دسته‌ها
اخبار

بهترین غذاهای ایرانی از نگاه سرآشپز آمریکایی ️ کارناوال

علاوه بر این برخی از غذاهای سنتی و اصیل ایران در تمام شهرها مشترک هستند. از جمله این غذاها می‌توان به آبگوشت، فسنجان و ته‌چین اشاره کرد. گاهی، همین غذاها هم در شهرهای مختلف با ترکیبات و شیوه‌های متفاوتی پخته می‌شود.

البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند. کوفته تبریزی با سویا هم درست می‌شود که می‌توان گفت جزو جدیدترین غذاهای ایرانی و برای گیاهخوارها مناسب است. اگر اهل مهمانی و دورهمی‌های رسمی باشید، می‌دانید که «زرشک پلو با مرغ» یکی از بهترین انتخاب‌های غذا با مرغ در بین انواع غذاهای ایرانی است. اگر در طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نکات کلیدی گرفتن بوی زهم مرغ را رعایت کنید، یک غذای ایرانی عالی مجلسی برای مهمانی‌ها خواهد بود. یکی از مجلسی‌ترین انواع غذای ایرانی، «کباب کوبیده» است.

پیشینه این غذا به شمال کشور و گیلان زیبا با آن رب انار های معروفش بر می گردد. از قدیم الایام یکی از غذاهای اصلی و عضو ثابت سفره ایرانی ها شامی‌ کباب بوده و محبوبیتش علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن به نوعی به علت نوستالژیک بودن آن هم می باشد. آش انار ساوه را در شهرهای دیگر ایران نمی‌توان یافت زیرا طعم اش انار ساوه، بسیار منحصربفرد است.

  • چین، تایلند و کره از یک سو، غذاهای هندی از سوی دیگر، غذاها و باقلواهای عربی و ترکی همگی آدم را وسوسه میکند که این طعم های جدید را بچشد.
  • گوشت گوسفند، حبوبات و سیب زمینی که در طبخ این غذای اصیل ایرانی استفاده می شود، سرو آن را به همراه نان سنگک، سبزی خوردن و دوغ تکمیل می کند.
  • در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید.
  • اگر شما بخواهیدباقالی پلورا همراه با ماهیچه تهیه کنید باید به خوبی بدانید که یکی از لذیذترین و مجلسی ترین غذای ایرانی را انتخاب کرده اید.

همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید.

بهترین غذاهای ایرانی و غذاهای استان کرمانشاه

با این حال، آن که در قابلمه سنگی تهیه می شود بهترین طعم و مزه را دارد. چلو کباب بی شک یکی از معروف ترین غذاهای ایرانی است و بسیاری از مردم آشپزی ایرانی را با چلو کباب می شناسند. خانواده کباب در ایران در واقع اعضای زیادی مانند بختیاری، سلطانی و غیره دارد. بسیاری از افراد این غذا را چیزی مشابه زرشک پلو می‌دانند، ولی تفاوت آن‌ها بسیار زیاد و مخلفات موجود در قیمه نثار به مراتب بیشتر است.

خورشت بامیه

شما در کنار قرمه سبزی می توانید سالاد شیرازی، دوغ و یا ماست هم نیز میل کنید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی با برنج که اصالت کردی دارد، «سیب پلو کرمانشاهی» است. در طرز تهیه سیب پلو از سیب زمینی، گوشت یا مرغ استفاده می‌شود. در دستور انواع غذاهای ایرانی «خورش گیجاواش» هم یکی از خوشمزه‌ٰترین‌ها است. در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود.

بدون تردید در صدر لیست بهترین غذاهای ایرانی چلوکباب قرار گرفته که معروف ترین غذای ایرانی در میان کشورهای جهان نیز به شمار می رود. هیچ‌ غذایی به اندازه املت نمی‌تواند در لیست غذاهای ایرانی نوستالژیک باشد. اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود. در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند. معمولا «خورش قیمه» به عنوان یکی از غذاهای ایرانی سنتی برای نذری شناخته شده است ولی یک غذا ایرانی خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها هم به حساب می‌آید.

نازخاتون یکی از معروف ترین چاشنی های مازندران است که کمتر کسی آن را تجربه کرده و برایش خاطره نشده. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار زیبا و خوشمزه می باشد ته چین است. این غذا را به عنوان یکی از غذاهای مجلسی هم در مهمانی ‌ها سرو می کنند.

البته که گاهی اوقات کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است آن نان، نان سنگک باشد. شما می توانید در بین انواع کباب های ایرانی یکی را که خوشمزه تر می باشد انتخاب کنید. کباب های ایرانی به چندین دسته تقسیم بندی می شوند یکی از آنهاکباب کوبیدهدیگری بختیاری و همچنین برگ و غیره است. شما می توانید بر اساس ذائقه شخصی خودتان یکی از کباب ها را میل کنید.