دسته‌ها
اخبار

انواع غذاهای محلی گیلان؛ سفره سنتی گیلانی ها مجله ایرانگرد-غذای رژیمی

این مجموعه با داشتن چندین سال سابقه در زمنیه رستوران داری به پرطرفدار ترین رستوران های شمالی کشور تبدیل شده است. اگر بار اولتان باشد این شیرینی را امتحان می‌کنید، احتمالا تبدیل به یکی از طرفداران پر و پاقرص آن شوید. پختن این شیرینی به ساده‌ترین حالت ممکن در ماهیتابه درست می‌شود. ترکیبات این شیرینی، آرد، کدو حلوایی، تخم مرغ، شکر، گلاب یا شیر، گردو و دارچین و هل است. یکی از ویژگی‌های رستوران خوش‌بین این است که در ظروف استیل از شما پذیرایی می‌کنند. از جلوی این رستوران که رد شوید می‌بینید که فضایی برای نشستن وجود ندارد و باید مدتی را منتظر بمانید تا بتوانید وارد رستوران شوید.

  • احتمالا اگر اولین باری که اسم این غذا را شنیده اید، کباب گوشت را متصور شده اید.
  • سیر واویج دیگر غذای گیلانی است که اغلب کنار برنج و ماهی شور سرو می‌شود.
  • پیاز و گردو آسیاب شده نیز باید به همراه سبزی های معطر تفت دهید.
  • دوست عزیز این مطلب بر اساس نظرسنجی از کاربران فیدیلیو در اینستاگرام نوشته شده است و رستوران های مورد اشاره در این گزارش هم همگی مکان‌هایی بودند که بیشترین رای را از طرف کاربران آورده‌اند.
  • مواد لازم برای درست کردن این غذا گوشت مرغ، پیاز، سیر، آب نارنج، لپه، سبزیجات خرد شده (ترکیب جعفری، گشنیز، نعناع و گاهی کمی تره)، آب، تخم مرغ، نمک و فلفل است.

مثلا میزرا قاسمی گیلانی که شهر خاص و عام است و در مرحله ثبت ملی و از جمله غذاهای گیلانی در صف ثبت یونسکو. از طرف دیگر عدس به عنوان ماده اصلی این غذا، سرشار از خاصیت و مواد معدنی است و خیالتان راحت است که با این غذا بدن خود را، هم با پروتئین گیاهی، هم با پروتئین حیوانی و هم با کربوهیدرات تغذیه می‌ کنید. خورش عدس یا «مرجو خورش»، غذای اصیل شهرستان طالقان و گیلان به شمار می‌ رود و می‌ ‌توانید آن را در کنار خوراک عدسی در برنامه غذایی خود قرار دهید.

در مجموع ماهی ماهی تجربه جذاب و البته گرانی است که اگر سطح قیمت یک رستوران برایتان مهم نیست می‌تواند شما را راضی نگه دارد. در بین غذاهای رستوران گیلانی بهزاد علاوه بر کباب ترش، خوراک ازون برون و خوراک ماهی سوف با سس انار و نارنج بسیار خوشمزه است و حتما توصیه می‌شود. ضمن اینکه دکوراسیون داخلی بهزاد هم بسیار جالب توجه است و فضایی آرام و دوست داشتنی برای برگزاری مهمانی‌ها به شمار می‌رود.

بهترین غذاهای هندی

رستوران تهران تنکابن هم غذاهای ایرانی را برای مشتریانش سرو می کند و هم غذاهای محلی. طبق گفته مشتریان رستوران که به مشتریان دائمی رستوران تهران تبدیل شده اند، غذاهای کبابی و محلی رستوران تهران از بهترین هایی هستند که در غرب تنکابن پیدا می شوند. این غذاها هم کیفیت خوبی دارند، هم مزه خاطره انگیز و از همه مهم تر، از قیمت های بسیار مناسبی هم برخوردار هستند.

#9 رستوران امیر طوبایی

این رستوران را از ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن به وجود آورده‌اند و همین موضوع باعث می‌شود تا به محض ورود به رستوران، جذب دکوراسیون خاص آن شوید. رستوران شکم‌ الملوک اول از همه که عجب نام بامزه‌ای دارد و به همین خاطر توانسته شهرت بسیاری پیدا کند. نامگذاری این رستوران نشان می‌دهد که قرار است کلی غذاهای سنتی خوشمزه نوش جان کنید و از آن لذت ببرید.

نام روسی واویشکا پس از حمله روس‌ها به شمال ایران بر روی این غذا قرار گرفت. در طبخ خوراک واویشکا، جگر و دل گوسفند، دانه‌های انار، گوجه فرنگی، پیاز، رب گوجه فرنگی، گلپر، زعفران و ادویه جات شامل نمک و زردچوبه به کار گرفته می‌شود. ضمن اینکه می‌توان این خوراک را با استفاده از گوشت چرخ کرده و گرد غوره بجای جگر و دل گوسفند، طبخ کرد. در رستوران و سفره خانه سنتی عمارت پارسی تنکابن انواع غذاهای ایرانی و محلی برای مشتریان سرو می شود. هم می توانید انواع خورشت ها و کباب ها را سفارش دهید و هم می توانید انواع غذاهای محلی و لذیذ شمالی را انتخاب کنید. از نظر مشتریان، تمامی غذاها از کیفیت بالا و یکسانی برخوردار هستند و انتخاب بهترین غذای رستوران تنها به ذائقه مشتریان برمیگردد.

نوشیدنی های سرد اما، هم تنوع بهتری دارند و هم ظاهر زیبا و رنگارنگی دارند. برای نوشیدنی، شما می توانید بین کلی آبمیوه طبیعی، شیک و اسموتی های بی نظیر هرکدام را که دوست دارید سفارش دهید. اگر در نزدیکی شهرک فرهنگیان، بین تنکابن و شیرود هستید و یک کافه رستوران خوب میخواهید که محیطی دنجی و شکیل داشته باشد و غذا های خوشمزه و کافی شاپ متنوعی داشته باشد پیشنهاد می کنیم نگاهی به کافه رستوران ماسا بیاندازید. کافه رستوران ماسا با بسیاری از کافه ها و رستوران های خوب تنکابن تفاوت های زیادی دارد چه از لحاظ محیط و امکاناتش و چه از لحاظ غذا ها که در ادامه میخواهیم به معرفیشان بپردازیم.