخته شود معروف است. بعضی آن را با سیب‌زمینی و بعضی با بادمجان همراه می‌کنند. حتی در فصل زمستان نیز می‌شود به‌جای سیب‌زمینی و بادمجان از هویج سرخ‌کرده نیز استفاده کرد.

دیزی با گوشت بره، نخود، لوبیا سفید، پیاز، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، لیموترش خشک، فلفل، زردچوبه و نمک تهیه می شود که غذای خوشمزه و مقویی ایجاد می کند. هر دو نوع سبزی های تازه و خشک شده در فرهنگ غذایی ایرانی به چشم می‌خورد. به طور مثال در غذاهای سنتی شب سال نو ایرانی ها، سبزی پلو که با سبزی خشک شده پخته می‌شود، از آن جمله است. آبگوشت یا دیزی یکی از سنتی ترین و پرطرفدارترین غذاهای سنتی ایران است. کباب تابه‌ای، نوعی خوراک است که به طور کلی مواد مورد نیاز آن شامل گوشت گوسفندی چرخ کرده، پیاز، گوجه فرنگی، نمک و البته سماق می‌شود.

در اینجا فقط تعدادی از غذاهای خوشمزه‌شان را با هم می‎بینیم. رشته پلو قیسی، آش دوغ، شیر پلو، آش میوه، تاس کباب و سوغان سو از غذاهای لذیذ و معروف استان اردبیل است. قورمه سبزی با سبزی مخصوص شامل گشنیز، جعفری، شنبلیله و تره، گوشت قرمز، لوبیا قرمز یا چیتی، لیمو عمانی، پیاز، آبغوره و ادویه آماده می‌شود. سپس لوبیاهایی که از شب قبل خیس شده را با آب پخت تا نرم شوند.

درست می‌کنند این غذای مقوی به عنوان پیش غذا سرور می‌شود. اکثر گردشگران رنگ این خوراک لذیذ را سبز یا قهوه ای تیره فرض می‌کنند اما به خاطر رب گوجه فرنگی و رنگ خود دال عدس که قرمز است، نارنجی بسیار خوش‌رنگ و چشم گیری دارد. به دلیل تاثیر قوت حبوبات موجود در دال عدس در برخی مواقع به عنوان غذای اصلی هم استفاده می شود. اگر بخواهید از اسم ترشی تره این برداشت را داشته باشید که یک چاشنی مثل ترشی است که می‌توانید در کنار غذای اصلی آن را میل نمایید سخت در اشتباه هستید. ترشی تره نوعی خورشت است که در گیلان و مازندران طبخ می‌شود.

لیست غذا با گوشت چرخ کرده برای ناهار:

این غذای خوشمزه شباهت بسیار زیادی به قلیه ماهی دارد و در دسته بندی غذاهای دریایی قرار میگیرد. لذت نوش جان آن با منظره سواحل زیبای خلیج همیشه فارس و صدای نی همبون برای شما یه یاد ماندنی خواهد شد. در کل اگر بخواهیم نگاه اقتصادی به غذاها داشته باشیم قلیه میگو علاوه بر داشتن میگو، به خاطر داشتن سبزی های خاص فصلی و ادویه های خاص در زمره غذاهای گرانقیمت دسته بندی می شود. اگر بخواهیم یکی از اصیل ترین غذاهای ایرانی را نام ببریم، بدون تردید دیزی یا آبگوشت را می ‌توانیم بیان کنیم. اگر یک مهمان خارجی دارید و قصد دارید آن را با فرهنگ و آشپزی ایرانی آشنا کنید، می توان گفت که دیزی به عنوان بهترین گزینه برای این امر شناخته می شود. توصیه ما به شما این است، مهمانان خارجی خود را به یک رستوران سنتی برده و برای وی دیزی سفارش دهید.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان فارس (شیراز)

در آن مقداری روغن مایع بریزید و بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا روغن داغ شود. بعد از داغ شدن روغن، پیاز و سیر خرد شده را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا نرم شوند. بعد از مقداری تفت دادن به قابلمه مقداری زردچوبه اضافه کنید و مواد را هم بزنید و با یکدیگر تفت دهید. برای ادامه‌ی طرز تهیه بورک حلزونی با مرغ و قارچ اینجا کلیک کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان لازم برای درست کردن غذاهای خورشتی و طولانی مدت را ندارید به شما چند غذای سریع را پیشنهاد می‌کنم.

برای ادامه مطلب طرز تهیه غوره مسما به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. تاکوی گوشت با نان مخصوصی به نام ترتیلا که U شکل است، درست می‌شود. بعد از پاک کردن آن را سرخ کنید و در فریزر کنگرها را فریز کنید. برای تهیه‌ی خورشت کنگر خوشمزه ابتدا پیازها را نگینی کنید. سپس در قابلمه سرخ کنید و ادویه‌های مورد نیاز را اضافه کنید.