دسته‌ها
اخبار

از چهارمحال و بختیاری حتما این مکانها را ببینید تا پشیمان نشوید گردشگری ایرانیان

پس از نیم‌پز شدن نخود و گندم، بقیه حبوبات را به‌همراه لیزک، ادویه، زردچوبه و نمک در آش بریزید و صبر کنید تا همه مواد بپزند و آش شما جا بیفتد. پیاز خرد شده را در روغن کمی سرخ کنید و سپس گردو آسیاب ‌شده یا آرد گندم را اضافه کنید و کمی تفت دهید. در اواخر پخت، آلوچه و برگه‌های زردآلو که از قبل در آب گرم خیسانده بودید، به خوراک اضافه کنید تا بپزد و ترشی آن‌ها به خورد غذا برود. بلغور پلو، یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی ایرانی است که می‌توان آن را به سرعت در خانه آماده کرد. این غذا که شباهت بسیاری به استانبولی دارد، با بلغور گندم، پیاز، روغن، آب، زردچوبه، نمک، فلفل و گاهی گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی یا هر دو درست می‌شود.

  • نان بلوط، قهوه‌ای رنگ است و مصرف آن، فواید بسیاری برای سلامت دارد.
  • این غذای مقوی و مفید را می‌توان به‌صورت گیاهی و ساده یا با گوشت چرخ‌کرده، ماهی، تکه‌های مرغ و حتی گوشت ماهیچه و گردن درست کرد.
  • چشمه برم و آبشار آتشگاه لردگان، با لقب طولانی‌ترین آبشار ایران،‌ از معروف‌ترین جاذبه‌های لردگان قلمداد می‌شوند.
  • آبگوشت قنبید با ترکیب نخود، لوبیا سفید، سیب‌زمینی، قنبید، لیمو عمانی، گوجه‌فرنگی، گوشت، پیاز، نمک و زردچوبه طبخ شده و با سبزی‌خوردن، پیاز، ماست یا انواع ترشی سرو می‌شود.
  • گوشت چرخ‌کرده را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه در یک کاسه ورز دهید.

ته‌دیگ مورد نظر خود را در یک قابلمه بچینید و برنج آبکش کرده و مخلوط گوشت و زرشک را به‌صورت لایه لایه در قابلمه بریزید تا مواد تمام شوند. یک پیمانه شهد را روی برنج بریزید، درب قابلمه را با دم‌کنی ببندید و اجازه دهید تا شیرین پلو دم بکشد. این پلوی خوشمزه را در دیس بکشید و روی آن را با کره آب کرده و بقیه مخلوط زرشک و خلال‌ها تزئین کنید.

آبشارِ آتشگاه

اگر به قصد تفریح و گردش، باروبنه سفر به چهارمحال زیبا را بسته‌اید، پس نباید آب‌وهوای بهشتی این استان را در فصل بهار و تابستان از دست بدهید. در فصل بهار، ماه‌های اردیبهشت و خرداد بهترین زمان سفر به این بهشت دیدنی است و در فصل‌های تابستان و پاییز از اوایل شهریور تا اوایل آبان وقت مناسبی برای دیدن کردن از زیبایی‌های این استان است. مطمئن باشید در این ماه‌ها عروس طبیعت چهارمحال را خواهید دید. پل زمان خان، یکی از بناهای تاریخی واقع در شهرستان سامان است که دارای دو دهانه، ۳۰ متر طول و ارتفاع ۱۲ متری است.

تنفس ۱۱۶ روز هوای آلوده در اصفهان/انباشت آلاینده‌ها در نیمه دوم سال

در این غذا از باقلای پخته شده،‌ نمک و فلفل،‌ ماست، سیر، پیاز، شوید و گرد لیمو استفاده می شود. این غذای دزفولی که نام آش را با خود همراه دارد،‌ یک نوع غذای پلویی است و شباهتی با آش ندارد. استان خوزستان در جنوب غرب ایران و در مجاورت استان های کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهار محال بختیاری، لرستان و ایلام واقع است. از سمت جنوب با خلیج فارس و از سمت غرب با کشور عراق هم مرز است. مردم خوزستان در تاریخ ایران تاثیر به سزایی داشته اند از زمان پادشاهی هخامنشیان گرفته تا ورود اسلام به ایران و یا جنگ تحمیلی و … از جمله هتل های معروف این استان می توان هتل جهانگردی دزفول وهتل پارس اهواز را نام برد.

غذاهای محلی شهرکرد؛ طعمی لذیذ از بام ایران

استان قزوین، یکی از قدیمی‌ترین استان‌های مرکزی کشور است که قدمت و ریشه آن به دوره ساسانی برمی‌شود. این استان به‌دلیل احاطه شدن توسط رشته‌ کوه‌های البرز مرکزی از موقعیت جغرافیایی و آب‌و‌هوای منحصربه‌فردی برخوردار است و همین موضوع، علاوه بر تاریخ کهن این شهر، تاثیری بی‌نظیر روی غذاهای محلی قزوین گذاشته است. جالب است بدانید که در ایام محرم برای طبخ ته‌چین گوشت گرمساری، گوسفند را به‌صورت درسته در پارچه توری می‌پیچند و لای برنج در دیگ می‌گذارند تا مغزپخت شود. در ادامه با ما همراه باشید تا این ته‌چین خوشمزه گرمساری را در خانه درست کنید. شش انداز از جمله غذاهای زنجانی است که مردم برای شب چهارشنبه سوری تدارک می‌بینند. این خوراکی بسیار مقوی از ترکیب خرما، گردو، کشمش، پیاز، تخم‌مرغ و شیره انگور تشکیل می‌شود و به خاگینه خرما شباهت دارد.